Microsoft släpper Windows 10 den 29 juli

Permalänk
Melding Plague

Microsoft släpper Windows 10 den 29 juli

Precis som väntat bekräftar Microsoft att den officiella lanseringen av Windows 10 äger rum i slutet av juli, men enbart för persondatorer och surfplattor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hype!

Permalänk
Medlem

Blir nog bra

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Snygg laptop! Koncept eller finns den?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Avstängd

Yesssssss! DirectX 12 dags! Gratis är gott!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

nice kört 10an sen oct typ men endå =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ploppade upp en notifikation på datorn idag för att reservera sin gratisuppgradering.

Permalänk
Medlem

Längtar!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Hurra!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Ja om UI:t kommer se ut så där, är inget lockade alls.

Jaja, den licensen hamnar i så fall på HTPC:n, så jag slipper win 8.
Sen hoppas dom ändrar inloggningen, så det finns tydliga val om man vill ha onlinekonto kopplat till windows eller inte.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Hoppas alla utveklare hinner fixa kompabilitet med deras progam tills dess, tex "bankid" som är ett måste för mig innan jag kör win 10 som dagligt os.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Om man sen vill installera om datorn, hur blir det med licensen då ?

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Om man sen vill installera om datorn, hur blir det med licensen då ?

Det blir väl att först köra din gamla windows licens och sen uppdatera den till 10? Jag köpte en uppgradering från xp-win7, ångrar mig som fan då det är ett himla meck varje gång jag vill installera om OS:t.

Rätta mig gärna någon som vet mer.

Permalänk
Medlem

Lite oklart av artikeln om datumet gäller RTM eller utrullning till slutkonsumenter (Genaral Availability), det låter snarast som det senare. Skulle det gälla både och blir det ju lite tight om tid för tillverkarna att tillhandahålla datorer med Windows 10 samma dag som dom får tillgång till installationsmediet.

Permalänk

Såg på YT videon, står i slutet:

"Free upgrade offer valid for qualified Windows 7 and windos 8.1 devices for one year after windows 10 upgrade availability"

Tycker det är lite dåligt ordval så vet ej om dem menar det är gratis i ett år, eller om från idag> 01/06 -16 så är det gratis att plocka, efter så får man betala?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icermann:

Lite oklart av artikeln om datumet gäller RTM eller utrullning till slutkonsumenter (Genaral Availability), det låter snarast som det senare. Skulle det gälla både och blir det ju lite tight om tid för tillverkarna att tillhandahålla datorer med Windows 10 samma dag som dom får tillgång till installationsmediet.

Verkar som att de skippar perioden mellan RTM och GA.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klapparen:

Såg på YT videon, står i slutet:

"Free upgrade offer valid for qualified Windows 7 and windos 8.1 devices for one year after windows 10 upgrade availability"

Tycker det är lite dåligt ordval så vet ej om dem menar det e gratis i ett år, eller om från idag> 01/06 -16 så är det gratis att plocka, efter så får man betala?

Microsoft har varit tydliga tidigare och sagt att om du uppgraderar inom ett år så kommer din installation vara gratis för all framtid, i evighet. Om du däremot inte uppgraderar inom ett år så kommer det sen kosta dig att göra en uppgradering.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Because it's still desktop you love. Microsoft har äntligen fattat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klapparen:

Såg på YT videon, står i slutet:

"Free upgrade offer valid for qualified Windows 7 and windos 8.1 devices for one year after windows 10 upgrade availability"

Tycker det är lite dåligt ordval så vet ej om dem menar det är gratis i ett år, eller om från idag> 01/06 -16 så är det gratis att plocka, efter så får man betala?

Uppgraderingen kommer finnas tillgänglig i ett år efter RTM, och är gratis, och gäller gör den totala livslängden på systemet som uppgraderas. Uppgraderar du en befintlig burk är det alltså helt gratis, men är det en ny burk så får du tyvärr pröjsa, och tyvärr är priserna lika höga som de brukar vara.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hoppas fan man inte behöver ha med deras "widgets" på startmenyn för xbox och deras kassa appar samt att de en gång för alla tagit bort alla helskärmsapplikationer......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Hoppas fan man inte behöver ha med deras "widgets" på startmenyn för xbox och deras kassa appar samt att de en gång för alla tagit bort alla helskärmsapplikationer......

Du bestämmer själv vad du vill ha på din startmeny, och själv om du vill gå till fullskärmsläge eller ej.

Permalänk
Medlem

Wohoo! Då blir det att uppgradera OS på stationära då

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja om UI:t kommer se ut så där, är inget lockade alls.

Jaja, den licensen hamnar i så fall på HTPC:n, så jag slipper win 8.
Sen hoppas dom ändrar inloggningen, så det finns tydliga val om man vill ha onlinekonto kopplat till windows eller inte.

Behöver man ha onlinekontot kopplat till win8/10? Inte vad jag har sett...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av dalu1976:

Behöver man ha onlinekontot kopplat till win8/10? Inte vad jag har sett...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej man måste inte, men han menade nog just tydliga val. Jag har ju självklart kopplat mitt Microsoftkonto, då synkas ju allt mellan olika burkar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har jag förstått saken rätt att det endast finns en utgåva av Windows 10? Inget home premium, professional och ultimate skräp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Har jag förstått saken rätt att det endast finns en utgåva av Windows 10? Inget home premium, professional och ultimate skräp?

Nja, Finns Home, Pro och Enterprise för datorer iallfall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson:

Tack. Har du någon länk med information? Jag har nyss vaknat och jag tror inte mina google-krafter riktigt funkar än.....(var uppe och kollade på Game of thrones. Ska snart till jobbet. )

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@jnsson:

Tack. Har du någon länk med information? Jag har nyss vaknat och jag tror inte mina google-krafter riktigt funkar än.....(var uppe och kollade på Game of thrones. Ska snart till jobbet. )

Sökte på Windows 10 editions och då fanns det bara 1 sidan väldigt många bra källor, som t.ex: http://www.cnet.com/news/microsoft-these-are-the-windows-10-e...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson:

tackar! Hittade också info tillsist! Frågan är vilka valmöjligheter man kommer få vid uppgraderingen om man som jag sitter på windows 7 home premium.

Permalänk
Medlem

Ska man nu alltså ha Windows 10 symbolen nere i aktivitetsfältet fram till den 29 juli? Ohhh...