Permalänk

Nintendo 8 bits spel

Jag slängde upp mina Nintendo 8 bitars spel på blocket. Förväntade mig inte att få 25+ mails på 1 timme! Så nu undrar jag... Hur mycket är alla dessa spel värda :S? Haft 2 pers som sagt 1000 för allt och en som vill ge 1500....

http://www.blocket.se/stockholm/Nintendo_8_bit___Super_Ninten...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Det har nog med att göra med dels att annonsen är upplagd under tiden folk knappt hunnit komma till jobbet och sedan att spelen överlag inte är värda mycket. Duck Hunt kan du köpa för 2,5 USD på Amazon, till exempel.

När jag kollar upp styckpriset på spelen, jämfört mot amerikanska priser, så är priset du valt rätt högt. Spelen är också extremt vanligt förekommande.

Permalänk

Ingen aning, men Kid Icaros är mitt! MITT! Vad ska du ha för det?

Sweclockers går ALLTID före blocketapor! Just det!

Permalänk
Medlem

1000kr är lite väl lågt.

Några exempel:

Super mario world - ~150 kr
Kid Icarus ~ 250 - 350 kr
Spy VS Spy ~ 2-300 kr
Gun.Smoke - ~300 kr
Batman ~ 200-300 kr
Life Force - ~150 kr

Klart man får skambud på blocket, många många blir blir av med sina spel till skitpriser

Om jag hade varit du hade jag isåfall lagt upp dom på tradera och sålt antingen varje spel för sig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Jag slängde upp mina Nintendo 8 bitars spel på blocket. Förväntade mig inte att få 25+ mails på 1 timme! Så nu undrar jag... Hur mycket är alla dessa spel värda :S? Haft 2 pers som sagt 1000 för allt och en som vill ge 1500....

http://www.blocket.se/stockholm/Nintendo_8_bit___Super_Ninten...

Du ligger ganska lågt i pris! Vissa spel kan du nog få ett par hundra kronor för eller mer. Det är lite olika. Kolla gärna runt på Tradera och andra ställen vad titlarna ligger på. Lion King t.ex. till SNES kan du nog få mer än så för.

Skrivet av Mr.Borka:

Det har nog med att göra med dels att annonsen är upplagd under tiden folk knappt hunnit komma till jobbet och sedan att spelen överlag inte är värda mycket. Duck Hunt kan du köpa för 2,5 USD på Amazon, till exempel.

När jag kollar upp styckpriset på spelen, jämfört mot amerikanska priser, så är priset du valt rätt högt. Spelen är också extremt vanligt förekommande.

Jag tror du missuppfattade TS inlägg. Han har ju fått massor av mejl!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Använd Tradera Avanserad sök och sök på avslutade auktioner för att få en bild på vad varje spel kostar är mitt tips.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

håller med Mugimugi, kolla avslutade auktioner, där får du bättre riktigt priser på.
Dock pendlar priserna upp å ner rätt ofta, men ett litet humm om det hela får du iaf

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

T.ex Lufia inkl adapter:
http://www.tradera.com/item/301513/229096287/lufia-snes-usa-o...

521 kr vid senaste försäljning

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

1337 är inte priset Man brukar väl skriva så när man inte vet vad man ska ta
Sedan har jag fått 30+ mails på 1 timme hehe

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk

Jag vet att jag har Guld Zelda spelet någonstans, hittar det dock inte :S

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

alla zelda är guld , lika så link till nes, så det är inget "rare" mer än att priset ligger bra på kassetterna.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Toivo du verkar kunna detta... Om jag lyckas hitta konsolen + 2 handkontroller... Vad borde jag begära för dem?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Dom gånger jag säljer enheter.

så 1-2 kontroller + super mario bros 1 , brukar jag ta runt 450-500 kr.
Den brukar vara "trögare" att sälja snabbt, då dom flesta samlare osv har redan en uppsjö

Men jag skickade ett PM till dig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Synd att se att du ska sälja spelen.
Jag har själv sålt spel en gång i tiden och det ångrar jag djupt än idag.

Det hela slutade med att jag under åren bit för bit köpt tillbaka det jag sålt och gjort stora förluster.

Men en sak är säker jag kommer aldrig någonsin igen sälja ett spel så länge jag lever för smärtan att separeras från sina spel är olidlig.

