Permalänk

geforce 660 sönder?

Historian börjar så här att min kompis började ha problem med sitt grafikkort. Blackscreens och vidare.
Och till slut så fungerar inte grafikkortet längre. Fläkten rullar på grafikkortet datorn detectar inte grafikkortet.
Så vi bestämmer att oss att gå hem till mig o kolla om grafikkortet fungerar på min dator. Det fungerar och vi startar cs och spelar 2 minuter sen blir det blackscreen igen.

Är det bara att kasta grafikkortet eller kan man fixa detta?

Jag är tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av ironskillz1:

Historian börjar så här att min kompis började ha problem med sitt grafikkort. Blackscreens och vidare.
Och till slut så fungerar inte grafikkortet längre. Fläkten rullar på grafikkortet datorn detectar inte grafikkortet.
Så vi bestämmer att oss att gå hem till mig o kolla om grafikkortet fungerar på min dator. Det fungerar och vi startar cs och spelar 2 minuter sen blir det blackscreen igen.

Är det bara att kasta grafikkortet eller kan man fixa detta?

Jag är tacksam för svar

"datorn detectar inte grafikkortet" vad menar du ?
är det mycket damm i fläkten, ta ut kortet blås rent med tryckluft ? håll i fläkten så den inte varvar upp.
vilka nätagg sitter det i båda datorerna ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

"datorn detectar inte grafikkortet" vad menar du ?
är det mycket damm i fläkten, ta ut kortet blås rent med tryckluft ? håll i fläkten så den inte varvar upp.
vilka nätagg sitter det i båda datorerna ?

Jag tror han menar "Får inte kontakt med grafikkortet"

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Jag menar att när man laddar ner drivrutiner så står det att inget grafikkort hittades.

Min kompis har 550watt och grafikkortet har fungerat felfritt på hans dator i 2.5 år men nu fungerar det inte längre.
Och jag har 500watt.

Permalänk
Skrivet av ironskillz1:

Jag menar att när man laddar ner drivrutiner så står det att inget grafikkort hittades.

Min kompis har 550watt och grafikkortet har fungerat felfritt på hans dator i 2.5 år men nu fungerar det inte längre.
Och jag har 500watt.

500Watt säger inte så mycket det är märke/modell som är det viktiga.

vill du testa ett suspekt nätagg så blir det att man får "tjuvkoppla" det utan att det är inkopplat i datorn.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/712848-starta-nataggreg...

säker på att den var nertryckt i PCI porten ? strömkabeln till grafiken inkopplad ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Allting var i kopplat. Min kompis testade också ett gammalt grafikkort på sin dator och då kom grafikkortet upp direkt men när han testade med sitt 660 igen så kom det inte upp. Det måste vara grafikkortet som är sönder även om jag tycker det var lite konstigt att min dator gick igång några minuter med det inkopplat

Permalänk
Skrivet av ironskillz1:

Allting var i kopplat. Min kompis testade också ett gammalt grafikkort på sin dator och då kom grafikkortet upp direkt men när han testade med sitt 660 igen så kom det inte upp. Det måste vara grafikkortet som är sönder även om jag tycker det var lite konstigt att min dator gick igång några minuter med det inkopplat

finns guider på hur man kanske kan få igång det igen.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/889688-guide-ateruppliv...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

finns guider på hur man kanske kan få igång det igen.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/889688-guide-ateruppliv...

Kompisen köpte ett nytt 660 av en kompis nu som funkar utmärkt så vi ska nog testa återuppliva det gamla grafikkortet någon dag