Hörlurar & mikrofon för CS:GO och musik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2012

Hörlurar & mikrofon för CS:GO och musik

Hej!

Jag behöver verkligen införskaffa mig ett par nya hörlurar och en mikrofon.
Det jag har kollat på och hört gott om är DT 770 pro 80 Ohms och en modmic till.

Frågan är om det är värt att köpa en modmic eller om det finns någon riktigt bra bordsmick typ som Blue Snowball, som kan ta in det jag säger bra även om micken står cirka 40 cm bort och samtidigt inte ta upp mina tangentbordstryckningar så det stör i skype.

Vill gärna kunna koppla in hörlurarna i min mobil och lyssna också ibland, men det viktigaste är att det är bra surround när man spelar CS:GO och hör var fienderna är.

Någon som har ett hett tips eller ska jag köra på mitt förslag?

Tack på förhand,
-TrueType

Do good. Be good. Repeat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2012

Ingen som har något?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2012

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Om du vill slippa tangentbordsljudet på det avståndet ska du inte ha en kondensatormikrofon ståendes på bordet.
Är inte jätteinsatt i hörlurar men det borde fungera utan en DAC, skadar naturligtvis inte att köpa en.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator 1: i7 5820k | Asus X99-S | 16GB DDR4 | GTX 1080ti SLI | NZXT H440
Dator 2: i7 5820k | Asrock X99M | 32GB DDR4 | GTX 970 | SC-512N1-L Capture Card | Fractal Design Node 804
Skärm:Philips BDM4065UC
Mixer: Behringer X2222USB
Mina bästa tider inom speedruns

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Av vad jag vet så är ju en dac alltid trevligt att ha. Oftast en ganska stor uppgradering jämfört med den inbyggda på moderkortet.
Men jag måste säga att jag verkligen tror att K702 mår bra av en hörlursförstärkare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2012

Okej, schysst! Tack för svar.
Jag har kikat in på den här https://www.massdrop.com/buy/akg-k7xx-massdrop-first-edition-... nu. Tror det blir den om den går att få tag på i Sverige!