Skulle Sweclockers vara så snälla och värdera min dator?

Permalänk

Skulle Sweclockers vara så snälla och värdera min dator?

Hejsan!

Nu var det dags att ta en långpaus från spelandet och fokusera på lite mål i det verkliga livet. Tänkte att jag skulle göra mig av med datorn då jag ser den som det största hindret. Grejen är den att jag inte vet exakt hur man värderar datorer, då priserna verkar sjunka som efter ett bilköp...

Här är specs:
Chassi - BitFenix Merc Alpha
Mobo - MSI Z77A-G43
GPU - GeForce GTX 760 (EVGA)
CPU - Intel Core i5-3570k @ 3,40GHz
RAM - 8GB Crucial Technology (Osäker på tillverkare).
Nätagg - Corsair GS600

Hårddiskar:
SSD - Intel 330, också osäker men tror det är en 330'a.
SSD - Samsung 840
Båda på 128GB

Övrigt:
Skärmar - BenQ G2420HDB, BenQ XL2411.
Tangentbord - Corsair K90, Razer Arctosa.
Mus - Zowie Fk1.

Om jag missat något får ni gärna hojta, tack ska ni ha!

/Orm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ormolycka:

Hejsan!

Nu var det dags att ta en långpaus från spelandet och fokusera på lite mål i det verkliga livet. Tänkte att jag skulle göra mig av med datorn då jag ser den som det största hindret. Grejen är den att jag inte vet exakt hur man värderar datorer, då priserna verkar sjunka som efter ett bilköp...

Här är specs:
Chassi - BitFenix Merc Alpha
Mobo - MSI Z77A-G43
GPU - GeForce GTX 760 (EVGA)
CPU - Intel Core i5-3570k @ 3,40GHz
RAM - 8GB Crucial Technology (Osäker på tillverkare).
Nätagg - Corsair GS600

Hårddiskar:
SSD - Intel 330, också osäker men tror det är en 330'a.
SSD - Samsung 840

Övrigt:
Skärmar - BenQ G2420HDB, BenQ XL2411.
Tangentbord - Corsair K90, Razer Arctosa.
Mus - Zowie Fk1.

Om jag missat något får ni gärna hojta, tack ska ni ha!

/Orm

4k för endast burken enligt swec marknad, kanske? Lite mer på blocket. Lite grov uppskattning då storlek på ssd saknas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@kronwalled: Tack! Båda SSD'arna är på 128GB, ska lägga till det.

Permalänk
Medlem

Ganska stabil dator, jag hade försökt sälja den på blocket, du kan säkert klämma ut lite pengar om du säljer med skärm etc. Skulle gissa på 4-4,5k på swec marknad för burken.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem

Bara för att inte behöva skapa en ny tråd så kapar jag denna med en värderingsfråga om min dator.

Chassi - Phanteks Enthoo Evolv
Moderkort - Asrock Z97-M Anniversary
GPU - Gigabyte Radeon 280X Windforce
CPU - Pentium Anniversary Edition G3258
RAM - HyperX Fury White 8 GB 1866 MHz
Kylning - Corsair H100i
SSD - Sandisk Ultra Plus 120 GB & Teamgroup Xstreem S2 60 GB
PSU - Plexgear 600 W Bronze - Ickemodulärt

Nu kanske det är svårt att värdera Plexgear-agget då det är av ett märke som alla kanske inte hört talas om. Dock har jag inte funnit något problem med agget även under överklock av både GPU-n och CPU-n. Självklart kommer dock märket påverka värderingen.

Allting är i nyskick förutom vattenkylningen, SSD-diskarna och grafikkortet. Faktum är att resterande produkter är köpta för bara någon vecka sedan. Dock fungerar allting alldeles utmärkt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX