vilken är bäst aquaero 5 PRO eller 6 PRO

Permalänk
Medlem

vilken är bäst aquaero 5 PRO eller 6 PRO

Har kikat på fläkt styrning aquaero 6 PRO såg att de fans
aquaero 5 PRO med vilken är bäst när man ska styra 10 st fläktar dom dra 6w st och en fläkt. Kanske mer i framtiden.
Såg att man kan koppla in sido strömförsörjning till kontroll panelerna så den kan arbeta när datorn är i vila.
Jag vet att dom kostat runt 1400 kr

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har precis bytt från en 5:a till en 6:a, den största skillnaden är att 5:an inte har möjlighet att styra PWM (4pins) fläktar på alla kanaler, vilket 6:an har.

Vidare så måste man kyla 5:an när man belastar den med lite mer fläktar/pumpar, medans 6:an kan köras med många gånger fler fläktar/pumpar utan att behöva någon extra kylning på grund av förbättrad design.

Jag vattenkyler min så det spelar ingen roll, däremot var jag ute efter att ha PWM styrning på alla kanaler, man kan givetvis välja om man vill styra 3pins eller 4pins på respektive kanal.

Enda nackdelen för mig är att 6:an finns inte utan skärm, den såkallade LT-varianten som min 5:a är, utan endast PRO eller XT finns att välja på. Däremot så kan man ta bort skärmen ändå och använda den utan, men man har ju betalt för skärmen också...

Ang. strömförsörjningen så stämmer det till viss del, panelen är igång och visar information även när datorn är avstängd, men den kan inte styra någonting då det endast är standbyström som den får.