Aktiviteter för barnfamilj i Stockholm

Permalänk

Aktiviteter för barnfamilj i Stockholm

Hej gänget.

Nu till helgen så kommer min höggravida syster och hennes dotter på besök i storstaden.
Eftersom att systern är såpass gravid så vill hon inte promenera så mycket, men den 4åriga dottern däremot har fullt om spring i benen.

Jag tänkte därför kolla med er, vad det finns för kul att hitta på här i stan, gärna så centralt som möjligt men jag kommer att fixa SL-kort åt dem så det mesta inom närområdet är intressant.

Jag tänker på Junibacken som jag tror att vi kommer beta av ganska fort. Men vad ska man hitta på efter det?
Jag vill göra något som 4åringen kommer att komma ihåg länge. Det får gärna kosta en liten peng om det behövs.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Skrivet av TroNi:

Hej gänget.

Nu till helgen så kommer min höggravida syster och hennes dotter på besök i storstaden.
Eftersom att systern är såpass gravid så vill hon inte promenera så mycket, men den 4åriga dottern däremot har fullt om spring i benen.

Jag tänkte därför kolla med er, vad det finns för kul att hitta på här i stan, gärna så centralt som möjligt men jag kommer att fixa SL-kort åt dem så det mesta inom närområdet är intressant.

Jag tänker på Junibacken som jag tror att vi kommer beta av ganska fort. Men vad ska man hitta på efter det?
Jag vill göra något som 4åringen kommer att komma ihåg länge. Det får gärna kosta en liten peng om det behövs.

Museum, djurpark, grönalund?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Hej gänget.

Nu till helgen så kommer min höggravida syster och hennes dotter på besök i storstaden.
Eftersom att systern är såpass gravid så vill hon inte promenera så mycket, men den 4åriga dottern däremot har fullt om spring i benen.

Jag tänkte därför kolla med er, vad det finns för kul att hitta på här i stan, gärna så centralt som möjligt men jag kommer att fixa SL-kort åt dem så det mesta inom närområdet är intressant.

Jag tänker på Junibacken som jag tror att vi kommer beta av ganska fort. Men vad ska man hitta på efter det?
Jag vill göra något som 4åringen kommer att komma ihåg länge. Det får gärna kosta en liten peng om det behövs.

Om ni ändå ska till djurgårn och junibacken kan ni ju beta av resten av aktiviteterna där också? Skansen, grönan, vasa, aquvaria? Annars är ju fjärilshuset och hagaparken lämpligt också kanske.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att Stockholm Maraton är på lördag, det kan bli lite trångt och krångligt att ta sig fram på vissa platser.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero