Permalänk

Trasigt Z623

Hej har ett trasigt Logitech Z623 system och undrar om man kan använda högtalarna till att bygga eget?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rockworld:

Hej har ett trasigt Logitech Z623 system och undrar om man kan använda högtalarna till att bygga eget?

Ja det går om du vill, det svåra är att "bygga bra" med de delarna, men naturligtvis kan man återanvända det mesta så länge det inte är direkt trasigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ja det går om du vill, det svåra är att "bygga bra" med de delarna, men naturligtvis kan man återanvända det mesta så länge det inte är direkt trasigt.

Har du nå tips? Med tanke på att ena satelliten har powerknapp, volym och bas, vill ju helst kunna använda de med.. Högtalarna funkar fint bara powersupplyen som pajat -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rockworld:

Har du nå tips? Med tanke på att ena satelliten har powerknapp, volym och bas, vill ju helst kunna använda de med.. Högtalarna funkar fint bara powersupplyen som pajat -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Vill du reparera dem eller hur mycket vill du ändra ? Att byta nätdel är nog inte så svårt, man kan också byta all elektronik eller plocka isär allt och bygga nått helt eget med egna högtalarlådor.
Det hänger mest på hur mycket du vill ändra/bygga själv, det finns många halvfabrikat till förstärkare att köpa på Ebay.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vill du reparera dem eller hur mycket vill du ändra ? Att byta nätdel är nog inte så svårt, man kan också byta all elektronik eller plocka isär allt och bygga nått helt eget med egna högtalarlådor.
Det hänger mest på hur mycket du vill ändra/bygga själv, det finns många halvfabrikat till förstärkare att köpa på Ebay.

Tänkte mest på att bara byta all elektronik, lådan lär jag ju kunna återanvända, ska ta å kika på ebay

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rockworld:

Tänkte mest på att bara byta all elektronik, lådan lär jag ju kunna återanvända, ska ta å kika på ebay

Skickades från m.sweclockers.com

Tripath, Sure audio och 2.1diy amp är nått du kan söka efter på Ebay i så fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om jag förstod dig rätt så är det bara själva nätadaptern som är trasig? Köp en ny sån i så fall om själva högtalarna och förstärkaren är hel. Jag anar att du inte har så mycket att vinna ljudmässigt på att byta elektroniken och bygga nya lådor till dessa högtalare. Men såklart kul att bygga eget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av klans:

Om jag förstod dig rätt så är det bara själva nätadaptern som är trasig? Köp en ny sån i så fall om själva högtalarna och förstärkaren är hel. Jag anar att du inte har så mycket att vinna ljudmässigt på att byta elektroniken och bygga nya lådor till dessa högtalare. Men såklart kul att bygga eget

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju kul att bygga och även om högtalarna inte är särskilt bra objektivt sett så kan man ju bygga nått med bra elektronik, sedan behåller man elektroniken i nästa runda och fixar bättre högtalare.
Att sätta upp en strategi för hur man ska bygga/uppgradera under en lite längre tidsperiod är rätt vettigt och då slipper man bränna pengar på rena felköp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av klans:

Om jag förstod dig rätt så är det bara själva nätadaptern som är trasig? Köp en ny sån i så fall om själva högtalarna och förstärkaren är hel. Jag anar att du inte har så mycket att vinna ljudmässigt på att byta elektroniken och bygga nya lådor till dessa högtalare. Men såklart kul att bygga eget

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte hittat nånstans att få tag på ny nätadapter bara, men de skulle vara ett billigt alternativ tills jag har råd me riktiga grejer

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rockworld:

Har inte hittat nånstans att få tag på ny nätadapter bara, men de skulle vara ett billigt alternativ tills jag har råd me riktiga grejer

Det är bara att ta reda datan på den och byta mot nått med samma spänningar och minst lika stor strömkapacitet så kommer det att fungera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Rockworld
systemet har ingen ström adapter

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk

Nej mena ju att det är nätdelen me all elektronik som är paj... Sen förstår jag inte varför du svarar mig när jag har haft systemet i 2.5 år å vet precis hur det ser ut på in-/utsidan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockworld:

Nej mena ju att det är nätdelen me all elektronik som är paj... Sen förstår jag inte varför du svarar mig när jag har haft systemet i 2.5 år å vet precis hur det ser ut på in-/utsidan

Skickades från m.sweclockers.com

Du skapade tråden igår så trodde det var aktuellt för dig men tydligen inte

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Skrivet av kakan86:

Du skapade tråden igår så trodde det var aktuellt för dig men tydligen inte

Klart de är aktuellt varför posta annars? Men din onödiga kommentar med bild på baksidan.. Jag vet redan hur den ser ut, det är ju ändå jag som har lådan

Skickades från m.sweclockers.com