MSI visar X99A Godlike Gaming med stämningsfull RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

MSI visar X99A Godlike Gaming med stämningsfull RGB-belysning

Ett riktigt påkostat moderkort från MSI innehåller inte enbart stora mängder anslutningar utan även något så unikt som inställbar RGB-belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

FRÄNT!

Permalänk
Medlem

Många kommer att köpa den här men det är klokt att undvika allt som heter processor och moderkort tills skylake är här.

Permalänk
Proffsmobbare

Ramen runt PCIe-porten, fyller den någon funktion? Såg att även Gigabyte kör liknande på deras nya moderkort.

Permalänk

SNYGGT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av riporto:

Många kommer att köpa den här men det är klokt att undvika allt som heter processor och moderkort tills skylake är här.

Nej. Skylake-E som är det som kan utmana Haswell-E kommer inte komma på ett väldigt bra tag. Juni 2013 släpptes första Haswell, men först i Augusti 2014 släpptes Haswell-E.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@Laine jag tror det enbart är eventuell förstärkning för extremt tunga kort, typ Mars II eller andra monsterkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av riporto:

Många kommer att köpa den här men det är klokt att undvika allt som heter processor och moderkort tills skylake är här.

Nej, många kommer fortfarande köpa Haswell-E eftersom Skylake-E inte kommer förrens senare.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Onödigt bling med belysning på moderkortet Vad som blir mer intressant är hur detta står sig mot Asus ROG Extreme bräda eller X99-Deluxe bräda.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Inget gnäll om p12'or än? Vad har hänt? Har alla Vuxna, Mogna användare med sin Stilrena Funtionalism redan gått till sängs?

Edit: Jag hann nästan före föregående post. Fördömt!

Permalänk
Medlem

Har extreme, ultra namn tagit slut. vad kommer härnäst, M m m m meeeega kiLLLL!!!!

Permalänk
Medlem

I dagen utförande ser det inte så super bra ut tycker jag.

Men jag undrar ifall ett par vattenblock från EK eller Bitspower skulle kunna dra nytta av ledsen? Ljus brukar fortplanta sig snyggt i akrylblock nämligen!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

Inget gnäll om p12'or än? Vad har hänt? Har alla Vuxna, Mogna användare med sin Stilrena Funtionalism redan gått till sängs?

Edit: Jag hann nästan före föregående post. Fördömt!

Kom hit för att skriva precis samma sak, Fan 10 kommentarer nästan helt utan gnäll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Oo bling-bling! Hoppas de släpper en hel-svart bräda med RGB-belysning också! Black + red LED = <3

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Sweclockers favorit! Häftiga ljus älskas

Permalänk
Medlem

När skylake o allt släpps, så ska jag uppgradera mobo o cpu. Jag har inte gjort det ön med 4xxx serien då alla high end mobo är röda (läs asus) . Kör allt blått som finns i blått när det kommer till dator o kringutr. Mitt osd skulle ta stryk om man la in en röd sak i datorn. Rgb är nice. Få kör jag inget disco, utan kör 1 färg fullt ut som mitt rgb tangentbord

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Usch, har ett gigabyte-moderkort med gröna led's på undersidan, riktigt störande. På detta kortet går det säkert att stänga av belysningen så man slipper måla över de små dioderna som i mitt fall.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Avstängd

MSI håller på att leka medans Asus tar det mer på allvar på marknaden.

Vem bryr sig om lite ljus jag vill ser rå prestanda och inte lite p12 glitter.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

Inget gnäll om p12'or än? Vad har hänt? Har alla Vuxna, Mogna användare med sin Stilrena Funtionalism redan gått till sängs?

Edit: Jag hann nästan före föregående post. Fördömt!

