Behöver hjälp med användarprofil i W7-64 bit Premium

Permalänk

Behöver hjälp med användarprofil i W7-64 bit Premium

När jag startade datorn tog den sig förbi POST men när den skulle läsa in Windows blev skärmen svart, allt var dött så jag blev helt enkelt tvungen att använda power knappen. Då fungerade allt men nyfiken som jag är kollade jag in loggen och den säger såhär:

Efter lite letande på nätet verkar det som om fler haft problemet och att det ibland kan uppstå när antivirus läser filen som innehåller profilinställningarna vid uppstart och den blir korrupt. Det konstiga är att dessa personer säger att de får ett felmeddelande vid inloggning och att de inte kan logga in alls, så blev det ju inte för mig. Jag är den enda användaren och det är ett adminkonto. Jag gjorde då ett nytt adminkonto men behöll det gamla. När jag loggar in på det nya får jag samma felmeddelande i loggboken.

När jag loggar in på det gamla så fungerar det ju och alla inställningar är korrekta så det verkar konstigt.

Den senaste veckan har Facebook och Youtube gått ordentligt segt. När man scrollar laggar det ordentligt. Att titta på en film på Youtube är inga problem utan det är när man laddar själva siten och scrollar som det inträffar. Kan det finnas något samband? Andra siter går bra. När jag provar mitt nya konto försvinner problemet på alla.

Kör Firefox och jag har inte installerat något nytt. Antivirus säger också att allt är bra. Så virus eller malware låter inte troligt. I min gamla profil kan jag set att CPU ibland är 30% på Firefox medan det i den andra profilen ligger betydligt lägre, runt 18%. Ja inte hela tiden, det är ju toppar och dalar i båda fallen men i snitt.

Måste jag göra en nyinstallation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diversion:

När jag startade datorn tog den sig förbi POST men när den skulle läsa in Windows blev skärmen svart, allt var dött så jag blev helt enkelt tvungen att använda power knappen. Då fungerade allt men nyfiken som jag är kollade jag in loggen och den säger såhär:

Kör Firefox och jag har inte installerat något nytt. Antivirus säger också att allt är bra. Så virus eller malware låter inte troligt. I min gamla profil kan jag set att CPU ibland är 30% på Firefox medan det i den andra profilen ligger betydligt lägre, runt 18%. Ja inte hela tiden, det är ju toppar och dalar i båda fallen men i snitt.

Måste jag göra en nyinstallation?

Innan du gör ominstallation, testa att ändra egenskaper för OpenH264 Video Codec, välj "Aktivera alldrig". Finnes bland Inställningar: Insticksmoduler. OBS. gäller endast Firefox!