Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leksand
Registrerad
Jul 2010

Mozilla äter min ram minne!

Hej alla på SweC!

När 3-5 flikar är uppe så ligger det runt 80-90 % på ram minne och CPU går upp och ner ibland också.. Jag vet inte vad jag bör göra eller borde jag köpa en till 8 gb ram minne? Jag kör på HyperX 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series... Ska jag köpa en till eller vad kan jag göra? Jag skulle vara tacksam om jag få snabb hjälp!

Mvh Dennis

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Dansken88:

Hej alla på SweC!

När 3-5 flikar är uppe så ligger det runt 80-90 % på ram minne och CPU går upp och ner ibland också.. Jag vet inte vad jag bör göra eller borde jag köpa en till 8 gb ram minne? Jag kör på HyperX 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series... Ska jag köpa en till eller vad kan jag göra? Jag skulle vara tacksam om jag få snabb hjälp!

Mvh Dennis

https://support.mozilla.org/en-US/kb/firefox-uses-too-much-me...

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Dansken88:

Hej alla på SweC!

Mvh Dennis

Hur mycket RAM-minne använder det?

Testa olika versioner av firefox (normal, beta och developer edition) för att se om alla krånglar eller en specifik version

C utan "++"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2002

@Dansken88:
Brukar ofta vara flashen som suger ned allt. Vad har du för typ av hemsidor uppe? Har du tilläggen adblocker + flashblocker installerade? Går inte surfa utan dem. Dock har flashblocker spökat senaste tiden för bl a utub funkar inte utan en liten fix.

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!