Gnället står du för

Och så dessutom retar du dig på att du inte hann först

Skrivet av Jockew1989:

Kom hit för att skriva precis samma sak, Fan 10 kommentarer nästan helt utan gnäll

Skickades från m.sweclockers.com

Så du kom hit enbart för att gnälla

Ontopic/

Om man hade kunnat bestämma vilken eller vilka färger som varje specifik LED jobbar, beroende på plats. Och det finns en mjukvara man kan skruva runt i, så hade jag gillat det, och

T e x RAM "Grön-Gul-Röd" schemat

Eller kanske att en hårdvara strular, så blinkar porten röd.

Listan kan göras hur lång som helst......

En mjukvara man kan skruva runt i, och fixa det. så hade jag gillat det skarpt.

Eller varför inte öppen källkod. Så alla kan flippa ut och göra en massa kreativa saker?
Bara fantasin som sätter gränser då ju.

(och snälla, kom inte med p12 grejen! Jag hade kunnat vara morfar till flera av er )

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

De sätter RGB-belysning så att det ska kunna passa fler färgteman.. Men sedan färgar de allt annat på brädan rött... Hur fan tänker dem?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

lite bling bling så lättlurade är vi inte. över 4000kr för ett moderkort??? Endast personer som bygger en dator utan budget skulle köpa detta.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Finkelzvin:

Inget gnäll om p12'or än? Vad har hänt? Har alla Vuxna, Mogna användare med sin Stilrena Funtionalism redan gått till sängs?

Edit: Jag hann nästan före föregående post. Fördömt!

Så vi gnäller på gnällarna istället? Bra där!
Då får jag kliva in i tredje ledet och gnälla på gnäll-gnällarna. *hytter lite tveksamt med näven*

Skämt åsido.

Jag tror att många av oss "gnällare" har en gräns till vad som är acceptabelt och inte. Denna produkt är inte tillräckligt löjlig för att passera P12-gränsen.
RGB-belysning fungerar rätt bra även i minimalistiska byggen. Dessutom har belysningen ingen "löjlighetsnivå" i sig, då det bara handlar om en belysning. Inget specifikt P12 -tema.

Däremot så har dödskallar, vapenmagasin och annat lullilull en högre löjlighetsnivå, och därmed en högre P12-faktor.
Till detta kommer också de designer av dödskallar, vapen, knivar och liknande som försämrar produkten, och när en design förhindrar en egentlig funktion (Såsom dödkskalle-medaljonger som täcker hela kylflänsen och försämrar kylningen) har det gått lite för långt. Där har nog de flesta moderkortsmakarna lyssnat, och insett att det inte fungerar så bra... eller så var P12-marknaden inte fullt så stor i skandinavien. (Asiatiska marknaden är dock proppfull med datorprodukter med P12-tema till det extremaste)

Typiska P12-teman:

  • Militär/Counterstrike/Battlefield

  • Kända personer ifrån olika e-sports-genrer

  • Drakar/Demoner

  • Manga/Fantasy

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Gnället står du för

Och så dessutom retar du dig på att du inte hann först

Så du kom hit enbart för att gnälla

Ontopic/

Om man hade kunnat bestämma vilken eller vilka färger som varje specifik LED jobbar, beroende på plats. Och det finns en mjukvara man kan skruva runt i, så hade jag gillat det, och

T e x RAM "Grön-Gul-Röd" schemat

Eller kanske att en hårdvara strular, så blinkar porten röd.

Listan kan göras hur lång som helst......

En mjukvara man kan skruva runt i, och fixa det. så hade jag gillat det skarpt.

Eller varför inte öppen källkod. Så alla kan flippa ut och göra en massa kreativa saker?
Bara fantasin som sätter gränser då ju.

(och snälla, kom inte med p12 grejen! Jag hade kunnat vara morfar till flera av er )

Vore en smart idé, att det lyser en led där problmet är Snacka om att förenkla felsökning. Problmet är att X kan strula men beror på Y. Allt t.ex lyser vid cpu sockeln men ett minne är defekt (bara exempel):)

Annars förstärkta pci-e platser har ju inte behövts än eller ska man börja göra kylare i bly Men ja låter bra i alla fall vid marknadsföring.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Snyggaste kortet jag sett! :O~~

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Så vi gnäller på gnällarna istället? Bra där!
Då får jag kliva in i tredje ledet och gnälla på gnäll-gnällarna. *hytter lite tveksamt med näven*

Skämt åsido.

