Två skärmar med en port?

Permalänk
Medlem

Två skärmar med en port?

Jag har ett Radeon 7000 series som jag gärna skulle vilja köra med två skärmar till. Problemet är att det bara finns en port vad jag kan se. Hur löser man det, om det ens går utan att byta grafikkort?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Förlåt men det tror jag inte på Kan du ta en bild och ladda upp på t.ex. www.imgur.com?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte så att du har en DVI, en VGA och en S-Video då? Var väl en rätt vanlig kombination på dom korten, är ju ett par år sedan. ^^
Iaf, du får bara ut en signal per port, köper du en splitter så blir det samma bild på båda skärmarna osv. Om du inte vill/kan köpa ett nytt kort är bästa alternativet en VGA/DVI-adapter.
Gissar på att kortet sitter i en lite äldre burk, men det skadar ju aldrig att ta en titt om du har någon port för video på moderkortet, om det nu faktiskt stämmer att du bara har en enda på kortet.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Är inte så jättekunnig på datorer. Vad jag kan se så är det bara en port som ser ut som den som skärmen är kopplad till, de andra två portarn är mycket mindre och sitter högre upp. Det var min pojkvän som hjälpte mig att bygga ihop datorn för ca två år sedan men nu när vi inte är ihop längre försöker jag lära mig vad det är jag har så jag kan fixa själv.

Ska ta en bild när jag kommer hem i eftermiddag.

Permalänk
Medlem

Tror inte ditt radeon 700 klarar av det Eller menar du 7000 serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baume:

Är inte så jättekunnig på datorer. Vad jag kan se så är det bara en port som ser ut som den som skärmen är kopplad till, de andra två portarn är mycket mindre och sitter högre upp. Det var min pojkvän som hjälpte mig att bygga ihop datorn för ca två år sedan men nu när vi inte är ihop längre försöker jag lära mig vad det är jag har så jag kan fixa själv.

Ska ta en bild när jag kommer hem i eftermiddag.

Menar du med det att dom sitter någon centimeter högre upp? Isf, vilken av dessa ser dom ut som?

Om dom sitter betydligt högre så är det med största sannolikhet portar på moderkortet, och då beror det på moderkort / CPU om dom stödjer video öht.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Hjälpsam

Om du skall ha en skärm till för bild, text, youtube etc men inte gaming på skärm NR2 så löser du det enkelt och billigt med en UDB->DVI adapter oavsett vad för grafikkort du har

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baume:

Jag har ett Radeon 700 series som jag gärna skulle vilja köra med två skärmar till. Problemet är att det bara finns en port vad jag kan se. Hur löser man det, om det ens går utan att byta grafikkort?

Skrivet av Baume:

Är inte så jättekunnig på datorer. Vad jag kan se så är det bara en port som ser ut som den som skärmen är kopplad till, de andra två portarn är mycket mindre och sitter högre upp. Det var min pojkvän som hjälpte mig att bygga ihop datorn för ca två år sedan men nu när vi inte är ihop längre försöker jag lära mig vad det är jag har så jag kan fixa själv.

Ska ta en bild när jag kommer hem i eftermiddag.

Hej om det är två år sedan borde det vara något modernare, låter också som att det är en stationär.
Mest troligt så är dom andra portarna mini displayport, (utgår ifrån att kortet är någorlunda modernt och separat, ej integrerat på moderkortet) och 7000 serien inte 700

två mini displayport längst till vänster på bilden
http://www.club-3d.com/tl_files/club3d/uploads/en/content/Gra...

Borde räcka med att plugga in en extra skärm i ledig port och aktivera i windows, har inte skärmen dom anslutningarna finns det oftast adaptrar att köpa.

EDIT: Det kan ju också vara så att portarna sitter på moderkortet, du kan alltid öppna upp lådan och titta vad som hör till vad. Det blir nog lättare att ge ett svar då också

Permalänk
Medlem

Rättelse, 7000 series menar jag såklart.

Permalänk
Skrivet av Baume:

Rättelse, 7000 series menar jag såklart.

Då borde du ha fler än en port, dock kan du behöva adapter:)

Bild på baksidan vore nice.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar