TV som prioriterar bild före funktioner?

Permalänk
Medlem

TV som prioriterar bild före funktioner?

Hej!
Så jag söker en tv som har riktigt bra bild, jag behöver inte alls några smart-funktioner. Jag har en freenas med plex, jag har en HTPC och en ny Nexus player. Det enda jag behöver är en tv med bra bild, gärna låg input lag ifall jag vill slöspela på den. Priset någonstans mellan 7-12 men kan lägga mer om det är värt det. 4k kan vara intressant, men inte före bildkvalité.
kollat på denna, dock bara 42 tums men verkar vara en 4k datorskärm som man kan använda som tv: http://goo.gl/thV6rz
Borde vara många på SWEC som letar efter samma sak, men hittade tyvärr ingen tråd om just detta?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Bildexpert 📺

Det finns tyvärr ingen TV-tillverkare som lägger krut på enbart bildkvalitet och skippar smart-funktioner och liknande. Vill du ha den bästa bildkvaliteten måste du också ta sådant som du kanske inte behöver. Väljer man aktivt bort smart-funktioner 3D eller vad det nu är brukar det sluta med budgetprodukter och därmen bristande bildkvalitet.

Nu är jag skeptisk till elektronikprodukter som kallas för "Wasabi Mango", det borde ringa lite klockor där, eller hur?

Att köpa en "TV" via eBay skulle jag inte rekommendera om man inte har väldigt bra kontakter och kunskap. Annars har man absolut ingen aning om vad man får och "Wasabi Mango" ser ut att vara kinesisk massproduktion. Det kan vara hur uselt som helst och inte alls ha något med bildkvalitet att göra. Det finns också frågetecken kring elsäkerhet och hur den fungerar med 50 Hz-material ifall du tänkt koppla på en digitalbox eller liknande. Inte minst tappar du den konsumenträtt du får när du handlar inom landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det finns tyvärr ingen TV-tillverkare som lägger krut på enbart bildkvalitet och skippar smart-funktioner och liknande. Vill du ha den bästa bildkvaliteten måste du också ta sådant som du kanske inte behöver. Väljer man aktivt bort smart-funktioner 3D eller vad det nu är brukar det sluta med budgetprodukter och därmen bristande bildkvalitet.

Nu är jag skeptisk till elektronikprodukter som kallas för "Wasabi Mango", det borde ringa lite klockor där, eller hur?

Att köpa en "TV" via eBay skulle jag inte rekommendera om man inte har väldigt bra kontakter och kunskap. Annars har man absolut ingen aning om vad man får och "Wasabi Mango" ser ut att vara kinesisk massproduktion. Det kan vara hur uselt som helst och inte alls ha något med bildkvalitet att göra. Det finns också frågetecken kring elsäkerhet och hur den fungerar med 50 Hz-material ifall du tänkt koppla på en digitalbox eller liknande. Inte minst tappar du den konsumenträtt du får när du handlar inom landet.

Nej la inte så mycket energi på den. Har dock en Korea skärm som funkar bra. Men vi glömmer den.

Det finns ju en del 55 tums för ca 10 000. Är dessa något att ha eller är det för mycket kompromisser?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Bildexpert 📺

Det är så produktberoende och det finns så många i produkter i den klassen att det är omöjligt att säga något utan det har testats noggrant någonstans. Men 10.000 bör räcka en god bit så att du undviker de sämsta modellerna. Då handlar det mer om att prioritera egenskaper som ifall du behöver bra betraktningsvinkel (IPS-panel) eller bättre svärta/konrast (VA-panel).

Tumregeln är att tänka i bildkvalitet, inte i termer av "...jag vill slippa betala för..."