Hjälp med minnen och RMA.

Permalänk

Hjälp med minnen och RMA.

Har fått en RMA godkänd på mina minnen då dom visade fel i memtest. Skickade ner dessa till Nederländerna och fick ett förslag på nya ersättningsminnen, dock så är dessa på 1.65V (CMD16GX3M4B2133C9) istället för 1.5v som originalminnena (CMT16GX3M4X2133C9) är. Påpekar då detta (mer än en gång) o länkar till likvärdiga minnen, får svar att dessa inte finns i lager. Här är svaret:"We don't have CMD16GX3M4A2133C9 in stock so we booked CMD16GX3M2A2133C9 for you instead as one time courtesy.

Your replacement has been booked and you will receive an email notification with the tracking number upon dispatch within a few days. If you have further question, you may contact us via email at support@corsair.com or by phone at 1-888-222-4346."

Väldigt vänligt av supporten men det är fortfarande minnen med fel volt...
Har påpekat detta igen, men verkar inte få någon respons via tickets, finns det nån här från Corsair som kan hjälpa mej för på supporten kan man uppenbart inte skilja på 1.5V och 1.65V.

Tacksam för svar.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av pilotkalle:

Har fått en RMA godkänd på minna minnen då dom visade fel i memtest. Skickade ner dessa till Nederländerna och fick ett förslag på nya ersättningsminnen, dock så är dessa på 1.65V (CMD16GX3M4B2133C9) istället för 1.5v som originalminnena (CMT16GX3M4X2133C9) är. Påpekar då detta (mer än en gång) o länkar till likvärdiga minnen, får svar att dessa inte finns i lager. Här är svaret:"We don't have CMD16GX3M4A2133C9 in stock so we booked CMD16GX3M2A2133C9 for you instead as one time courtesy.

Your replacement has been booked and you will receive an email notification with the tracking number upon dispatch within a few days. If you have further question, you may contact us via email at support@corsair.com or by phone at 1-888-222-4346."

Väldigt vänligt av supporten men det är fortfarande minnen med fel volt...
Har påpekat detta igen, men verkar inte få någon respons via tickets, finns det nån här från Corsair som kan hjälpa mej för på supporten kan man uppenbart inte skilja på 1.5V och 1.65V.

Tacksam för svar.

Är det corsair ring deras support via skype +1 888-222-4346

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Stängt. Försöker i kväll. Tack iaf

Edit:Fick tag på en kille på den tekniska supporten, fixade det i ett nafs

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av pilotkalle:

Stängt. Försöker i kväll. Tack iaf

Edit:Fick tag på en kille på den tekniska supporten, fixade det i ett nafs

Hejsan,

Ursäkta för sent svar, men härligt att det löste sig.

Trevlig helg på dig!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan