Mass Effect: Andromeda lanseras sent 2016

Permalänk
Melding Plague

Mass Effect: Andromeda lanseras sent 2016

Nästa del i Mass Effect-sagan flyttar till granngalaxen Andromeda. Titeln bjuder på en helt ny berättelse med en färsk karaktär i huvudrollen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I'm Commander Shepard and this is the best news on the citadel.

Permalänk
Avstängd

Instaköp Jag älskar universumet i ME.

Vi fick dock veta att det inte handlade om Shepard för länge sedan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ja, Ja JA! Vilken bra vecka det här är. Fallout 4 och ett nytt ME! Härligt.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Konstigt att ni skriver om detta men ingenting om Microsoft på E3?
Mycket intressant där.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av NoNamesWayne:

Konstigt att ni skriver om detta men ingenting om Microsoft på E3?
Mycket intressant där.

Vi lär täcka upp en del under morgondagen! Det här var enkelt och snabbt att skriva för min trötta skalle, dessutom är jag erkänt ME-fanboy.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

#HYPE
Jävlar sicken spelvecka

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Entusiast

Wow, shiet. Spelade färdigt trean häromdagen, var inte så sugen då alla sa att slutet sög. Men personligen förstår jag inte riktigt kritiken, det var väl rätt bra ändå? Däremot tycker jag inte alls att trean höll samma kvalitet som tvåan och ettan överlag, det var så stelt och kallt, det kändes verkligen utstressat, medan de andra två var så fulla med passion och kärlek <3

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Musiken och den där bilen var nice, annars så va jag inte så imponerad. Kan va för jag inte har spelat Mass Effect.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Underbart. Super. Detta och Star Wars Battlefront är mina favoriter av vad som visats so far. Min förhoppning är nu att EA/Dice kan göra ett nytt Tie Fighter med. Kopiera gamla spelet och använd sedan senaste Frostbite-motorn så har dom en given kassako ju.

Permalänk
Medlem

äntligen! får se hur det blir utan shepard dock.

Skrivet av MrAdde:

Wow, shiet. Spelade färdigt trean häromdagen, var inte så sugen då alla sa att slutet sög. Men personligen förstår jag inte riktigt kritiken, det var väl rätt bra ändå? Däremot tycker jag inte alls att trean höll samma kvalitet som tvåan och ettan överlag, det var så stelt och kallt, det kändes verkligen utstressat, medan de andra två var så fulla med passion och kärlek <3

jag tyckte verkligen om trean även om slutet minst sagt kunde ha varit bättre. tvåan är definitivt min favorit då både själva spelet och storyn är riktigt bra. ettan tyckte jag hade riktigt dåligt gameplay men storyn var så rolig att det var kul ändå och trean hade stelast story men kul gameplay.

Permalänk
Medlem

Grymt taggad för detta! Älskar ME som spelserie, härlig storytelling och lagom mkt action!

Min fundering är, eftersom man fick typ 4-5 olika slut (beroende på hur många man fick att överleva samt om man va renegade eller ej osv.), och dem säger i bloggposten att det tar plats mkt senare efter allt som hänt i Trilogin - kommer universumet vara påverkat av det man gjort tidigare? Om man blev hybrid, om man dödade allt osv. det måste dem ha en bra idé för!

Men peppen är ändå verklig just nu! Kom igen ''holidays 2016''.

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk
Medlem

Åh fy va långt bort suck varför visa nåt när det ligger så långt tills release? totalt värdelöst..

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte poängen med att annonsera ut spel och release datum så himla tidigt. När spelen väl släpps är man uttråkad och inte intresserad längre tack vare nyheter och annat som försöker vara relevant i media varje vecka.

Himla tråkigt, max 6 månader men helst mindre.

Permalänk
Medlem

Mass Effect är bra spel men blev jag hypad över videon? Ööööh... nej... ser inget Mass Effect över det förutom N7 :/

Hoppas bara dom går tillbaka till planetutforskning med 6 hjularen. Tyckte uppföljarna tappade så mycket genom att göra om det till ett sketen minigame där man stirrar på en planet, istället för att faktiskt åka ner dit och köra runt.

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Wow, shiet. Spelade färdigt trean häromdagen, var inte så sugen då alla sa att slutet sög. Men personligen förstår jag inte riktigt kritiken, det var väl rätt bra ändå? Däremot tycker jag inte alls att trean höll samma kvalitet som tvåan och ettan överlag, det var så stelt och kallt, det kändes verkligen utstressat, medan de andra två var så fulla med passion och kärlek <3

Extended cut gjorde att slutet blev helt ok. Från början var det katastrof, jag skojar inte.

Men Bioware fixade det, och jag är taggad för ett nytt Mass Effect

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Trodde ni skämtade i senaste fredagspanelen o_o @emilakered

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan få FOV 90 nu. Saknade de i de tidigare spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Awesome. Rätt smart att sätta det i ny galax. Gör mycket enklare att skriva handlingen för de som importerar spar filer från tidigare spelen.

Lär nog bli en hel del utforskande. Förhoppningsvis är det inte lika drygt att scanna planeter denna gången

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Hoppas man kan få FOV 90 nu. Saknade de i de tidigare spelen.

Det är Frostbite motorn, det borde ge en idé om det?

Jag vet inte hur det är, men den går väl om inte annat att modda rätt enkelt?

