QPAD-QH90 Ljudproblem!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

QPAD-QH90 Ljudproblem!

Tjena för ett tag sen så uppkom ett problem då ena hörluren på mitt qpad-qh90 slutade fungera. Sen försökte jag göra nåt åt problem genom att snurra runt lite på kabel för att se om de va nåt glapp-problem och det verkade som det då ljudet kom tillbaka när den låg på ett speciellt sätt och så kan jag tyvärr inte ha den liggandes hela tiden!

Skulle va bra om nån kunde hjälpa till att hitta vad som är fel och hur jag kan lösa det.

Känns lite fånigt att sitta med iphone lurar på Dreamhack;)

//RoflCopter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Volymkontrollern är inte den bästa. Hur låter det om du kör utan den?

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Du är inte den första som har problem med QH-90 (av alla olika slag). Vet inte mer vad jag ska säga annars som kan hjälpa dig annat än att köpa bättre lurar.

Förutom om garantin är slut att du öppnar dom och letar efter glapp dvs. Lämnar tillbaka dem om det finns garanti osv. Men detta visste du nog redan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Pudeln:

Du är inte den första som har problem med QH-90 (av alla olika slag). Vet inte mer vad jag ska säga annars som kan hjälpa dig annat än att köpa bättre lurar.

Förutom om garantin är slut att du öppnar dom och letar efter glapp dvs. Lämnar tillbaka dem om det finns garanti osv. Men detta visste du nog redan.

Ja, för dem nu närmare 2 år sedan jag köpte headsettet trodde jag det va kvalité men nu på senare tid har jag fått det mot bevisat! Garantin är ute men ska snacka med dem på deras bås på Dreamhack och se om dem kan fixa det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003

Ett par lurar för ca 700 som håller 2 år skulle jag nog snarare kalla ganska bra kvalité

Intel Core i5-3570K @ 4,3ghz | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB | Intel SSD 330 Series 60GB, Seagate Barracuda Green 2TB | MSI Z77A-G43 | Fractal Design R4 White | Silver Power SP-SS850 850W | Corsair H80i | Dell U2414H | QPAD 5K Pro | Qpad QH-90 |