CS:GO tangentbordsinställningar

Permalänk
Medlem

CS:GO tangentbordsinställningar

Hej.
Ska köpa Counter-Strike: Global Offensive snart och har aldrig spelat det förr, undrar vad det är för tangentbordsinställningar på spelet?

MVH

Permalänk
Medlem

Du får gärna utveckla din fråga lite.. (Du kan ha vilka som du själv vill?)

/ethnic

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

Hur navigerar man i spelet med tangentbordet? hur köper man vapen? Finns det nåt tips och tricks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Hur navigerar man i spelet med tangentbordet? hur köper man vapen? Finns det nåt tips och tricks?

Allt du undrar står ju i spelets meny om du kikar på kontrollerna där.. Du styr med WASD + mus

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Du styr som "vanligt" - WASD samt musen för aim.

Köp gör du genom att trycka på B sedan navigerar du dig genom menyn med musen eller siffrorna.

Sedan kan du ju egentligen göra vad du vill med bindsen.

Själv kör jag på köp bind likt 1.6. Jag klickar på "O" för att få upp meny för granater etc (precis som 1.6).

Köper du ett tangentbord med en numpad kan du köra buyscript på denna om känner för det. Simpelt och smidigt är det (använder inte längre pga TKL).

Edit: Dra iväg fler frågor om du har några! Kan nog svara på de flesta skulle jag tro! Ska även försöka vara aktiv och svara utifall någon fråga uppstår!

Permalänk
Medlem

Jag kör f för Flash c för granat och g för rök. Detta för att man ska ALDRIG skrolla för att välja vapen!!

Permalänk
Medlem

bind "F1" "buy m4a1;ak47;m4a1-s"
bind "F2" "buy galil;famas"
bind "F3" "buy awp"
bind "F4" "buy deagle"
bind "F5" "buy p250"
bind "F6" "buy fiveseven;tec9"
bind "F7" "buy mp7"

Dessa binds använder jag, sen kan du modifiera dom hur du vill, vilka vapen du föredrar.

har även bindat kp tangenterna för defuser, granater och helmet-kevlar.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Tack!

Spelet är billigt, kostade 127 kr på Steam.