In-Ears för telefon+musik

Permalänk
Medlem

In-Ears för telefon+musik

Tjenare SweC!

Mina hörlurar till telefonen (Galaxy S5) har dött, så jag undrar om ni har några tips för bra In-Ears som passar bra för båda musik och samtal(vanliga telefonsamtal samt skype).
Kollade runt lite och dessa: http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/185205-philips_f... verkade ju rätt feta, men om det finns några andra alternativ som är bättre/mer prisvärda så vore det grymt om man kunde få lite tips! Lyssnar på alla sorters musik, vilket kanske försvårar saken, men det borde väl finnas något som låter bra? Satt tidigare på Sennheiser CX 400 II, men de saknade tyvärr mikrofon, ljudet iövrigt var bra, men basen kändes inte alltid av så jättemycket =p

Budgeten ligger på ca 800kr men jag kan gå högre om det VERKLIGEN är värt det, tack på förhand!

//Daniel
Edit:
Är dessa något att ha?
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/205108-sennheise...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

Jag har provat jättebilliga för 15kr som var riktig dåliga, några medium för 200 och provlyssnade för nästan 1000.
Kunde inte skilja de dyraste från några mycket billigare. Köpte själv (chansade) no name för ca 50kr från Aliexpress och blev paff. Lät bättre än min sons 1000 kr inear.

Det bästa är nog besöka en butik och prova just med din mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-gubbe:

Jag har provat jättebilliga för 15kr som var riktig dåliga, några medium för 200 och provlyssnade för nästan 1000.
Kunde inte skilja de dyraste från några mycket billigare. Köpte själv (chansade) no name för ca 50kr från Aliexpress och blev paff. Lät bättre än min sons 1000 kr inear.

Det bästa är nog besöka en butik och prova just med din mobil.

Åfasen, får nog ta och göra det då Tack för hjälpen!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk

Creative EP630, outröttliga och bra pris. Gillar. Finns på många ställen för omkring 150 - 200 kr.

Permalänk
Medlem

Xiaomi piston 2 köpte jag för några veckor sedan för under 200kr och dom låter riktigt bra för det priset.

http://m.geekbuying.com/item/Original-XIAOMI-Piston-II-Earpho...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan inte vara utan bt till telefonen. 300-1500 ger knappt nån skillnad i ljud till inear enligt mig för vanlig mp3 runt där är komfort/utseende mer avgörande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ta en titt på Tyll på Innerfidelity's wall of fame, jag gjorde det och köpte lillebrorsorna till dem du länkade, S1orna. I hans recension tyckte han att S2orna var bättre, men inte tillräckligt mycket bättre för att uppväga för prisskillnaden, dock är priskillnaden just nu så liten att det kanske är värt.

Att tänka på med dessa lurar är att 1, de är "semiöppna", alltså kommer de inte att isolera lika bra som vanliga lurar, särskilt inte om du använder memory foam kuddarna, fördelen med det är att det låter mycket luftigare och inte lika instängda som in ear brukar göra. Åt det mer subjektiva hållet tycker jag att de låter riktigt bra och jag är nöjd, förutsatt att du inte lyssnar på low-fi punk, noice etc etc. Exempel på musik som låter skit med dessa lurar är bland annat Minor Threat.

Annars är Se215 från Shure riktigt sjyssta.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

Kan inte vara utan bt till telefonen. 300-1500 ger knappt nån skillnad i ljud till inear enligt mig för vanlig mp3 runt där är komfort/utseende mer avgörande.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror helt på vad det är för lurar.

Jag skulle rekommendera att köpa från utlandet om du kan tänka dig vänta ett tag. Utbudet och prisvärdheten på lurarna som går att köpa i sverige är riktigt kasst.

Vill man ha hifi-lurar billigt aårekommenderar jag meelectronics m6 pro. Prisvärdaste lurarna som finns, kostar 50 dollar. Du får bra ljud, utbytbar sladd, det följer med vanlig sladd och en med androidremote.
Jag skulle välja fom före shure 215 alladagar i veckan, halva priset också, bättre ljus enligt många och framför allt mycket bättre tillbehör

Vill man ha lite mer standardhörlurar som man stoppar in i örat som vanligt så ska deras duo-modell ha grymt ljud. Också billiga trots att de har dubbla drivers vilket är helt sjukt i denna prisklass

Passar på att tipsa om den här tråden, http://www.head-fi.org/t/478568/multi-iem-review-338-iems-com...

En snubbe som gjort detaljerade reviews på en enorm mängd in ears i alla prisklasser.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-gubbe:

Jag har provat jättebilliga för 15kr som var riktig dåliga, några medium för 200 och provlyssnade för nästan 1000.
Kunde inte skilja de dyraste från några mycket billigare. Köpte själv (chansade) no name för ca 50kr från Aliexpress och blev paff. Lät bättre än min sons 1000 kr inear.

Det bästa är nog besöka en butik och prova just med din mobil.

Vilka lurar köpte du från Aliexpress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zablot:

Xiaomi piston 2 köpte jag för några veckor sedan för under 200kr och dom låter riktigt bra för det priset.

http://m.geekbuying.com/item/Original-XIAOMI-Piston-II-Earpho...

Skickades från m.sweclockers.com

sök på 3B42 i den här tråden http://www.head-fi.org/t/478568/multi-iem-review-338-iems-com...

Så hittar du en review på dom där. 10/10 i value så det är nog ett suveränt köp. Men kan vara bra att kolla fördelar och nackdelar också för att se om dom passar en själv. Finns verkligen många bra kinalurar.

man kan dra en sökning på Value (10/10 också för att få fram alla lurar som fått 10/10 i value.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595