Kommer inte åt NAS via ip

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt NAS via ip

Tjenare, jag kör en server med synology os som jag kör plex på. Efter senaste uppdateringen kan jag inte längre komma åt serven via ip den har, får bara upp sidan är inte tillgänglig, plex fungerar som det ska så serven måste fungera men går inte att komma åt. Har rebootat den etc och letat upp ip:n så det stämmer och det gör det men kommer inte in på webbinterfacet. Någon som varit med om något liknande?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

@hasenfrasen:

Tack! Finns det något sätt att typ ssh:a in eller måste jag sätta in en skärm för att få upp det, verkar bara bli nekad via ssh.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av NatureBoyyy:

@hasenfrasen:

Tack! Finns det något sätt att typ ssh:a in eller måste jag sätta in en skärm för att få upp det, verkar bara bli nekad via ssh.

Punkt 1 i beskrivningen: "login by console use root". Console betyder tangentbord dvs du lär använda en bildskärm - om du nu inte är väldigt fena på att skriva rätt och kan göra det utan bildskärm.

Permalänk
Medlem

@hasenfrasen:

Jepp såg det, sitter där nu men försökt 5 gånger men blir ingen bättre, verkar som inte configen som skrivs in sparas eller något. Gör exakt som han säger och alla andra förbannade jävla guider visar bara hur man gör det med web interfacet...

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Vila i frid

När du är inne i VI-redigeraren skall du trycka på ESC efter redigeringen för att kunna skriva in kommandot :w för att skriva ut förändringarna till disk och :q för att avsluta till shellet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

När du är inne i VI-redigeraren skall du trycka på ESC efter redigeringen för att kunna skriva in kommandot :w för att skriva ut förändringarna till disk och :q för att avsluta till shellet.

Glömde att skriva till att jag löste det strax efter, var ett annat problem också, men tack för hjälpen!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2