Postnord långsamma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabaYaga85:

Ja postnord är roliga att ha att göra med or not.
Hade roligt upplevelse när jag beställde dator delar från netonnet det blev två paket och skickades samtidigt. Deras lager ligger i borås jag bor i falköping inte jätte långt ifrån i alla fall de ena paketet går hem till mig medans de andra hamnar på väg längre upp i landet och gick hela vägen till Umeå innan de skickades tillbaka ner igen. Detta trots jag ringde flera gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, hur kom det säg att paketet ville till Umeå?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Haha, hur kom det säg att paketet ville till Umeå?

Ja du de funderar jag med på haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk

Nytt imponerande försök från postnord..

Har ett Paket som gått den fina vägen, Karlstad -> Örebro -> Malmö -> Kristianstad (misslyckat utlämningsförsök utan någon kontakt) -> Malmö -> Kristianstad, detta sen förra fredagen.

Och nu står det "Avisering per telefon misslyckades. Mottagaren kommer att aviseras på annat sätt", antar de misslyckades slå in rätt nummer för telefonen har garanterat inte ringt senaste 2 timmarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Nytt imponerande försök från postnord..

Har ett Paket som gått den fina vägen, Karlstad -> Örebro -> Malmö -> Kristianstad (misslyckat utlämningsförsök utan någon kontakt) -> Malmö -> Kristianstad, detta sen förra fredagen.

Och nu står det "Avisering per telefon misslyckades. Mottagaren kommer att aviseras på annat sätt", antar de misslyckades slå in rätt nummer för telefonen har garanterat inte ringt senaste 2 timmarna...

Jag använder Postnords app oftast får man aviseringen där tidigare än i sms

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Hm, liten gammal tråd men jag frågar på om det är nån som känner igen sig.

Jag bor på landet där jag har lantbrevbäring. så jag vill förstås utnyttja deras service att få hem paket som jag har beställt som hamnar hos ett närmaste ombud. Det är rena lotteriet att få hem dem. Nu väntar jag på flera och två är rätt så tunga och när man tittar i "eftersök" på paketen så tar de gärna vägen tillbaka till Örebro och sen tillbaka till ombudet för att en tredje gång gå tillbaka till Örebro. Alltså hur många gånger ska det dribbla fram och tillbaka trots att jag har beställt utkörning med lantbrevbäraren, vilket står i spårningen. Blir tokig snart. Har slängt ett "surt" mail till Postnord att förklara sig med utan resultat. Får väl vänta till efter helgen antar jag. Men ändå. Så fler som känner igen detta och hur löste ni det? Är det bara bita i det sura äpplet och skita i lantbrevbärningen och ta sig sin långa bit med buss till ombudet.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Hedersmedlem

@Ploppsan: Står ju tydliga regler där du bokar, har du inte läst det? https://www.postnord.se/ta-emot/utdelning-av-post/boka-lantbr...

PostNord för närvarande går inte att lita på i något sammanhang. För fem år sedan fungerade min bokning alltid. Numera kan lantbrevbäraren bara strunta i att köra ut paketet så att jag är tvingad att felanmäla.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag upplever inte Postnord som långsamma, ojämna är snarare rätt ord jag skulle valt för dom.
SKickade nyss iväg ett nätagg och det tog inte ens 24 timmar för agget att komma fram (när deras lokala system här i Arvika väl börjat funka) Och då skickade jag det ändå typ 50 mil. Men sen så jobbar jag i en datorbutik och där har man väl märkt vissa förseningar men inte på alla leveranser utan snarare en av tjugo kanske.

Detta är min högst personliga åsikt men jag kallar dom hellre ojämna än långsamma.

Mvh
Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80