Är detta rimligt pris på Monitor Audio RX system?

Permalänk
Medlem

Är detta rimligt pris på Monitor Audio RX system?

Hej,

Jag har blivit erbjuden följande

Monitor Audio Silver RX8 trä
Monitor Audio Silver RX center trä
Monitor Audio Bronz BRFX trä

Detta för 8000 kr, låter det rimligt? Eller tror ni att man kan hitta billigare?

Jag har ett komplett Monitor Audio RS(8) system sen tidigare.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

@Jimmy: Jag skulle säga att 8000 för hela rasket låter bra, samtidigt kanske det kan vara värt att se om man kan pruta något ytterligare om dom t.ex. varit till salu länge.
Frågan är väl dock vad du ska göra med ditt RS-system. Har inte lyssnat så noga på RS resp. RX så jag kan inte svara på om det är värt uppgraderingen för dig, det får du i så fall känna själv. Om du inte haft något system idag hade jag däremot inte tvekat en sekund.

Offtopic: Jag fyndade ett Mordaunt Short Avant-system för 5500 (är kanske 10 år sen) och jag är fortfarande grymt nöjd. Har tom. fått meddelande från säljaren i efterhand ifall han fick köpa tillbaks det...

Permalänk
Medlem

Jag slog till på systemet, 8000 kr var nog ganska okay pris. Jag gav ca 9000 kr för RS systemet när jag köpte det för några år sen. I detta fallet så ska jag behålla båda systemen, vi flyttar till hus och då blir det ett vardagsrum till

Begagnat ljud är prisvärt ljud

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

@Jimmy: Grattis! Tror garanterat det var värt det.
Har också behov av två system men inte lyckats få igenom det ännu, blev ett nytt badrum istället...