Billigt men bra headset, qpad som gäller?, sorry om det tagits upp innan.

Permalänk
Medlem

Billigt men bra headset, qpad som gäller?, sorry om det tagits upp innan.

Läst bak lite i historiken men hittar ingen bra tråd på billigt och bra headset så ni får skälla på mig om jag missat det.

Är det qpad som gäller? är qpad qh-90 bättre än qh-85? ser ut som de går för ungefär samma pris?

Ok har nu sett att ena är slutet och det andra öppet. Vilket är bäst?
Slutna verkar ge bättre bas etc. 90 är slutna. Men är öppna luftigare för öronen eller bara att ljudbilden blir annorlunda?

Tack för hjälpen.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Webbhallen har qh90 för 449 kr i alla butiker. Bor du nära ett webbhallen köp dem dirr

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanje...

Permalänk
Medlem

Håller med föregående, qh90 och HyperX Cloud köper man den som är billigare. Qh85 är generellt lite billigare men enda skillnaden är att de är öppna vilket vissa tycker om bättre. Men 449 för qh90 skulle jag slå till på

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Jag har QH-90 och hands off, det är dom bästa lurarna jag nånsin haft.
Dom sitter riktigt skönt. Jag haft problem med många lurar som trycker på glasögonen eller bågen över huvudet blir obekväm efter ett tag. Dessa lurar kan jag ha på i timmar.
Ljudet är riktigt bra också. Inte tung bas, men rent ljud.

Permalänk
Medlem

Vet inte om den är någon ny revision på QH-90 (har ett gammalt par) men jag tyckte det var betydande skillnad i jämförelse med HyperX som hade mycket trevligare kablar och utbytbara kuddar om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Har också ett par QH-90 sedan nästan två år. Riktigt bra lurar och de sitter mjukt på huvudet, men ändå fast. Väldigt bekväma för längre sessioner.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Webbhallen har qh90 för 449 kr i alla butiker. Bor du nära ett webbhallen köp dem dirr

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanje...

Tack för alla svar man kan alltid lite på sweclockers! O vad nice kampanj! Dem blir det, jag drar dit direkt!

EDIT nu är ett par qh-90 införskaffade, bara att ladda upp m cola o lira in i nattan.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Jag köpte också en sånt idag
Får hoppas att det funkar bra och för det "ändamål" som jag vill ha med dom, som är spel

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshien:

Jag köpte också en sånt idag
Får hoppas att det funkar bra och för det "ändamål" som jag vill ha med dom, som är spel

haha klockrent, testat dem men inte i spel än, låter riktigt bra och är sköna.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync