Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

För mycket kylpasta? Samt frågor

Hej! Jag håller just nu på att bygga min första dator och skulle nyss sätta på kylpastan. Läste först nu att man bara skulle ha en ärta... Är det här för mycket?

Förövrigt använde jag den inkluderade Coolermaster kylpastan... Är den ok? Om det nu var för mycket, hur tar jag bort? Pappersbit? Tuss?

(Har försökt installera CPU coolern, Hyper Master 212 EVO i två timmar nu... Fattar ingenting...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trondheim, Norge
Registrerad
Okt 2001

Ja det är i lite överkant mycket @Kaprisfisken:

Jag tillverkar Background Music och Stock Photos. Kanske passar något ditt projekt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gagnef
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Kaprisfisken:

Hej! Jag håller just nu på att bygga min första dator och skulle nyss sätta på kylpastan. Läste först nu att man bara skulle ha en ärta... Är det här för mycket?
http://i1292.photobucket.com/albums/b573/gurkdjur/IMG_0577_zpsx5pkzkev.jpg

Förövrigt använde jag den inkluderade Coolermaster kylpastan... Är den ok? Om det nu var för mycket, hur tar jag bort? Pappersbit? Tuss?

(Har försökt installera CPU coolern, Hyper Master 212 EVO i två timmar nu... Fattar ingenting...

Jag skulle valt att ha betydligt mindre. Det kommer flyta ut på sidorna vilket kan men inte behöver vara skadligt. Börja med att torka bort med papper som helst inte luddar. Sen kan du ta tops och T-röd eller annan OK avdunstande vätska (googla efter alternativ som du kanske redan har hemma).

I7930@3.90 | RX480 | Intel 320 - 160 GB | 12 GB RAM | X58A-UDR3 (rev 1.0) | 650 WATT POWER

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Du ser den ärtan som är uppe till vänster i din stora klick av pasta? Den ärtan är på snudd på för mycket
Så gör rent och applicera nytt.

www.youtube.com sök på "hyper 212 evo installation" så ska du se att du hittar något som passar dig.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

2 okokta riskorn på rad tycker jag är lagom, då täcker det hela cpun precis.

Här har du en bra guide: http://www.arcticsilver.com/intel_application_method.html#
Bara välja cpu.

Och ska du installera 212 evo måsta du montera tillbehör på baksidan av moderkortet också så du kan skruva fast kylaren.

Ryzen 1600X | Gigabyte GA-AB350N WIFI | Hyperx Predator 3200MHz | Sandisk Ultra II 240GB + 500GB 850 Evo | ASUS Dual Gtx 1070 | XL2540 240Hz

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2005

Ser ut som en fiskmås har gjort nummer två på processorn.

Skickades från m.sweclockers.com