[Ark: Survival Evolved] Ark.NeVroe.se´s servrar

Permalänk
Medlem

[Ark: Survival Evolved] Ark.NeVroe.se´s servrar

Jag har startat 5st ARK: Survival Evolved servrar som är skapade för oss här på SweClockers.
Hittills är det ett 30-tal aktiva spelare över servrarna som håller god ton. Många av dessa kommer redan från SweClockers vilket jag har märkt genom privata meddelanden :).

På min hemsida Ark.NeVroe.se kan ni hitta driftsinformation, nyheter samt även direktlänkar för anslutning till servrarna. Du kan även lägga till alla servrar enkelt Steams "Favoriter" genom att klicka på "Lägg till en server" sedan skriver du in adressen "Ark.NeVroe.se" och därefter "Hitta fler spel på denna adress".

Den fysiska servern som driver detta har jag placerat i ett datacenter i Stockholm med en stabil anslutning som har mycket bra svarstider.

Automatiska serveruppdateringar sker så fort en ny patch har släppts, skicka PM till NeVroe här på SweC om det skulle uppstå problem. Nertid vid uppdatering ligger mellan 5-15 min.

Serverlista:
[EU/SE] ARKEN.NeVroe.se (PvPvE) (40slots) - arken.nevroe.se:27015

Server-regler:

  1. Bete er! Vi försöker hålla en trevlig server för alla att spela på, så om ni skippar onödig flaming hade det uppskattats.

  2. Byggnader som täcker ingångar till grottor kommer rivas och åter skapande av dessa byggnader kommer leda till permanent ban!

  3. Användning av hack, exploits och andra typer av fusk är strängt förbjudet och kommer leda till permanent ban!

  4. Spam och reklam meddelanden är inte tillåtet på servern.

Jag har servrar som är PVP baserade, men glöm inte att spelare har lagt ner tid och möda på diverse saker. Så även om det inte kommer leda till direkta konsekvenser ber jag er hålla den tanken i bakhuvudet när ni spelar.

Vid eventuella problem eller frågor så hänvisar jag er till att främst skriva i denna tråd. Syns på vår nya Ark!

Patch Notes för aktuell/kommande uppdatering:
Ark Patch Notes

Aktuell information:

  • Helautomatiska uppdateringar sker vid släpp av ny patch! (Varningar går ut 15min innan uppdatering)

  • Har nu startat upp ARKEN.NeVroe.se för lite nostalgi, kommer att hålla servern uppe men kommer inte att vara en speciellt aktiv in-game admin denna gången. Titta gärna förbi!

Permalänk
Medlem

Hejsan, vi är ett gäng kompisar som lirar på [EU/SE] Ark.NeVroe.se 2 (PvPvE) (100slots) - ark.nevroe.se:27016.
Vi har problem med rätt kraftig rubber band och även disconnects till och från, är det nåt ni vet nåt om?
Har testat andra servrar och har inga problem där.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ajpie:

Hejsan, vi är ett gäng kompisar som lirar på [EU/SE] Ark.NeVroe.se 2 (PvPvE) (100slots) - ark.nevroe.se:27016.
Vi har problem med rätt kraftig rubber band och även disconnects till och från, är det nåt ni vet nåt om?
Har testat andra servrar och har inga problem där.

Mvh

Vi har uppmärksammat dessa problem och undersöker vad som är orsaken. Problemen uppstod vid 177.0 patchen. Kan vara så att vi kommer göra en omstart utav servrarna under kvällen.

Edit: Efter senaste uppdateringen så har de problem med rubberbanding samt disconnects som fanns tidigare försvunnit.

Permalänk
Medlem

Någon möjlighet till att ni kommer bannlysa PvO? Det vill säga Player Vs Offline, att man inte får attackera folks baser om dom inte är online. Det är ett rätt stort problem i ARK just nu att det är omöjligt att försvara sin bas om inte ens klan-medlemar sover i skift så nån alltid är vaken och kan försvara mot andra spelare. Två lösningar jag sett på detta problemet är att antingen så tillåter inte servern PvO, och att det blir ett ban-able offence. Den andra lösningen är att bara ha PvP påslaget en viss tid på dygnet och sen ändra servern till PvE resten av tiden, så tex. mellan kl 17 och 22 på kvällarna så är PvP på, och då får man se till att vara beredd på att försvara sin bas, men resten av dygnet är den säker.