Permalänk
Medlem

Det har blivit ett otroligt intresse för retro spel på sistone och priserna har verkligen blivit skyhöga jämfört för några år sedan. Från att inte har varit värt någonting så kan ett spel för flera hundra kronor. Alla (nåja, nästan) hade ju ett NES med ett flertal spel back in the days. Vart har alla spel tagit vägen? Tillgången kan ju inte ha sjunkit så mycket för att motivera dagens priser tycker jag. Förstår att folk vill ha mycket för ett spel i fint skick komplett med ask och manualer men inte där bara kasetten finns.
Försöker att få tag i ett specifikt NES-spel men det är inte många auktioner på tradera som slutat under 300 kr

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

maniac , vilket spel är det du söker?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Det har blivit ett otroligt intresse för retro spel på sistone och priserna har verkligen blivit skyhöga jämfört för några år sedan. Från att inte har varit värt någonting så kan ett spel för flera hundra kronor. Alla (nåja, nästan) hade ju ett NES med ett flertal spel back in the days. Vart har alla spel tagit vägen? Tillgången kan ju inte ha sjunkit så mycket för att motivera dagens priser tycker jag. Förstår att folk vill ha mycket för ett spel i fint skick komplett med ask och manualer men inte där bara kasetten finns.
Försöker att få tag i ett specifikt NES-spel men det är inte många auktioner på tradera som slutat under 300 kr

Är det mr gimmick eller?

Jag håller med och tycker att du ligger lågt vilket kanske även bevisas av alla mail som du får, det finns en del grupper på facebook som bara handlar om retrospel och där får du nog garanterat vad dom är värda.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av maniac:

Vart har alla spel tagit vägen?

Vill inte ens tänka på hur många som hamnat på tippen, då de flesta anser det vara skräp idag :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

alla zelda är guld , lika så link till nes, så det är inget "rare" mer än att priset ligger bra på kassetterna.

Det är lite smålustigt att de gråa REV-A Link- och Zelda kasetterna är mer sällsynta än de i guld, men ändå går för lika mycket ^^

Men för TS... Jag skulle hellre lagt upp dem individuellt på Tradera. Då får du oftast betalt runt medelpriset. Eller, om du inte vill ha dem separerade, skulle jag ändå lagt upp det på Tradera. Blocket är meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

maniac , vilket spel är det du söker?

Skrivet av Verdurakh:

Är det mr gimmick eller?

Journey to Silius, mest för det fantastiska soundtrackets skull. Hade aldrig det spelet själv så är sugen på att testa

Skrivet av Dunder:

Vill inte ens tänka på hur många som hamnat på tippen, då de flesta anser det vara skräp idag :S

Ja det är onekligen en stor del som hamnat på tippen genom åren. Det är nog bara att gilla läget och öppna plånboken. Säljarens marknad helt enkelt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Journey to Silius, mest för det fantastiska soundtrackets skull. Hade aldrig det spelet själv så är sugen på att testa

Ja det är onekligen en stor del som hamnat på tippen genom åren. Det är nog bara att gilla läget och öppna plånboken. Säljarens marknad helt enkelt

ah ok.

300 för kassett är rätt bra pris faktiskt.
kör everdrive på dom spelen jag inte har fysiskt, ett tips om du bara ska spela och inte är villiga att pynta

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av maniac:

Journey to Silius, mest för det fantastiska soundtrackets skull. Hade aldrig det spelet själv så är sugen på att testa

Lyssnar på det soundtracket minst en gång i veckan på jobbet. Bland de bästa ever som gjorts till spel oavsett konsol. Otroligt vad de sunsoft lyckades maxa NES när det gäller ljud. Låten för andra banan är dessutom ovanligt lång för en NES låt. Gud vad jag älskade det spelet som ung och var rätt svårt. Men klart man klarade det

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

ah ok.

300 för kassett är rätt bra pris faktiskt.
kör everdrive på dom spelen jag inte har fysiskt, ett tips om du bara ska spela och inte är villiga att pynta

Blir nog att försöka att få tag i det. Kul att ha i samlingen

Skrivet av deeyay:

Lyssnar på det soundtracket minst en gång i veckan på jobbet. Bland de bästa ever som gjorts till spel oavsett konsol. Otroligt vad de sunsoft lyckades maxa NES när det gäller ljud. Låten för andra banan är dessutom ovanligt lång för en NES låt. Gud vad jag älskade det spelet som ung och var rätt svårt. Men klart man klarade det

Håller med, soundtracket är galet bra! Nästan i samma klass som Turrican 2 av Hülsbeck

TS: Sorry för för lite offtopic snack

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Blir nog att försöka att få tag i det. Kul att ha i samlingen

Håller med, soundtracket är galet bra! Nästan i samma klass som Turrican 2 av Hülsbeck

TS: Sorry för för lite offtopic snack

förstår dig till fullo.
Har målet att dra in samtliga till nes,snes & n64.
Lite jobb efter man sålde av samlingen för snart 2 år sen.

Men nu är det i dagsläget enbart kassetter som gäller.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Tack för svaren!

Gun smoke och Hoggan's Alley visar sig vara mest populära.
Lufia har jag bud på 900 för hehe

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RedbullF1:

Tack för svaren!

Gun smoke och Hoggan's Alley visar sig vara mest populära.
Lufia har jag bud på 900 för hehe

900, inte illa!

Lufia och Lufia II är två ganska okända diamanter i Super Nintendos bibliotek.

Jag minns jag läste en artikel i Super Play en gång i tiden där dem visade lite bilder och jag föll för det direkt och jag har spelat sönder båda men det som kom till Game Boy Color och Game Boy Advance..... usch jag försöker glömma dem.