Väggfästen till högtalare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009

Väggfästen till högtalare

Tjena!

Skulle behöva lite tips på väggfästen till några surroundhögtalare. Det är 4 st små satellithögtalare (Sony SS-MS145) och en centerhögtalare (Sony SS-CN145).

Dold text

Jag vill att de två fästerna till de bakre satellithögtalarna ska vara vridbara, så att man kan vinkla dem. Jag har kikat på Vogels VLB 500, men vet inte säkert om de passar. De andra fästena till de resterade högtalarna behöver inte vara vridbara.

MB: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K 4.6 GHz Kylare: Noctua NH-U14S GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz SSD: Crucial MX100 512GB Lagring: WD Red 6TB PSU: Fractal Design Newton R3 600W Chassi: Fractal Design Define R4 (w/ 3x Silent Series R2 140mm)

Skärm: Asus ROG Swift PG279Q Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Kan du ta loss pinnbulten som sitter kvar i högtalaren eller är den fast ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av mrqaffe:

Kan du ta loss pinnbulten som sitter kvar i högtalaren eller är den fast ?

De kan tas bort! De satt på några krokar eller liknande förut, men en sådan lösning fungerar inte nu.

MB: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K 4.6 GHz Kylare: Noctua NH-U14S GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz SSD: Crucial MX100 512GB Lagring: WD Red 6TB PSU: Fractal Design Newton R3 600W Chassi: Fractal Design Define R4 (w/ 3x Silent Series R2 140mm)

Skärm: Asus ROG Swift PG279Q Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Då kan du i princip skruva fast dem i allt som har ett hål, de är så små att vikten knappast är ett problem ?
Bara att välja hur "rörliga" de ska vara.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2023250

Att fästa centern lär ju gå med ett mer normalt väggstativ där du lägger den i stativet snarare än skruvar det bakifrån.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av mrqaffe:

Då kan du i princip skruva fast dem i allt som har ett hål, de är så små att vikten knappast är ett problem ?
Bara att välja hur "rörliga" de ska vara.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2023250

Att fästa centern lär ju gå med ett mer normalt väggstativ där du lägger den i stativet snarare än skruvar det bakifrån.

Ja, jag tror också att det bara är att skruva fast dem, och de väger knappt 1 kg så det ska vara lugnt. Ska gå till en HiFi-butik imorgon och fråga lite.

Det svåra är att hitta ett bra stativ för centern, jag hittar inget som jag tycker verkar passa på ett bra sätt. Egentligen skulle det nog gå att ta två små vinkeljärn och fästa den med dubbelhäftande tejp bara. Verken små barn eller djur finns i hushållet, så det borde vara lugnt.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av alex5555:

Ja, jag tror också att det bara är att skruva fast dem, och de väger knappt 1 kg så det ska vara lugnt. Ska gå till en HiFi-butik imorgon och fråga lite.

Det svåra är att hitta ett bra stativ för centern, jag hittar inget som jag tycker verkar passa på ett bra sätt. Egentligen skulle det nog gå att ta två små vinkeljärn och fästa den med dubbelhäftande tejp bara. Verken små barn eller djur finns i hushållet, så det borde vara lugnt.

Du har ju väldigt små högtalare och det gör att man nästan behöver specialfästen, en normal center kan man ju ställa på golvet bakom filmduken eller ställa tvn ovanpå om man har nån forma av hylla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av mrqaffe:

Du har ju väldigt små högtalare och det gör att man nästan behöver specialfästen, en normal center kan man ju ställa på golvet bakom filmduken eller ställa tvn ovanpå om man har nån forma av hylla.

Jag köpte Vogels VLB 500 och de passade! Så nu behöver jag bara hitta på något sätt att få upp centern också. Får nog bli vinkeljärn