Permalänk

Fast i Guld Nova

Hej! Jag skaffade ett smurf account när jag var i Silver 4. Jag blev inrankad i Guld Nova 4, och ville ranka MG så hårt! Jag har inte använt några fusk, och anledningen till att jag smurfade var för att jag var så jävla less på silvers. However, har vunnit 47 games och är fortfarande i Guld Nova. Har hela tiden haft bra stats, men har på nåt jävla vänster inte rankat.. nu de-rankade jag på något sätt och är så arg att jag har lust att skaffa boost! Vad ska jag göra för att ranka gn3-mg1? Kan göra i princip vad som helst, förutom fuska... Tack!

Permalänk
Medlem

Spela tills du blir bättre så kommer du ranka upp.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Vad är boosting om inte fusk? Du hamnar i en rank du inte förtjänar då.

Enda sättet att ranka upp är att köra fullt pre-made lag med vänner eller bekanta spelare som kommunicerar, kombinerat med olika typer av träning (reflex, aim, game sense, logik).

Men jag ser inte idén med att spela spelet om det enda du bryr dig om är ranken.. Spela för att det är kul så kommer du bli bättre och på lång sikt också reflektera det i din rank.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Men jag ser inte idén med att spela spelet om det enda du bryr dig om är ranken.. Spela för att det är kul så kommer du bli bättre och på lång sikt också reflektera det i din rank.

Den här inställningen borde alla ha. Är riktigt trött på folk som gnäller om att de har risk att ranka ner om vi förlorar etc.
.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocatfemniofem:

Hej! Jag skaffade ett smurf account när jag var i Silver 4. Jag blev inrankad i Guld Nova 4, och ville ranka MG så hårt! Jag har inte använt några fusk, och anledningen till att jag smurfade var för att jag var så jävla less på silvers. However, har vunnit 47 games och är fortfarande i Guld Nova. Har hela tiden haft bra stats, men har på nåt jävla vänster inte rankat.. nu de-rankade jag på något sätt och är så arg att jag har lust att skaffa boost! Vad ska jag göra för att ranka gn3-mg1? Kan göra i princip vad som helst, förutom fuska... Tack!

Men kom igen...
Spelar du bra så rankar du upp.
Spelar du dåligt så rankar du ner.

Spelar du dåligt ska du INTE betala någon för att boosta dig till mg1 (lol).

Om du är så dålig att du inte ens kan hålla dig i GN4, hur förvöntar du dig då att du ska hålla dig kvar i MG1? Ska du betala någon för att hålla dig kvar där också?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Ja, man tror att man rankar upp "bättre" om man är så rädd om ranken, men så är det verkligen inte. Testa sluta bry dig om rank och bara spela på, var avslappnad istället för att vara spänd för att "inte tabba" sig.

Spela med vänner, ha roligt.

Plötsligt är du DMG.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Gör alla en tjänst och boosta inte ditt konto. Är fruktansvärt tråkigt när man hamnar med någon som uppenbart har blivit boostad.

Öva på ditt aim, crosshair placement, smokes osv så ska du se att du blir bättre och rankar upp.

Permalänk

Boostar du kommer du bara ranka ner till nova igen så fort du börjar spela själv.

Permalänk
Medlem

Panga på och ha skoj så blir du bättre förr eller senare.

Funkade hela vägen till global för min del.

Permalänk
Medlem

Kan ju dock inte "smurfa" om ditt smurfkonto har mycket högre rank än ditt main.... då blir ditt main din smurf acc

Allvarligt, man rankar upp om man spelar bra under en längre tid och rankar ner om man spelar dåligt en längre tid, du stannar i din rank om du spelar så som man förväntar sig av någon i just den ranken.

Vill du gå upp så är det bara att youtuba möjliga tips och tricks för bättre gameplay, reflektera över ditt sätt att spela på, och till slut skaffa kompisar som du kan spela med, för man spelar alltid bättre med folk man lär känna än med totala randoms.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

Alltså dessa trådar, vilket mirakeltips förväntar du dig? Tryck alt + F4 så defusar du fortare

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Alltså dessa trådar, vilket mirakeltips förväntar du dig? Tryck alt + F4 så defusar du fortare

öhhh nej?

det gör du om du skriver "demo" i konsollen.

(och trycker enter)

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Om du är "fast" i en rank betyder det ju bara att det är den ranken du bör vara i.

https://en.wikipedia.org/wiki/Grandiose_delusions

Permalänk
Medlem

Om man är i en rank mer än 10 games så är man där man förtjänar.
Går inte ens beskriva hur dåliga folk är på silver/nova, har bevisat för mina polare hur många gånger som helst att det finns inget ELO hell.

Tips på den ranken är använd flashes innan du pushar, håll vinklar (folk är fruktansvärt otåliga och kommer pusha dig) samt följ efter killen med bomben om du är T, får du tag i bomben så kan du planta och hålla vinklar.

Som CT försök att ta positioner som t ex MID på Cache, så du har nära till båda bombsites och kan påverka spelet mer.

När det gäller Aim så är det inte så jätteviktigt, crosshair placement är 70% av kills.