Gaming Dator. Lite hjälp! 15k budget.

Permalänk
Skrivet av Wizook:

Köp inte ett gtx 980 nu när gtx 980ti kommit. Fan de presterar som ett titan x å har 6gb. Mycket mer framtidssäkert kort. Försök häv ner de andra delarna å ta ett sånt.

Skrivet av coopish:

Inte värt att vänta in en gerforce gtx 980 Ti ? Borde väl komma inom några veckor.

När kommer denna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

Inte värt att vänta in en gerforce gtx 980 Ti ? Borde väl komma inom några veckor.

Lätt värt.. Hade ALDRIG köpt ett gtx 980 då kan man lika bra köpa ett r9 290x.. För prestanda/krona suger på 980 å de är inte så mycket snabbare.. Gtx 980ti is the Way to go

Permalänk

@Wizook: Vilket av dom ska man plocka då?https://www.netonnet.se/Search/Index?query=980ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackGelotte:

@Wizook: Vilket av dom ska man plocka då?https://www.netonnet.se/Search/Index?query=980ti

Referenskylaren är princip likadana men hade väntat på ett eftermarknads kylare. Men om de är bråttom så ta de du kan få tag i. Går fort slut hehe.

Permalänk

@Wizook: Det är egentligen inte jätte brådska. Denna burken fungerar ju helt ok för tillfället. Hur lång tid brukar det ta innan det kommer sådant då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackGelotte:

@Wizook: Det är egentligen inte jätte brådska. Denna burken fungerar ju helt ok för tillfället. Hur lång tid brukar det ta innan det kommer sådant då?

Brukar ju relativt snabbt så kör på det du har och håll utkik när de kommer. Gtx 980ti i prestandaindex låg vid titan x i prestanda så där kommer du bli sjukt nöjd men sedan kommer amds 300 serie ut och de ska bli intressant. Å de kan bli intressant om man vill ha så mycket prestanda/krona å 390x ska få 8gb ram. Dom visar upp sina kort i veckan. SJUKT SPÄNNANDE

Permalänk

@Wizook: Får väl vänta och se hur AMD:s är. Har dock kört AMD nu och var mer nöjd med Nvidia som jag körde innan. (Längesedan dock)

Permalänk
Medlem

AMDs 300 serie? ni menar deras enda nya kort som kommer hamna i prisnivå med Ti eller Titan X.
Resten är bara upphottade kort med en för hög prisnivå.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv

@JackGelotte:

förstår inte varför du skulle behöva 850w men annars ser allting okej ut, imo så hade jag bytt ut 16gb ram mot 8gb om du endast tänker spela

Permalänk
Skrivet av pepparkakor:

@JackGelotte:

förstår inte varför du skulle behöva 850w men annars ser allting okej ut, imo så hade jag bytt ut 16gb ram mot 8gb om du endast tänker spela

Det var mest då jag tänkte att den fungerar bättre längre fram(eventuellt ett till grafikkort osv.), men det var nog onödigt. Vilket 750w skulle du föreslå?
Ram:et tänkte jag att det bara var bäst så. Vet inte varför. Har ingen vidare koll som sagt.

Permalänk
Inaktiv

@JackGelotte:

jag har absolut ingen koll på nätaggregat idag men jag köpte ett HX750W i 2011 som jag fortfarande använder

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackGelotte:

@Wizook: Får väl vänta och se hur AMD:s är. Har dock kört AMD nu och var mer nöjd med Nvidia som jag körde innan. (Längesedan dock)

Ja nvidia drar inte lika mycket ström och därför blir dom tystare men vänta gärna hur amds nya blir. Ja som de säger 850 watt är overkill om du inte ska köra SLI/CF i framtiden. 600-750 räcker med ett bra nätaggregat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch