Förra året började man att tala om oskäliga villkor och det gällde då telefonabonnemang.
Det finns ingen som egentligen behöver 3 månader på sig för att avsluta ett abonnemang. Orsaken är att göra det svårt att byta operatör (binda kunden till sig själv) och att kunna ta ut lite mer pengar. Tror att det gått igenom idag då de telefonabonnemang som jag sett på slutet har 1 månads uppsägningstid (ibland kan det bli upp till 2 då det bara går att säga upp i månadsskiften). Att avsluta ett tv-abbonemang ska inte behöva ta längre tid så hör av dig till din konsumentvägledare så bör det gå att avsluta. Oskäliga avtal får inte finnas mot konsument. Ett autogiro kan man säga upp i sin internetbank eller gå till banken och säga upp men kolla så att ni inte åker på något först.
Har åkt en gång på en operatör som vid tecknandet hade 1 månads uppsägning men som ändrade till 3 utan att säga något.
Sen har vi det här med bindningstid. Den vet man aldrig vad det innebär. Det borde vara krav på att det specificeras vad det är. Ibland gäller det det ingångna avtalet, nästa gång kan det vara att man är kund hos företaget, kan nog vara annat också.