Bethesda tillkännager Fallout 4

Permalänk
Medlem

@formerself:

"Fallout 4 will be available for a wide range of platforms after launch. The first version that will be released is being developed for Playstation 4, Xbox One and PC. This version uses a brand new engine built from the ground up to take advantage of the power of next gen systems. Absolutely everything is new, and no assets or scrips are being used from Fallout 3/NV or Skyrim.

Fallout 4 will also be available on Playstation 3 and Xbox 360. This version is also being developed by Bethesda Game Studios, but will release a year after the advanced version. This version runs on the Creation Engine, the same engine that powered Skyrim. This is being done so that PS3/360 users can play the game without problem. Everything will be the same in this version as the advanced version, except for the graphics, gameplay and some additional features."

Ifall det här stämmer så innebär det alltså att vi kommer slippa den den gamla motorn till PC/PS4/XBOne. Samtidigt innebär det med att den nya motorn är precis lika begränsad vad det gäller karaktärer/scripted events/fysik/animationer/fordon som den som användes till Skyrim. :/

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Skrivet av formerself:

11 månader sedan läcktes information om Fallout 4 på reddit av avskedad anställd som ville hämnas. Man trodde tydligen inte på informationen när den läcktes, men det verkar nu som att hon talade sanning.

https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/28v2dn/i_played_fal...
(Uppenbarligen innehåller länken spoilers)

Rätt sjukt att de redan vet när fjärde femte DLCt ska släppas när spelet är 40% klart!

Permalänk
Skrivet av Davidow:

@formerself:

"Fallout 4 will be available for a wide range of platforms after launch. The first version that will be released is being developed for Playstation 4, Xbox One and PC. This version uses a brand new engine built from the ground up to take advantage of the power of next gen systems. Absolutely everything is new, and no assets or scrips are being used from Fallout 3/NV or Skyrim.

Fallout 4 will also be available on Playstation 3 and Xbox 360. This version is also being developed by Bethesda Game Studios, but will release a year after the advanced version. This version runs on the Creation Engine, the same engine that powered Skyrim. This is being done so that PS3/360 users can play the game without problem. Everything will be the same in this version as the advanced version, except for the graphics, gameplay and some additional features."

Ifall det här stämmer så innebär det alltså att vi kommer slippa den den gamla motorn till PC/PS4/XBOne. Samtidigt innebär det med att den nya motorn är precis lika begränsad vad det gäller karaktärer/scripted events/fysik/animationer/fordon som den som användes till Skyrim. :/

Säger dom inte bara:

Alla versioner kommer vara identiska, förutom att PS4/360 får sämre kvalité etc?

Permalänk
Medlem

Kanske den spelserien jag tar spelat mest av allt. Ska bli riktigt kul att få sätta tänderna i #Fallout 4!

Permalänk
Medlem

Härligt med ett nytt Fallout. Hoppas det inte blir ett actionspel som trean.. Tur att det finns mods i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Davidow:

@formerself:

"Fallout 4 will be available for a wide range of platforms after launch. The first version that will be released is being developed for Playstation 4, Xbox One and PC. This version uses a brand new engine built from the ground up to take advantage of the power of next gen systems. Absolutely everything is new, and no assets or scrips are being used from Fallout 3/NV or Skyrim.

Fallout 4 will also be available on Playstation 3 and Xbox 360. This version is also being developed by Bethesda Game Studios, but will release a year after the advanced version. This version runs on the Creation Engine, the same engine that powered Skyrim. This is being done so that PS3/360 users can play the game without problem. Everything will be the same in this version as the advanced version, except for the graphics, gameplay and some additional features."

Ifall det här stämmer så innebär det alltså att vi kommer slippa den den gamla motorn till PC/PS4/XBOne. Samtidigt innebär det med att den nya motorn är precis lika begränsad vad det gäller karaktärer/scripted events/fysik/animationer/fordon som den som användes till Skyrim. :/

Om det verkligen är samma bedrövliga motor(er) som används i tidigare titlar så kommer jag nog vänta med förbokning tills alldeles innan lansering alternativt vänta några månader på att de flesta grava buggar hinner patchas.

