Permalänk
Medlem

Ny gamingstol för runt 700-1500kr

Hej alla sweclockare behöver lite tips på en gamingstol för runt 700-1500kr max. Har för tillfället en ikeastol för 400kr som höj och sänk grejen är trasig på, så en stol som är lite bekvämare och som håller bättre vorre bra, så ge tips om ni har nått

har kollat lite på dom här vad tror ni?:)

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/arozzi-e...
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/arozzi-m...
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/missions...
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/missions...

Permalänk
Medlem

Aldrig hört om missions. Arozzi är ett bra märke.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Måste va enda som inte gillar den.
Köpte en för över 1 år sen, den står fortfarande o sammlar damm i lägenheten, använder min gamla Ikea allak då den är betydligt skönare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Måste va enda som inte gillar den.
Köpte en för över 1 år sen, den står fortfarande o sammlar damm i lägenheten, använder min gamla Ikea allak då den är betydligt skönare.

Har fått höra den kommentaren ett par gånger och brukar dra liknelsen mellan en 740 GL tygstol och en Saab 9-5 Aero skinnstol, tygstolen är bra mycket skönare att sitta i om du ska in till stan och köpa mjölk. Men ska du åka Malmö-Umeå så sitter du betydligt bättre i skinnstolen.

Min poäng är att det är sällan dom mjukaste och skönaste stolarna som fungerar bäst en längre tid, spenderar man halva dygnet vid datorn behöver den vara ergonomisk också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Har fått höra den kommentaren ett par gånger och brukar dra liknelsen mellan en 740 GL tygstol och en Saab 9-5 Aero skinnstol, tygstolen är bra mycket skönare att sitta i om du ska in till stan och köpa mjölk. Men ska du åka Malmö-Umeå så sitter du betydligt bättre i skinnstolen.

Min poäng är att det är sällan dom mjukaste och skönaste stolarna som fungerar bäst en längre tid, spenderar man halva dygnet vid datorn behöver den vara ergonomisk också.

Ja den är mer ergonomisk, men jag sitter inte rakt upp med fötterna på marken direkt.
Funkat för mig i 20 år utan problem iaf, är 31 idag så Ryggen mår bra.

Hade en kinnarps också, den gav jag bort. Fruktansvärd stol att sitta i.

Men jag tycker om tilt funktion (hatar att bara luta ryggstödet), sitter även alltid med ena benet under de andra osv.
Har spenderat betydligt mer tid framför datorn än normalt mina år dessutom

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ja den är mer ergonomisk, men jag sitter inte rakt upp med fötterna på marken direkt.
Funkat för mig i 20 år utan problem iaf, är 31 idag så Ryggen mår bra.

Hade en kinnarps också, den gav jag bort. Fruktansvärd stol att sitta i.

Men jag tycker om tilt funktion (hatar att bara luta ryggstödet), sitter även alltid med ena benet under de andra osv.
Har spenderat betydligt mer tid framför datorn än normalt mina år dessutom

Är man aktiv i övrigt är det nog inga som helst problem, men du får ha i åtanke att majoriteten av den stora massan på detta forum inte rör på sig i onödan

Permalänk
Medlem

Tyvärr så går ikea markus bort för att min bror har en sån och jag tycker att man nästan ligger i den när man spelar, vill ha en stol där man sitter mer rakt.

Permalänk
Medlem

Det blir nog en Arozzi Monza eller Enzo föresten nån som vet vad det är för skillnad på dom två, det ända som jag ser är priset och utseendet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Måste va enda som inte gillar den.
Köpte en för över 1 år sen, den står fortfarande o sammlar damm i lägenheten, använder min gamla Ikea allak då den är betydligt skönare.

Tycker Markus är helt värdelös också.
Dock Allak är ju sämre än vad de flesta har till köksbordet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addiox:

Det blir nog en Arozzi Monza eller Enzo föresten nån som vet vad det är för skillnad på dom två, det ända som jag ser är priset och utseendet

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte en Enzo för ett par månader sedan. Någon skruv som har börjat "hoppa" lite, men det beror nog med all säkerhet på att fel skruvar åkte in på fel ställe (kortare i ryggstödet, skulle varit tvärtom, märkte det direkt men var för lat för att åtgärda så får göra det någon dag). Den är ganska stor, känns gedigen, inte plöfsig och mjuk. Tar nog utan problem ganska tunga användare också.

Ett par noteringar:

Armstöden är inte höj-/sänkbara, vilket helt klart är ett minus.

Tiltfunktionen saknar låsläge, ett till minus, och kräver lite tyngd (lite för mycket för min vikt).

Vid montering, ta bort den orangea plastbiten på hydrauliken, annars fungerar inte höj- och sänk av stolen. Tror du får plocka isär hela igen om du missar det.

http://www.electroworld.se/catalog/spel-konsoler/ewse_tillbeh...

25% rabatt för närvarande, så en Enzo gå för ca 1200kr medan Monza är hundringen billigare.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Mission SG GGC 3.0 i julas och jag är nöjd fortfarande. Ger den en 4/5.

Armstöden är höj/sänkbara, ryggstödet går att luta både framåt och bakåt, den medföljande nackkudden passar bra (svankkudden bryr jag mig inte om dock) och stolen är allmänt skön att sitta i.

Nackdelen är främst att sittdynan blir för tillplattad om man sitter i den för många timmar i sträck, något jag fixade genom att helt enkelt lägga en liten dyna ovanpå sittdynan.

Den kändes också lite "budget" när jag byggde ihop den, men den har inte rasat på mig än (och ser inga tendenser till det heller), och både tyget och lädret är i bra skick fortfarande.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@Addiox: Mitt förslag är http://www.dxracer.net/cat3_dxracer-chairs.html deras stolar är lite dyrare. Dock är de dem bästa som finns, har själv en och är otroligt nöjd! Dxracer sponsrar många esports lag så som TSM, C9, Fnatic m.m. De har extremt bra kvalite och sjukt många olika justeringsbara funktioner. Allt från olika kuddar som ingår till armstödslängd och höjd.

Perfekt stol om man har en budget på 1600 - 3000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Köpte en Enzo för ett par månader sedan. Någon skruv som har börjat "hoppa" lite, men det beror nog med all säkerhet på att fel skruvar åkte in på fel ställe (kortare i ryggstödet, skulle varit tvärtom, märkte det direkt men var för lat för att åtgärda så får göra det någon dag). Den är ganska stor, känns gedigen, inte plöfsig och mjuk. Tar nog utan problem ganska tunga användare också.

Ett par noteringar:

Armstöden är inte höj-/sänkbara, vilket helt klart är ett minus.

Tiltfunktionen saknar låsläge, ett till minus, och kräver lite tyngd (lite för mycket för min vikt).

Vid montering, ta bort den orangea plastbiten på hydrauliken, annars fungerar inte höj- och sänk av stolen. Tror du får plocka isär hela igen om du missar det.

http://www.electroworld.se/catalog/spel-konsoler/ewse_tillbeh...

25% rabatt för närvarande, så en Enzo gå för ca 1200kr medan Monza är hundringen billigare.

Tack för tipset det blev en enzo för 1200kr från electroworld