Segt Sweclockers (Att läsa/ladda in, "kontakten" som tar tid).

Permalänk
Medlem

Segt Sweclockers (Att läsa/ladda in, "kontakten" som tar tid).

Vet inte var jag ska lägga tråden men närmast till hands ligger "livsstil".

Uppdaterad Firefox (samma beskrivning som följer gäller även i Explorer och Chrome).

Firefox. *klick* på Sweclockers i bokmärken. *grå logga som snurrar i fliken uppe till vänster och texten "ansluter"* samtidigt som det står "väntar på sweclockers.com" i vit ruta nere till vänster. 5 sekunder tar det, sen laddar swec in snabbt när "kontakten" är gjord!?

Började i lördags. Går "normalt" på mobilen, vanliga swec inte mobilversionen.

Alla andra siter laddar in snabbt som vanligt. "Bara" swec som tar evighetslånga fem sekunder på sig som beskrivet ovan. Ideér?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Töm cache och cookies -> försök igen. Vanligaste lösningen när en specifik sajt är seg eller onåbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaan:

Töm cache och cookies -> försök igen. Vanligaste lösningen när en specifik sajt är seg eller onåbar.

Tog sin tid för mig att prova. Ursäkta. Haft h-cken full sen jag skrev.

Provade nu och hjälpte inte. "Bara" Sweclockers som det är såhär med. Explorer, Chrome eller Firefox. Samma sak. (Kör bara Firefox men testat de andra och är likadant där. Loggar inte in på de andra utan kollar bara hur lång tid det tar att få upp Sweclockers.)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Har samma problem med IE.
Har varit så sedan uppdateringen.
Sedan vill jag inte heller ha den automatiska uppdateringen som ligger i bakgrunden och refreshar sidan hela tiden. Hur blir man av med det?
Händer bl.a. på http://www.sweclockers.com/forum/foljda

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Oj.

Hittade inte tråden först. Fick ta det via "min profil" för "Feedback" kommer jag inte till via att gå på "Övriga"!?

Men, vet inte vad som hänt men nu var det fart igen! Tack!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Beginner:

Hittade inte tråden först. Fick ta det via "min profil" för "Feedback" kommer jag inte till via att gå på "Övriga"!?

Feedbackforumet är länkad till i gruppen för kontaktuppgifter i sidfoten, men är dolt i den vanliga forumlistningen. Du kan även hitta trådar du har skapat via skapade trådar, följda trådar (om du autobevakar trådar du deltar i) eller aktivitetsloggen i din profil.

Skrivet av Beginner:

Men, vet inte vad som hänt men nu var det fart igen! Tack!

Det låter som ett tillfälligt nätverksproblem mellan oss.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Det är nog inget nätverksproblem, då det bara sker på vissa plattformar.
Whitelistade er i Kaspersky då fungerar det bra. Antingen har ni någon ny kod som inte heuristiken gillar eller så är det någon annonsbanner som får den att gå bannanas.