Gigabyte visar Geforce GTX 980 Ti G1 Gaming

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Heinel:

Nvidiakort med 2x8pin= wow much feature
Amd med dito= inlandsisarna smälter

Hahaha! Skoja inte. Det är helt vansinnigt vad skevt det döms!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Hehe, kylare som klarar 600W, nu snackar vi. OC till max.

När man presenterar ett AMD kort som ska behöva 300W, då tycker alla det är för mycket, varmt och problem.
När en partner tillverkare tillverkar Nvidia kort med kylare som ska klara 600W, så är det kanon för överklockning osv.

Fullständigt löjligt hur dubbeleggat detta svärdet är.
Om 980Ti kommer kommer dra 300W ändå, så vad är fel på AMDs kort?

Skrivet av backfeed:

Nej, utan på risken att idiotiskt långa kort pga överdimensionerade kylare riskerar att bli standard, vilket begränsar chassivalet. Jag är ingen fan av gigantiska chassin.

Hur den ser ut är irrelevant för min del, det är dimensionerna och då särskilt längden som är problemet.

Skrivet av person:

Riskerar att bli standard? Har varit standard de senaste 5-6åren.

Visst har det blivit standard, pga folk vill kunna pressa max ur sina kort.
Men Fiji är ett tecken på framtiden, där korten faktiskt är kortare.
@backfeed vänta till nästa gen (både Nvidia och AMD). De ska gå ner till 14nm (svalare), de ska båda ha HBM minne (tar mindre plats på kortet), och båda ryktas leverera enorm kraft i ett litet paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

@backfeed vänta till nästa gen (både Nvidia och AMD). De ska gå ner till 14nm (svalare), de ska båda ha HBM minne (tar mindre plats på kortet), och båda ryktas leverera enorm kraft i ett litet paket.

Jo, det är så sant.

Sen är förstås väldigt korta kort inte heller optimalt för högpresterande gpu:er då kylaren istället kan bli för liten, så det krävs högljudda fläktar för att hålla nere temperaturen (eller vattenkylning, men det är inget för mig).

Det är "lagom" jag vill ha!

EVGA:s två fläktkylarvarianter på 980 Ti verkar för övrigt vettiga.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@AdriftSC:
Ska vara HBM. My bad.

Permalänk

HOT

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Nvidiakort med 2x8pin= wow much feature
Amd med dito= inlandsisarna smälter

Skickades från m.sweclockers.com

Ja forskarna säger ju att glaciärerna smälter ovanligt snabbt i år och att de inte vet varför. Det är AMDs fel utan tvekan.