Ring- och Aviseringssignaler: NES

Permalänk
Medlem

Ring- och Aviseringssignaler: NES

För något år sedan, när jag hade tid så skapade jag ringsignaler utifrån 8-bitars spel, NES främst.

Tänkte att jag kunde dela med mig lite av dem ringsignaler jag har gjort.

Filformatet är .ogg

Många innehåller också effekter från spelet som man kan använda som aviseringssignal eller liknande.

Du sparar ringsignalerna i mappen Ringtones (eller dylik) på telefonen. Vill du använda effekterna som aviseringssignaler så ska du spara dem i mappen Notifications på telefonen, hittar du inte mappen så får du skapa en. Båda mapparna ska ligga på telefonens internminne.

Lägger upp en bild också så det blir mer tydligt

Filerna är uppladdade på sendspace.com, det kryllar av reklam så lägger upp en bild vart du ska klicka för att ladda ned.

Uppdatering med bilder + Titel
Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Medlem

@Fredrik8: Kul grej! Synd att man inte kan höra dem innan man drar ner de =/

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

@Fredrik8: Kul grej! Synd att man inte kan höra dem innan man drar ner de =/

Ja, det är lite tråkigt.

Men du, sök på Youtube

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Medlem

@Fredrik8:
Är det hela låtarna eller har du tagit ut vissa delar?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

@Fredrik8:
Är det hela låtarna eller har du tagit ut vissa delar?

Jag har extraherat alla ljudspår från original spelen och sedan lekt lite i Audacity. Många av ljudspåren är långa, jag försöker hålla alla ringsignalerna under 30 sekunder, är de längre så delar jag upp dem i parter.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Medlem

@Fredrik8:
Så du har lagt upp dessa spår på youtube?
Har ju hört de felsta av spelen, ville bara höra vad du valt att ta med i dina ringsignaler när de är för långa tex

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

@Fredrik8:
Så du har lagt upp dessa spår på youtube?
Har ju hört de felsta av spelen, ville bara höra vad du valt att ta med i dina ringsignaler när de är för långa tex

Nej, jag har inte lagt upp något på YouTube. Jag tänkte ifall du inte kände igen vissa titlar så kan du kolla upp dessa på YouTube och lyssna.

Det händer att jag kan ha klippt bort delar av ljudspåren eftersom det är ingen mening att ha en ljudfil på 2 minuter när man bara hör ca 15 sekunder av den när det väl ringer.

Därför har jag delat upp spåren i flera parter (part1, part2...) så kan man välja själv vilken del av låten man vill ha.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Medlem

Riktigt bra med samlade Nes sounds, du skulle inte vilja fixa alla ljud från Super mario world @snes?

Permalänk

Är själv inte så himla förtjust i sådana nedladdningsställen som ofta gör konstiga saker med ens dator...
Öppna ett konto på Soundcloud. Då kan man lyssna på dem göra så att folk kan ladda ner dem
Men man får kanske inte plats med allt kanske... Ser nu att det är ju allt material liksom Hur är det med upphovsrätt? Kanske inte gäller längre men Nintendo är nog rätt gnidna...

Castlevania låt nr två är en klar favorit...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

@idkfa: Super Mario World och Super Mario World 2: Yoshi's Island (SNES)

Skrivet av Modellören:

Är själv inte så himla förtjust i sådana nedladdningsställen som ofta gör konstiga saker med ens dator...
Öppna ett konto på Soundcloud. Då kan man lyssna på dem göra så att folk kan ladda ner dem
Men man får kanske inte plats med allt kanske... Ser nu att det är ju allt material liksom Hur är det med upphovsrätt? Kanske inte gäller längre men Nintendo är nog rätt gnidna...

Castlevania låt nr två är en klar favorit...

Jag hittade inga bra alternativ att lägga ut på än Sendspace men ska kolla upp Soundcloud och se om det funkar med utrymme osv. Jag har faktiskt ingen aning angående upphovsrätt men jag tror det är lugnt, det är inte så att jag försöker sälja och tjäna pengar på det precis.

Edit:

"Hi fredrik8,

Our automatic content protection system has detected that your track:

"DuckTales - 04 Part1"

may contain the following copyrighted content:

"Transylvania" by Capcom owned by Walt Disney Records

As a result, your track has been removed from your profile for the time being."

Jag tog bort kontot på Soundcloud, de är väldigt rädda för att bli stämda pga copyrights och det kan jag förstå.

Synd tycker jag eftersom jag inte lägger ut hela låter.

Soundcloud (uppdaterad)
Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz