PC-headset med riktigt bra mic - lösning på låg volym i micen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2007

PC-headset med riktigt bra mic - lösning på låg volym i micen?

Vet inte vad det är men har så länge jag kan minnas alltid haft problem med att få tillräcklig volym när jag snackar i micen. Har haft samma problem med både olika datorer, ljudkort, headset och versioner av Windows och efter att ha googlat runt lite verkar många ha/haft samma problem.

Den bästa lösningen jag hittat såhär långt är att använda ett USB-anslutet ljudkort istället för det inbyggda ljudkortet på moderkortet eller ett separat ljudkort anslutet via bussen. Dock fick jag andra problem plötsligt med mitt USB-ljudkort så har nu bytt till ett internt ljudkort (Asus Xonar DGX) och iom har jag det vanliga problemet igen med att trots att jag har mic på 100% volym och 'Boost' aktiverad blir volymen väldigt låg. Headsetet jag använder är ett Sennheiser PC-151 Gaming och kör Win7 x64.

Det jag funderar på nu är om en lösning skulle vara att hitta ett headset med en bättre mic eftersom det verkar omöjligt att hitta en lösning på den låga mic-volymen på Windows/dator-sidan...kanske det t om finns headset där ljudet i micen kan förstärkas direkt i micen/headsetet?

Tack på förhand för tips!