Jag tror att många av oss "gnällare" har en gräns till vad som är acceptabelt och inte. Denna produkt är inte tillräckligt löjlig för att passera P12-gränsen.
RGB-belysning fungerar rätt bra även i minimalistiska byggen. Dessutom har belysningen ingen "löjlighetsnivå" i sig, då det bara handlar om en belysning. Inget specifikt P12 -tema.

Däremot så har dödskallar, vapenmagasin och annat lullilull en högre löjlighetsnivå, och därmed en högre P12-faktor.
Till detta kommer också de designer av dödskallar, vapen, knivar och liknande som försämrar produkten, och när en design förhindrar en egentlig funktion (Såsom dödkskalle-medaljonger som täcker hela kylflänsen och försämrar kylningen) har det gått lite för långt. Där har nog de flesta moderkortsmakarna lyssnat, och insett att det inte fungerar så bra... eller så var P12-marknaden inte fullt så stor i skandinavien. (Asiatiska marknaden är dock proppfull med datorprodukter med P12-tema till det extremaste)

Typiska P12-teman:

  • Militär/Counterstrike/Battlefield

  • Kända personer ifrån olika e-sports-genrer

  • Drakar/Demoner

  • Manga/Fantasy

Dock så får man sålla även här.
Intels dödskalle på deras ssd har jag inget emot.
Inte heller draken på MSI gaming produkterna.
Däremot vapenmagasin led dioder och annat tjafs.
/Lifooz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Dock så får man sålla även här.
Intels dödskalle på deras ssd har jag inget emot.
Inte heller draken på MSI gaming produkterna.
Däremot vapenmagasin led dioder och annat tjafs.
/Lifooz

Skickades från m.sweclockers.com

Om man ska använda sig av en dödskalle i någon produkt så måste den produkten vara bäst jämför med dom andra produkter då tycker jag att det är okej att använda sig av en dödskalle som en symbol att den är bäst så läge det inte kostar mer pengar för att ha den symbolen.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av Flygman:

De sätter RGB-belysning så att det ska kunna passa fler färgteman.. Men sedan färgar de allt annat på brädan rött... Hur fan tänker dem?

Håller med, moderkortet blev förstöd p.g.a det röda. Ett av de fulaste moderkorten jag sätt på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vore en smart idé, att det lyser en led där problmet är Snacka om att förenkla felsökning. Problmet är att X kan strula men beror på Y. Allt t.ex lyser vid cpu sockeln men ett minne är defekt (bara exempel):)
Annars förstärkta pci-e platser har ju inte behövts än eller ska man börja göra kylare i bly Men ja låter bra i alla fall vid marknadsföring.

Jag är med dig, och förstår exakt hur du tänker!

Ändå tycker jag att du missat min poäng.

Om man kör uteslutningsmetoden på hårdvaran, som många av oss gjort, hade det varit till stor hjälp.
Ponera att LED hjälper dig i uteslutningsmetoden

Tänk dig in i det ......

Det är ingen omöjlighet alls.
Det som fattas är att någon ska knacka lite ettor & nollor.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Om man ska använda sig av en dödskalle i någon produkt så måste den produkten vara bäst jämför med dom andra produkter då tycker jag att det är okej att använda sig av en dödskalle som en symbol att den är bäst så läge det inte kostar mer pengar för att ha den symbolen.

En dödskallemärkning används för att indikera "Akut toxicitet" (används på produkter med sådan giftighetsgrad att inandning, förtäring eller hudkontakt kan leda till döden)...lite synd då att anta att sådana produkter är de bästa.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

När man inte kan tillföra någonting mer så slänger man på en massa irriterande lyse, fy!

Skickades från m.sweclockers.com