Never forget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Säger dom inte bara:

Alla versioner kommer vara identiska, förutom att PS4/360 får sämre kvalité etc?

I och med att Fallout 4 måste fungera på båda motorerna så innebär det att även ifall den nya motorn hypotetiskt sett klarar fordonsfysik/naturliga animationer/scriptade event osv, så kan inget av detta finnas med i spelet då den gamla motorn klarar inte att hantera det.

Hur bra den nya motorn än är, så kommer den i Fallout 4 att begränsas av den (numera rejält) gamla motorn i alla aspekter som påverkar faktiskt gameplay. Det är högst otroligt att skillnaderna mellan den gamla och den nya motorn är något annat än estetiska i Fallout 4.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk

Härligt! Är så jäkla hypad över detta. Hoppas att det blir bra i slutändan

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

11 månader sedan läcktes information om Fallout 4 på reddit av avskedad anställd som ville hämnas. Man trodde tydligen inte på informationen när den läcktes, men det verkar nu som att hon talade sanning.

Om det stämmer, så är det ny grafikmotor som gäller, och det är ju nice...

Skrivet av anon5930:

Om det verkligen är samma bedrövliga motor(er) som används i tidigare titlar så kommer jag nog vänta med förbokning tills alldeles innan lansering alternativt vänta några månader på att de flesta grava buggar hinner patchas.

Du citerade texten, men läste inte den? Det står klart och tydligt att det är en helt ny spelmotor till PS4, XboxOne, och PC.

Skrivet av Davidow:

I och med att Fallout 4 måste fungera på båda motorerna så innebär det att även ifall den nya motorn hypotetiskt sett klarar fordonsfysik/naturliga animationer/scriptade event osv, så kan inget av detta finnas med i spelet då den gamla motorn klarar inte att hantera det.

Hur bra den nya motorn än är, så kommer den i Fallout 4 att begränsas av den (numera rejält) gamla motorn i alla aspekter som påverkar faktiskt gameplay. Det är högst otroligt att skillnaderna mellan den gamla och den nya motorn är något annat än estetiska i Fallout 4.

Fordon skulle mycket väl kunna falla under "gameplay & features" som inte fungerar på den gamla spelmotorn, men fungerar på den nya.
Personligen tror jag inte jag vill ha några fordon i den här typen spel, men det beror ju på hur de löst övergången mellan de olika zonerna...
Release i oktober, vilket passar mig skitfint. Det här kan bli "spelet" i vinter. Längesedan jag hade ett bra skjut o njut spel i händerna... Och det där med att man kan hämta save's från Fallout3 och importera... Det blir nästan till att göra en ny spelrunda Fallout 3. (Jag förutsätter att det fungerar för PC, på samma sätt som för PS3 / Xbox 360.)

Jag trodde RollerCoaster World skulle bli min nästa tidsdödare, men det verkar som om de har svårt att få till det, och info om spelet är... obefintlig. Fallout 4 räddar vintern. För min del passar det utmärkt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du citerade texten, men läste inte den? Det står klart och tydligt att det är en helt ny spelmotor till PS4, XboxOne, och PC.

Det förutsätter ju dock att den tidigare läckta informationen om Fallout 4 verkligen skulle stämma. Skulle inte förvåna mig om vi får se Gamebryo eller Creation Engine ändå.

Om det verkligen skulle visa sig vara en ny och bättre fungerande spelmotor är det riktigt bra.

Permalänk

Trevligt med nytt fallout men blir bojkott om de har samma spelmotor som Skyrim. Skyrim i min mening är en flopp som förskönats pga mods. Men det är så klart kanske bara min åsikt.

Permalänk
Skrivet av dj_of_life:

Har alla som klagar över Fallout serien spelat igenom dem? Man får en känsla att oavsett hur snyggt ett spel är så är det aldrig "snyggt nog" och det är bara hur finslipat det är grafiskt som är värt något.

