Ipads - överför imovie och andra projekt/filer/bilder osv?

Permalänk

Ipads - överför imovie och andra projekt/filer/bilder osv?

Hej
Jag har flera ipads.
allt ifrån gamla ipads till helt nya.

Jag ställs nu inför många frågor där jag ska föra över filmer/bilder/projekt/dokument från imovie och andra appar.
Dvs föra över dessa saker från en ipad till en annan ipad.
Anledningen är till exempel att de äldre ipadsen har den där breda kontakten och det är inga adaptrar som vi har för de, därför vill vi föra över till en nyare ipad med den smala kontakten så vi kan använda VGA adaptrar osv.

Men hur i hela friden för jag över en film från imovie.
Jag har försökt spara den i kamerarullen, slagit på bildströmning osv.
Jag har laddat upp den i itunes och trott att den då ska synas på andra paddan för nedladdning.
Jag har försökt slå på icloud drive och trott att den ska dyka upp där så jag kan hämta hem den från icloud på en annan enhet.

Inget händer.

Jag trodde apple skulle vara rätt smidiga på just detta.
Jag trodde det skulle finnas något som heter airdrop. Alternativet kommer fram på den nyare ipaden men inte på den äldre. Dvs jag antar att den äldre inte har airdrop då... hade ju varit fint om jag bara kunnat skicka det jag ville från en ipad till en annan ipad.

Permalänk
Medlem

Apple har en supportartikel om hur du kan överföra projekt från iMovie till andra enheter: https://support.apple.com/kb/PH3238?viewlocale=sv_SE.

Hur du gör med "andra appar" varierar beroende på vilken app det är.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Det verkar ju kräva datoranslutning.
Hade ju hoppats på en trådlös överföringsmöjlighet. Men ack ack.