Segt internet och problem att ansluta till bland annat steam o battlenet (LÖST)

Permalänk
Medlem

Segt internet och problem att ansluta till bland annat steam o battlenet (LÖST)

Hej, nyss så har det uppstått ett problem med mitt internet, jag får helt ok värden på bredbandskollen men det tar väldigt lång tid att ladda sidor och jag kommer inte heller in på steam, battlenet/World of Warcraft eller cursed men jag kan använda Skype och vissa andra program helt utan problem. Jag har också testat med en annan dator där det funkade bra så jag tror inte det är något fel på routern eller liknande, har ingen aning vad det är och skulle verkligen uppskatta lite hjälp

Problemet är fixat
Permalänk
Medlem

Så där brukar det vara för min son när jag spärrat hans PC i routern

Permalänk
Medlem

@AndersHu: Hur "unspärrar" man router? Ingen som har gjort det men det är kanske värt ett försök?

Permalänk
Medlem

Ett nytt resultat på bredbandskollen visar att jag har 0 upp och 0 ner med en svarstid på -1ms... Mätte igen efter det och fick normala resultat :/

Permalänk
Medlem

Det beror på router och vilken väg man vill gå.
ex ASUS, ställ in spärr på Föräldrakontroll för Kientnamn/MAC-adress
För andra routers kan det vara att ställa in MAC-adress filter.
Men om det är du som kontrollerar routern är det nog inte det som är problemet.

Permalänk
Medlem

Om du har telia eller någon opperatör som använder deras nät så kanske det inte är så konstigt för de fick en fiber avgrävd i Uppsala trakten som påverkade stora delar av deras trafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ldarax:

Om du har telia eller någon opperatör som använder deras nät så kanske det inte är så konstigt för de fick en fiber avgrävd i Uppsala trakten som påverkade stora delar av deras trafik.

Nej, jag har inte Telia just nu... men tack tack för förslaget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lösning...

@XeForce: Problemet var att något i dnscacheminnet var corrupt och det löste sig när jag resetade dnscachen