Köpråd: QPAD QH-90 eller Hyper X Cloud gaming headsets? Tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Sep 2013

Köpråd: QPAD QH-90 eller Hyper X Cloud gaming headsets? Tips?

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2002

QPAD QH-90

Kan tyvärr inte säga så mycket om HyperX hörlurarna, men jag är sjukt nöjd med mina QPAD QH-90! Kanske inte den bästa jämförelsen men hur som helst lite input

Main Rig: Delided 4670k @ 4.6ghz - 16GB Corsair Vengence @ 1600mhz - GTX 970 @ 1552mhz / 8012mhz - H80i
Laptop: MacBook Pro - Retina
Server: Dell Studio 1555 - Kingston HyperX 3k 120Gb
MediaPlayer: Raspberry PI 2 - OCMC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av ProBlackbird:

De är i princip exakt lika dana. Lite skillnad på kringutrustning bara. Köp Qh-90 som är betydligt billigare.

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005

Identiskt headset , men du får med lite lull lull till X Cloud. Sen om det är värt nån hundra lapp extra är upp till dig att bestämma.
Så mitt val blir Qpad
Med vänlig hälsning / Mange

MALMÖ FF - Mästarnas Mästare 19 Guld!!!

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Identiska lurar. Extra krafs till HyperX. Typ Flygplansadapter och en extra förlängningskabel.

Köp den som är billigast.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2004

Köpte själv Hyper X när jag tror det var webhallen som körde en superdeal. Ljudet är riktigt bra och komfort och allt annat som QH-90, vilket tidigare nämnts i tråden så är de samma. Det jag gillar dock är att jag nu har sleevad kabel istället för enbart gummerad. Kör på de som du tycker ligger bäst i pris.

i7 4790k, Asrock Z97 Extreme 6, Kingston HyperX Beast 2133MHz 4x8GB, Gainward GTX 1080 GLH, Crucial MX100 512GB, Samsung 840 Evo 250GB, WD Red 3TB, Noctua NH-D15, EVGA Supernova G2 850W, Corsair Carbide Air 540

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

@bjuhr: Både qh-90 och HyperX har en tyg sleeve på kabeln. Iaf de som sålts senaste året.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Sep 2013

Tack så mycket, då blir valet ett QPAD QH-90 gaming headset.

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2014

Haft QH-90 i nåt år, köp det inte om du tycker om bas, det existerar i princip inte

Mobo: P8Z77-V LX GPU: ASUS GTX 970 Strix CPU: i5-3570K @ 4.2Ghz RAM: 16 GB Vengeance @ 1600Mhz Chassi: FD Define R4 Black SSD: Samsung 840 Pro 256GB/Samsung 750 Evo 500GB
CPU-Kylning: Corsair H80i GT Telefån: OnePlus 3T Kringutrustning: Zowie FK2, Zowie Camade, Masterkeys S Pro, BenQ XL2411T, Sennheiser G4ME Zero, SoundBlaster Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Nitra:

Haft QH-90 i nåt år, köp det inte om du tycker om bas, det existerar i princip inte

Då har du fått ett dåligt exemplar bra bas och ljud i mina. Har haft dom sen dom släpptes.

MALMÖ FF - Mästarnas Mästare 19 Guld!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Sep 2013

Det finns ju annars garanti på den om det inte fungera som den ska.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Nitra:

Nu är jag inte så kunnig eller insat i ljudsaker, men har hört att ett ljudkort förbättrar ljudet avsevärt i dessa lurar. Så frågan är om du kör med ett ljudkort eller inte.

Jag har själv qh90 och i låga volymer så är det nästan bara ljud på högra örat. Men om man höjer till en normal ljudnivå så blir det jämt och bra. Lurarna är också väldigt bekväma och man kan sitta flera timmar utan att det börjar trycka osv

Skickades från m.sweclockers.com

Intel i5 4690k - MSI Z97 gaming 3 - Corsair Vengeance LP 2x4gb - ASUS GeForce GTX 760 DC2OC - 1TB WD Blue - EVGA 600W - Cooler Master Hyper 212 EVO - Bitfenix Shinobi - och lite annat lullul

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Roosendosen:

Nu är jag inte så kunnig eller insat i ljudsaker, men har hört att ett ljudkort förbättrar ljudet avsevärt i dessa lurar. Så frågan är om du kör med ett ljudkort eller inte.

Jag har själv qh90 och i låga volymer så är det nästan bara ljud på högra örat. Men om man höjer till en normal ljudnivå så blir det jämt och bra. Lurarna är också väldigt bekväma och man kan sitta flera timmar utan att det börjar trycka osv

Jo, sköna är dem, men ändå lite för lite bas för mig

Mobo: P8Z77-V LX GPU: ASUS GTX 970 Strix CPU: i5-3570K @ 4.2Ghz RAM: 16 GB Vengeance @ 1600Mhz Chassi: FD Define R4 Black SSD: Samsung 840 Pro 256GB/Samsung 750 Evo 500GB
CPU-Kylning: Corsair H80i GT Telefån: OnePlus 3T Kringutrustning: Zowie FK2, Zowie Camade, Masterkeys S Pro, BenQ XL2411T, Sennheiser G4ME Zero, SoundBlaster Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Sep 2013

Jag kan annars förstår att du vill har mycket bas, men vore då inte bättre att satsa på högtalare istället när man ska har bas.
Tyvärr vet jag ej så mycket om hörlurar som kan ger tuffa bas.

Skrivet av Nitra:

Jo, sköna är dem, men ändå lite för lite bas för mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Sep 2013

Hmm.. Jag vet inte själv mycket om sånt här om det blir bättre med ljudkort.
Det ska väl fungera bra med ljudkort som är inbyggd in moderkort. O_o
Jag vet inte om andra har samma problem som du har med ljudet, normalt så sitter man ju inte med låg volym när man lyssna på musik eller spela någonting.

Skrivet av Roosendosen:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Dec 2011

Skrivit i en del andra trådar där folk frågat råd om hörlursinköp. Kan bara säga att Jag är väldigt nöjd med mina QPAD QH-90.

[Datorlåda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [Moderkort: Asus Z170-Pro] [Processor: i7 6700k 4.6 GHz @ 1.31v] [CPU-kylning: NZXT Kraken X61] [Minne: 16 GB 2400 MHz CL14 DDR4] [Grafikkort: MSI GTX 1080 Seahawk X 2114 MHz] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2, 640 GB Western Digital HDD] [Bildskärm: Philips BDM 4350UC] [Ljudkort: Soundblaster ZxR] [Högtalare: Edifier S530D] [Hörlurar: BeyerDynamic DT880]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av ProBlackbird:

Jag kan annars förstår att du vill har mycket bas, men vore då inte bättre att satsa på högtalare istället när man ska har bas.
Tyvärr vet jag ej så mycket om hörlurar som kan ger tuffa bas.

Såklart hörlurar inte kan ge så bra bas som högtalare kan, men känns jätteäckligt imo att lyssna på bas utan bas, har prövat många lurar som haft tusen gånger bättre bas än QH-90. Men tycker att du ska köpa QH-90 ändå då dem ofta är på rea, ljudet är bra allmänt (lite för lite bas för min smak) och är helt sjukt sköna. Spelar lugnt 6+ timmar per dag med mina QH-90 på och på helgerna blir det allt från 6-20 timmar med headsetet på och det enda som blir oskönt efter såna gamingpass är det bara min rumpa som gör ont