Min mikrofon brusar/burrar i ts och cs

Permalänk

Min mikrofon brusar/burrar i ts och cs

Tjenare Sweclockers!
För några måndaer sen köpte jag ett Corsair raptor HS40 på netonnet.
När jag sedan startade cs och skulle lira lite började folk klaga på att lät förj*vligt när jag pratade ingame och att man nästan inte kunde höra mig. Jag gjorde en snabb felsökning men kom inte fram till något så jag slutade använda ingame micen och snackade bara på skype med polarna då det inte verkar vara ett problem. Dock uppstår samma problem när jag använder TS och när jag ska streama.

Hoppas någon har en lösning. Tack på förhand!
/August

Visa signatur

Gigabyte GA-Z87N-WIFI mITX | 1TB Seagate | A-Data 8GB (2x4GB) | i5 4670K | Gigabyte Radeon R9 280X | Node 304 | Corsair CX 500M Modular

Permalänk
Medlem

Hej
Har du mikrofonen i chassiets mikrofonport (Oftast fram) eller har du den i moderkort/ljudkort?

Mvh
Relemy

Visa signatur

Speldatorn: Fractal Design Define R6| ASUS PRIME X670E | Ryzen 7800x3d | Noctua 15DS | Corsair Vengeance 32GB@6000 | ASUS TUF GTX 4080 | Asus TUF 850W |
Lagring: Synology DS918+ 3x3TB WD Red

Permalänk
Skrivet av Relemy:

Hej
Har du mikrofonen i chassiets mikrofonport (Oftast fram) eller har du den i moderkort/ljudkort?

Mvh
Relemy

Jag har kopplat den till moderkortet.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z87N-WIFI mITX | 1TB Seagate | A-Data 8GB (2x4GB) | i5 4670K | Gigabyte Radeon R9 280X | Node 304 | Corsair CX 500M Modular

Permalänk
Medlem
Skrivet av August Sälg:

Tjenare Sweclockers!
För några måndaer sen köpte jag ett Corsair raptor HS40 på netonnet.
När jag sedan startade cs och skulle lira lite började folk klaga på att lät förj*vligt när jag pratade ingame och att man nästan inte kunde höra mig. Jag gjorde en snabb felsökning men kom inte fram till något så jag slutade använda ingame micen och snackade bara på skype med polarna då det inte verkar vara ett problem. Dock uppstår samma problem när jag använder TS och när jag ska streama.

Hoppas någon har en lösning. Tack på förhand!
/August

Har du installerat drivrutinen? http://www.corsair.com/en-us/corsair-raptor-hs40-gaming-heads...

Citat:

Raptor HS40 Gaming Headset Software 1.09

This update resolves compatibility issue with Windows speech recognition.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Jag har installerat drivrutinerna men det brusar fortfarande:/

Visa signatur

Gigabyte GA-Z87N-WIFI mITX | 1TB Seagate | A-Data 8GB (2x4GB) | i5 4670K | Gigabyte Radeon R9 280X | Node 304 | Corsair CX 500M Modular

Permalänk
Medlem

Sitter datorn i jordat vägguttag? Kan skapa brus osv om man kör utan jord har jag fått förklarat för mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Rekordmedlem

Du menar alltså att problemen beror på vilket program som används, du ändrar alltså inget annat ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Sitter datorn i jordat vägguttag? Kan skapa brus osv om man kör utan jord har jag fått förklarat för mig.

jag har kopplat datorn till en skarvsladd som jag inte vet om den sitter i ett jordat eller ojordat elutag. Har problemet både hos mamma och pappa.

Skrivet av mrqaffe:

Du menar alltså att problemen beror på vilket program som används, du ändrar alltså inget annat ?

Ja, mina kompisar klagar bara på det i ts och ingame i cs men inte när jag använder skype.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z87N-WIFI mITX | 1TB Seagate | A-Data 8GB (2x4GB) | i5 4670K | Gigabyte Radeon R9 280X | Node 304 | Corsair CX 500M Modular

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av August Sälg:

jag har kopplat datorn till en skarvsladd som jag inte vet om den sitter i ett jordat eller ojordat elutag. Har problemet både hos mamma och pappa.

Ja, mina kompisar klagar bara på det i ts och ingame i cs men inte när jag använder skype.

Då är problemet uppenbarligen mjukvaruberoende och du får väl se över alla inställningar eller installera om de mjukvaror som krånglar, ev kanske även drivrutiner, det kanske också finns nån driverversion som gör att det fungerar bättre.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av August Sälg:

Tjenare Sweclockers!
För några måndaer sen köpte jag ett Corsair raptor HS40 på netonnet.
När jag sedan startade cs och skulle lira lite började folk klaga på att lät förj*vligt när jag pratade ingame och att man nästan inte kunde höra mig. Jag gjorde en snabb felsökning men kom inte fram till något så jag slutade använda ingame micen och snackade bara på skype med polarna då det inte verkar vara ett problem. Dock uppstår samma problem när jag använder TS och när jag ska streama.

Hoppas någon har en lösning. Tack på förhand!
/August

Efter snabb sökning på google så ser man att du inte är ensam. Har du provat sänka volymen i de applikationer som du har problem med? Är boost avstängt? (Se bild: http://i1314.photobucket.com/albums/t564/richard_cook1/2_zps3....

Edit: Är det något liknande detta: https://www.youtube.com/watch?v=Mi9RXGhaS20, så låter det som att applikationen du använder ökar gain-nivån/ställs in rätt.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT