ECS planerar återkomst i Sverige via Skylake

Permalänk
Melding Plague

ECS planerar återkomst i Sverige via Skylake

Taiwanesiska ECS satsar på färska moderkort lagom till Intel Skylake. Med nytt namnschema och avskalad design hoppas företaget åter göra inträde på svenska marknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Alltid trevligt med flera tillverkare.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Har inte hört talas om ECS förut, men avskalad design med enkla färger låter som ett bra koncept. Hoppas mjukvaran är kompetent den med bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

om det står L33T på något så kommer bara de yngre köpa det och vad är det för ram? De är ju större än dominator platinum, tar ju upp all plats.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Har inte hört talas om ECS förut, men avskalad design med enkla färger låter som ett bra koncept. Hoppas mjukvaran är kompetent den med bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, aldrig hört talas om ESC. Däremot Biostar som nämndes i fredagspanelen som de trodde att ingen visste var det var mer eller mindre var ingen obeknting, haft ett eller två moderkort från Biostar tidigare

Bra gött med fler val för oss konsumenter, mer konkurrens gynnar oss alla!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hehe jag hade ett ECS moderkort, fungerade precis som det skulle

Permalänk
Medlem

Trevligt med "nya" aktörer.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Hehe jag hade ett ECS moderkort, fungerade precis som det skulle

Har fortfarande kvar ett tror jag. Gjorde sitt jobb utan problem.

Permalänk
Medlem

Hmm ser inte jätte "nedskalat" ut enligt mig, men det är bra att se lite nya ansikten på marknaden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ECS-moderkort satt i en budgetdator som jag, om jag minns rätt var bland mina första datorer. Fungerade kanon. Bra med fler tillverkare tillgängliga i Sverige.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

om det står L33T på något så kommer bara de yngre köpa det och vad är det för ram? De är ju större än dominator platinum, tar ju upp all plats.

Undrar också vad det är för ram-stickor. någon som vet?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sifear:

Undrar också vad det är för ram-stickor. någon som vet?

De första är Avexir Raiden
De gula är GeIL EVO Forza (kommer om man scrollar ner lite)

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Låter bra! Välkomna tillbaks!

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Snusfri

Skulle gärna prova på ECS igen nu när man Asus totalt gått ner sig i mina ögon (har bara kört Asus sen P4-tiden) då ECS iaf i mina ögon är kvalité.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ahh, det här är roligt Har alltid gillat ECS för deras priser, samt de var de enda som hade dual-ethernet på AM3+ sockeln, och då var det 990FX chipset också. Får för mig det var 2x Realtek 8111E på kortet, samt att det faktiskt fanns en IDE-header+bluetooth på moderkortet. Det var minst sagt lite ovanligt för AM3+.

Ska bli trevlig att se dem på marknaden igen, då kanske det kommer något fint billigt Intel MITX för budgetöverklockning Hörde mycket fint om deras Z97I Drone

Permalänk
Proffsmobbare

Riktigt roligt att se, ECS har nästan alltid haft intressanta produkter och fina färgteman (där inte allt är svart).

Permalänk
Medlem

Minns mitt ECS K7S5A som ett av de bästa moderkort jag någonsin haft.

Permalänk
Medlem

Shit vad jag bara tänker ESCAPE när jag skymtar deras namn lite snabbt...

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

De första är Avexir Raiden
De gula är GeIL EVO Forza (kommer om man scrollar ner lite)

De har onekligen rätt pimpade komponenter där borta i Asien...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Minns mitt ECS K7S5A som ett av de bästa moderkort jag någonsin haft.

Har kvar mitt i skrotlådan i garaget, komplett med CPU, PC133 SDRAM (man kunde ju köra DDR också..) samt en Spire whisperrock kylare... klassiska prylar...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cardeci:

De har onekligen rätt pimpade komponenter där borta i Asien...

Avexir vet jag inte ifall de funnits här, men DDR från GeIL hade jag till min P4, riktigt trevliga och påkostade minnen med handplockade komponenter.

De till höger hade jag http://www.geil.com.tw/products/showGallery/id/21

http://www.trustedreviews.com/opinions/memory-roundup_Page-4

De försvann tyvärr från marknaden i Sverige innan DDR2 kom, annars hade jag fortsatt med dem än idag.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Avexir vet jag inte ifall de funnits här, men DDR från GeIL hade jag till min P4, riktigt trevliga och påkostade minnen med handplockade komponenter.

De till höger hade jag http://www.geil.com.tw/products/showGallery/id/21

http://www.trustedreviews.com/opinions/memory-roundup_Page-4

De försvann tyvärr från marknaden i Sverige innan DDR2 kom, annars hade jag fortsatt med dem än idag.

Webhallen har ju GeIL-minnen.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArcticFire:

Webhallen har ju GeIL-minnen.

YAY, så de har kommit tillbaks till Sverige, har inte kollat på evigheter då de var borta så länge efter att de försvann, tack för tipset.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Spännande utveckling. Speciellt eftersom intels beslut kring bl.a FIVR skulle sätta käppar i hjulen för moderkortstillverkare att differentiera sej mot varann.
Aja, FIVR kanske kommer tebax med Skylake och med det även några tillverkare.
Detta är kul!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

hade själv ett ECS en gång i tiden, AMD3200+ s939 och ett ECS med DDR minnen från twinmos hette dom va?

kanon dator och rullade på länge! synd att fläkten på moderkortet la av bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Har kvar mitt i skrotlådan i garaget, komplett med CPU, PC133 SDRAM (man kunde ju köra DDR också..) samt en Spire whisperrock kylare... klassiska prylar...

Jag körde mitt i många år med tre olika processorer. De hade bra stöd i många år så man kunde uppgradera CPU utan att köpa nytt moderkort. Började nog med PC133 och bytte så småningom till DDR. Datorn var tokstabil hela tiden till skillnad mot andra moderkort med VIA-kretsar jag hade.

Senare tog Asrock över lite av marknaden som ECS hade.

Permalänk
Avstängd

Avskalad design, minimalt med logotyper samt enkla färgscheman låter väldigt bra!

Hoppas man slipper massa udda tredjepartslösningar och konstiga saker Killer NIC och sånt som behöver stora bloatade drivrutiner och inte fungerar på olika plattformar.

Hoppas dom kör med ljud och nätverkskretsar av hög kvalité.

Hoppas även på ett avskalat UEFI med utan allt för mycket lull-lull.