Personligen så har jag nog lätt att svälja det mesta som jag tycker ger mig underhållning utan att syna varenda detalj. Jag kan tycka att Bioshock (hela serien) är underbar, men det var inte för än Infinite kom som det såg hyfsat ut. Lika så med Fallout, Masseffect Dragonage Etc.

New Vegas med alla tillägg var helt klart spelvärt och det finns nog fler än jag som tycker att FA4 kommer att bli intressant med.

Jag har spelat igenom dem, och det sista ordet jag skulle använda för att beskriva något Bethesda-spel är finslipat. Jag har spelat både Fo3 och NV säkert i 500 timmar, och haft mycket kul med dem, de blir inte mer finslipade för det, och grafik och animationer ligger alltid långt under industristandard

Det kan man väl få klaga på även om man gillar spelen overall?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jag har spelat igenom dem, och det sista ordet jag skulle använda för att beskriva något Bethesda-spel är finslipat. Jag har spelat både Fo3 och NV säkert i 500 timmar, och haft mycket kul med dem, de blir inte mer finslipade för det, och grafik och animationer ligger alltid långt under industristandard

Det kan man väl få klaga på även om man gillar spelen overall?

Jag håller med dig till fullo att Fallout i stort inte är vidare snyggt jämfört med många andra spel. Det har dock inte stört mig nämnvärt då jag inte tycker att det är förtagit känslan allt för mycket från serien.

Sen håller jag med dig om att grafiken är en punkt som lyfter/sänker ett spel sett i stort även om jag personligen inte finner det avgörande. Då tycker jag musik, röstskådespeleri och andra lite mjukare värden som också bidrar till känslan är viktigare. Jag liknar sådana typer av spel med en B-film; de behöver kanske inte vara av "Hollywood" kvalitét, bara alla andra element finns där.

Det känns som dock som att vi är få som resonerar så.

Permalänk
Skrivet av dj_of_life:

Jag håller med dig till fullo att Fallout i stort inte är vidare snyggt jämfört med många andra spel. Det har dock inte stört mig nämnvärt då jag inte tycker att det är förtagit känslan allt för mycket från serien.

Sen håller jag med dig om att grafiken är en punkt som lyfter/sänker ett spel sett i stort även om jag personligen inte finner det avgörande. Då tycker jag musik, röstskådespeleri och andra lite mjukare värden som också bidrar till känslan är viktigare. Jag liknar sådana typer av spel med en B-film; de behöver kanske inte vara av "Hollywood" kvalitét, bara alla andra element finns där.

Det känns som dock som att vi är få som resonerar så.

Nej, inte heller tycker jag grafiken är något avgörande, utan är helheten för det mesta, men röstskådespeleri är ju sällan mycket att hurra för i Bethesda-spel heller, eller i några open-world-spel för den delen, svårt att hålla vettig nivå när det är så många röster. För mig brukar Bethesdas spel vara som en fungerande helhet byggd av många undermåliga element

Tycker dock att det verkar som att flera av dessa saker blivit avsevärt förbättrade i Fallout 4, verkar vara relativt väldesignade vapen, hyggliga animationer, och dessutom är det röstskådespeleri man fått höra hittills faktiskt på rätt hög nivå

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Davidow:

I och med att Fallout 4 måste fungera på båda motorerna så innebär det att även ifall den nya motorn hypotetiskt sett klarar fordonsfysik/naturliga animationer/scriptade event osv, så kan inget av detta finnas med i spelet då den gamla motorn klarar inte att hantera det.

Hur bra den nya motorn än är, så kommer den i Fallout 4 att begränsas av den (numera rejält) gamla motorn i alla aspekter som påverkar faktiskt gameplay. Det är högst otroligt att skillnaderna mellan den gamla och den nya motorn är något annat än estetiska i Fallout 4.

Man kan väl iaf hålla tummarna för att fysikmotorn inte flippar ur om man går över 60 FPS, och saker börjar flyga runt så fort man snuddar vid dem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ingen mening att spekulera om detta, bara vänta tills spelet är ute och då bestämma sig för om det är värt pengarna eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com