Permalänk
Medlem

Datorn fryser konstigt

Tjaa! Datorn har börjat frysa nu helt plötsligt, kan vara fryst i typ 1 minut innan den snappar upp igen och kommer igång. Det händer när jag är på webbläsaren eller på skrivbordet, eller tittar på film! Aldrig när jag spelar? Har dammsugit och blåst rent datorn med tryckluft. Jag kan röra musen och fortfarande skriva på tex steam om jag redan har ett chattfönster öppet. Men kan inte göra något annat, är de någon som har en aning om vad som kan vara felet? Mina temperaturer ligger stabila på både cpu gpu och mina hårddiskar.

Nvidia Geforce 660 Gtx
AMD FX6200 buldoozer
MSI990FXA-GD65
Corsair Cooling hydro H60
A-data 120gig SSD
Gammal 1Tb hårddisk
Windows 7
Gpun ligger på 30-35 när jag bara surfar och cpun på runt 40-47, Hårddiskarna ligger på 25/28.

Snälla hjälp, kommer formatera om datorn om det här inte fungerar.

Trodde först att det bara var Chrome som gjorde det här, så installerade om och sen installerade jag om adobe flash player också för det stod att det var de som hade crashat i Chrome, sen började de hända på skrivbordet också..!

Mvh!

Permalänk
Medlem

Låter nästan som något läsfel på hårddisken eller eventuellt SSDn. Kan vara något märkligt med processorn också. Formatera låter ju inte som en dum idé.

Visa signatur