Skärm sprack efter att ha tappat lenovo A10-70 ,vad göra?

Permalänk

Skärm sprack efter att ha tappat lenovo A10-70 ,vad göra?

Hej,

Jag lyckades tappa surfplattan på golvet vilket har orsakat synliga sprickor på skärmen. Allting fungerar bra och har även testat wifi, laddare etc.
Vill gärna byta skärm , är det svårt? Var ska jag vända mig?
Taksam för tips:)

Permalänk

vet inte hur bökigt displayen är att byta dock går lcd + digitizer på ca 400:- på ebay. och ska du lämna in den så räkna med 1000-1500:- med arbetet skulle jag tro

dvs skulle säga att kan du inte ta det på drulleförsäkring billigare så köp en ny och ha den gammla som slit och släng padda så länge den fungerar.

http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/10tumoch...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Jag lyckades tappa surfplattan på golvet vilket har orsakat synliga sprickor på skärmen.

Skrivet av Rouge of Darkness:

dvs skulle säga att kan du inte ta det på drulleförsäkring billigare så köp en ny och ha den gammla som slit och släng padda så länge den fungerar.

Försäkringar brukar ha självrisk, så blir nog inte mycket man får den vägen.
Byta själv, nja, om du inte har erfarenhet av sånt arbete, så kan det bli en platta som inte alls fungerar, och en dyr lärpeng.
Lämna bort på rep, blir dyrt..

Man kan skydda plattan mot såna här skador om man har den i ett lämpligt fodral.
Själv har jag min 8" platta i en sån här.
http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/till...
Den ligger väl skyddad, och det påverkar inte funktionen.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Blir nog att jag behåller plattan i befintlig skick och så köper jag en annan senare.
Inte värt att lägga mer än 500 kr för en platta som kostade mig 1200.