Permalänk
Medlem

Rätt väntat, hoppas det blir bra

Permalänk

Varför släpps alla stor spel så sent???? Gears of war 4, fallout 4, halo 5, forza 6 osv osv... borde inte dessa kommit för ett halvår sen?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det är Frostbite motorn, det borde ge en idé om det?

Jag vet inte hur det är, men den går väl om inte annat att modda rätt enkelt?

Jag vet att Dragon Inquisition som använde FrostByte motorn tillät konsol kommandon. Så är möjligt att man kan forcera det via där, ifall de inte lägger in möjligheten direkt i options.

Och rätt säker du kunde göra det även i ME 1-3 via konsol kommandon.

Skrivet av Kevlarheart:

Varför släpps alla stor spel så sent???? Gears of war 4, fallout 4, halo 5, forza 6 osv osv... borde inte dessa kommit för ett halvår sen?

På tanke på vad de visat av Fallout 4 än så länge. Så är jag mest förvånad det kommer ut redan i November. Måste tagit en jävla massa jobb för att implementera all den där customiseringen och bygg funktionalitet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Wow, shiet. Spelade färdigt trean häromdagen, var inte så sugen då alla sa att slutet sög. Men personligen förstår jag inte riktigt kritiken, det var väl rätt bra ändå? Däremot tycker jag inte alls att trean höll samma kvalitet som tvåan och ettan överlag, det var så stelt och kallt, det kändes verkligen utstressat, medan de andra två var så fulla med passion och kärlek <3

Ploten i ME3 är ok, introduktionen och avslutet är inte ok från ett historieberättande perspektiv - strukturen är helt åt helsike om man ska analysera den.

Det är inte godkänt att det ser ut på det sättet när det är ett AAA-spel - hade en bok blivit släppt på samma sätt så hade den blivit så sågad vid fotknölarna att ingenting hade funnits kvar.

Är du intresserad av att höra mer kring detta så föreslår jag att du kikar på smudboys filmer om detta: https://www.youtube.com/watch?v=iiN8gL40d84

För övrigt så älskar jag ME-serien, men den har sina flaws.
Blir intressant att se hur de introducerar Andromeda och får det att låta rimligt efter ME3 slutet...

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att storyn inte bara blir "få pisk av reapers i tre akter och sedan få tre val på slutet"
Nu är det ju ett bra tag kvar till december 2016 så de lär väl hinna teasa lite granna tills dess.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

hoppas multiplayer blir lika bra som i trean, trailern var väl ingen vidare dock...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Ploten i ME3 är ok, introduktionen och avslutet är inte ok från ett historieberättande perspektiv - strukturen är helt åt helsike om man ska analysera den.

Det här håller jag inte med om alls och det är långt ifrån en vedertagen sanning.
Jag tycker faktiskt att slutet, original slutet, inte det slutet som blev efter extended DLCn eller vad det hette, är smått briljant berättartekniskt och jag är extremt imponerad över Biowares mod att experimentera med olika berättartekniska grepp.
Dragon Age 2 var också fantastiskt på det, jag älskade deras historieberättande och det är så tråkigt att så få uppskattade det heller.
Men till ME3, det finns massor med problem med slutet. Just det berättartekniska är det dock fantastiskt, man följer inte dom givna mallar man är så van med utan går en egen väg.
Att bygga upp någonting så mycket, så stort och sen avsluta det med en drömsk, lugn pratscen är fantastiskt. Stämningen är helt jävla magisk.

Problemet för min del är att det fanns för många ouppklarade lösa trådar och otillfredsställande alternativ. Substansen fanns inte riktigt där på samma nivå som stämningen. Det i kombination med att mycket av spelet, inklusive slutet, kändes stressat och ofärdigt så blev det mycket som blev fel.
Men berättartekniskt är det ett mycket vågat och bra grepp tycker jag.
Det är tråkigt att Biowares försök att utveckla berättartekniken i datorspel har gått så dåligt och det verkar få dom att gå tillbaka till mer traditionellt berättande.
Det är synd...

Permalänk
Avstängd

Eneste som vil få meg interessert i å ville spille et nytt Mass Effect spill, er å få vite helt konkret hvilke spilldesign ideer de skal ha.

Er så jævla lei av spill som er dummet ned til barnenivå, bare for at utvikler skal selge til alle og rulle rundt i en pengehaug.

Det vil være det enkleste i verden å lage spilldesign som ikke er helt dust, er bare å unngå "gimmicks" og heller forsøke skape en viss dybde og konsistens i spillverdenen opp mot hva spillerne skal få ha av valg til å påvirke spillverdenen de skal være i.

Permalänk
Inaktiv

Sorgligt att detta är det enda spelet som jag kännt någon "hype" över på flera års tid...

Hoppas att dem kan ge ett givande slut på den berättelse dem siktar på i nästa Mass Effect, snacka om BS slut i ME3 (alla versionerna var BS), och om du ville ha infon om Reapers så var du tvungen att köpa deras expansion, vilket jag gjorde enbart för storyn och som var ok.

Permalänk
Hedersmedlem

Själv är jag lite nedstämd över att inte få spela mer med Commnder Shepherd. Jag hade ju byggt upp relation till honom (ja, min var en man). Men jag förstår helt och hållet Biowares tanke och eftersom jag älskar universumet till Mass Effect-serien så kommer jag utan eftertanke förhandsköpa Mass Effect Andromeda.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||