Permalänk

Nytt Chassi och Nätagg

Hej ska försöka bygga en riktigt snabb prestanda dator med LGA2011-3 Cpu ej Extreme cpu´n
DDr4 minne med låg CL är väl ett riktmärke på snabba minnen 3000MHZ ska de vara
Asus V extreme moderkort
1-2 st titan x/GTX980/Ti tror 2x 980Ti blir en aning billigare än titan x utan att kompromissa prestanda i spel på höööga upplösningar
2 SSd diskar samt 2x4TB WD Black som lagring

men när det kommer till chassit är jag inte säker på vilken som passar bäst för detta monster bygge men bra ventilation och en del medföljande fläktar är ett måste, samt vilka andra fläktar man kan ha till det chassit.

hoppas detta är begripligt
Med vänlig hälsning
Petri

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

SilverStone FT05 är ett stiligt och högkvalitativt chassi som är vridet 90 grader mot det normala. Det betyder att det sitter 2*180mm fläktar i botten som blåser upp över komponenterna och varmluften går ut via chassits översida. Detta är bra för man slipper motverka värmes egen vilja att stiga uppåt.

Nätagg har jag ingen aning om... :/

Permalänk

ok ska kolla på det chassit

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

ok ska kolla på det chassit

Jag har det chassit och det är skit grymt, men osäker om du kan få tag på det längre, köpte mitt på inet för någon månad sen och nu verkar det inte finnas längre.

cpu kylning så går det att få in en Noctua NH-D15, det är tight men går

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

Hej ska försöka bygga en riktigt snabb prestanda dator med LGA2011-3 Cpu ej Extreme cpu´n
DDr4 minne med låg CL är väl ett riktmärke på snabba minnen 3000MHZ ska de vara
Asus V extreme moderkort
1-2 st titan x/GTX980/Ti tror 2x 980Ti blir en aning billigare än titan x utan att kompromissa prestanda i spel på höööga upplösningar
2 SSd diskar samt 2x4TB WD Black som lagring

men när det kommer till chassit är jag inte säker på vilken som passar bäst för detta monster bygge men bra ventilation och en del medföljande fläktar är ett måste, samt vilka andra fläktar man kan ha till det chassit.

hoppas detta är begripligt
Med vänlig hälsning
Petri

Vet inte pris, men G2 eller AX känns som två val till detta bygge.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exeo:

Jag har det chassit och det är skit grymt, men osäker om du kan få tag på det längre, köpte mitt på inet för någon månad sen och nu verkar det inte finnas längre.

cpu kylning så går det att få in en Noctua NH-D15, det är tight men går

Webhallen har ett
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/208811-silvst...

Går även att få tag på via LionTech, de har det inte på lager men det finns 18st hos leverantör
http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:7720683

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Där var du igen (svarade just i din andra tråd).

Kan rekommendera Phanteks Enthoo Luxe och Corsair AX1200i 1200W om du vill ha riktigt bra grejor. Chassit är inte jättedyrt (runt 1 400:-), nätagget däremot kostar en hel del (billigast hos Proshop för 2 900:-). Man kan väl säga att båda produkterna har bara fått utmärkta recensioner på nätet, googla lite. Mycket möjligt att du kan finna ett mer prisvärt nätagg av annat märke men för mig blev det AX1200i.

Här finns galleriet.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Hej länge sen jag svarade eller skrev här vill ha ett chassi med en del medföljande fläktar samt lite space för luftflöde och den ska vara "mod bar" dvs airbrush modda den på andra sätt?
vet ej vad en Airbrush konstnär tar för att måla en big Tower/midi Tower
vad tror ni om Corsai 750D eller Fractal R5 mer förslag

Edit tror jag kör med ett MSI 980Ti gaming då kan m an ju köra vattenkylt system med prosressor,GFX mm.?

Med vänlig hälsning
Petri

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

Hej länge sen jag svarade eller skrev här vill ha ett chassi med en del medföljande fläktar samt lite space för luftflöde och den ska vara "mod bar" dvs airbrush modda den på andra sätt?
vet ej vad en Airbrush konstnär tar för att måla en big Tower/midi Tower
vad tror ni om Corsai 750D eller Fractal R5 mer förslag

Edit tror jag kör med ett MSI 980Ti gaming då kan m an ju köra vattenkylt system med prosressor,GFX mm.?

Med vänlig hälsning
Petri

Pratades om det förr, innan plattskärmar kom. Kostade 1000kr ungefär om jag inte har fel. Var någon TV program som tog upp några minuter angångde motivlacka datorn.

Bara höra med en lackverksad och höra. Bra om du maskerar och slipar själv (billigast så).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

funderar på att kanske bygga en trä kabinett till en Big Tower burk där fram och baksida kan vara öppna lättare med allt då eller göt smarta hål bak och fram, samt en gångjärns lucka uppe som man öppnar när man lirar stänger när man inte använder datorn kans minska damm problematiken, sen låter man nån motiv lacka kabinettet?
men vilken Big Tower har sneglat på COrsair 750 eller Cosmos II men den är så satans dyr ja ja sökandet går vidare

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]