Är detta något ni har på era servrar eller skulle kunna tänka er att implementera? Jag och mina kompisar letar nämligen just nu efter en server som har detta.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Någon möjlighet till att ni kommer bannlysa PvO? Det vill säga Player Vs Offline, att man inte får attackera folks baser om dom inte är online. Det är ett rätt stort problem i ARK just nu att det är omöjligt att försvara sin bas om inte ens klan-medlemar sover i skift så nån alltid är vaken och kan försvara mot andra spelare. Två lösningar jag sett på detta problemet är att antingen så tillåter inte servern PvO, och att det blir ett ban-able offence. Den andra lösningen är att bara ha PvP påslaget en viss tid på dygnet och sen ändra servern till PvE resten av tiden, så tex. mellan kl 17 och 22 på kvällarna så är PvP på, och då får man se till att vara beredd på att försvara sin bas, men resten av dygnet är den säker.

Är detta något ni har på era servrar eller skulle kunna tänka er att implementera? Jag och mina kompisar letar nämligen just nu efter en server som har detta.

Jag ska undersöka detta, det som kanske skulle kunna vara aktuellt är att slå av PvP under vissa tidpunkter. Måste bara kolla hur detta skulle kunna genomföras utan serveromstart vid på- och avslagning utav PvP.

Måste även ta detta med spelarna på PvP-servrarna för att se så att alla tycker detta är en bra idé.

Permalänk
Geeks Gaming

är det okej att droppa djur i andras baser på era servrar?

Permalänk
Medlem

Servern fortfarande inte uppdaterad, kommer det ske snart?

Permalänk
Medlem

Alla [EU/SE]Ark.NeVroe.se servrarna är nu nere för uppdatering. De beräknas vara uppe igen inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

är det okej att droppa djur i andras baser på era servrar?

Vi försöker att inte sätta för mycket regler på våra servrar då detta lätt kan förstöra spelupplevelsen för många. Men om detta är något som vi upplever blir ett problem kommer vi givetvis titta närmare på det och kanske ändra lite i regelverket. Dock har vi PvE servrar och jag kan ta upp med mina Co-Admins hurvida vi ska förhålla oss till detta på dessa servrar.

Permalänk
Medlem

@Talkex: Inom kort = något år sådär ?

Permalänk
Medlem

@kladdiz: Nej de är uppe nu och har varit de ett tag!

Permalänk
Medlem

Under den senaste restarten så höll jag på med två mammutar och en male ankylo. när servern restartade och jag var en minut sen in, så hade en sabertooth ätit alla tre + min ankylo som jag redan ädge. jag vill ha kompensation när detta uppstår. adda mig på steam eller något som gör att jag kan tala med er enstört om detta.

PS.
Jag hade inte blivit arg om detta hade skett via grief eller bristande koncentration från mig. men nu kunde jag verkligen inget göra och därav vill jag få kontakt så snabbt som möjligt, jag är arg och hoppas att vi kan lösa detta problem tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Talkex:

Vi försöker att inte sätta för mycket regler på våra servrar då detta lätt kan förstöra spelupplevelsen för många. Men om detta är något som vi upplever blir ett problem kommer vi givetvis titta närmare på det och kanske ändra lite i regelverket. Dock har vi PvE servrar och jag kan ta upp med mina Co-Admins hurvida vi ska förhålla oss till detta på dessa servrar.

Fast det sker på pvp och pve.. en clan förstörde en hel server vi var på och körde genom att ta 3 killar på örnar som flyger omkring och tar folks dinos och flyttar ut dem ut basen, alternativt hämtar vilda raptorer och kastar in i basen för att döda alla djur.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mlakar:

Under den senaste restarten så höll jag på med två mammutar och en male ankylo. när servern restartade och jag var en minut sen in, så hade en sabertooth ätit alla tre + min ankylo som jag redan ädge. jag vill ha kompensation när detta uppstår. adda mig på steam eller något som gör att jag kan tala med er enstört om detta.

PS.
Jag hade inte blivit arg om detta hade skett via grief eller bristande koncentration från mig. men nu kunde jag verkligen inget göra och därav vill jag få kontakt så snabbt som möjligt, jag är arg och hoppas att vi kan lösa detta problem tillsammans.

Hej Mlakar,

Till att börja med så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade, det är mycket olyckligt. Vi försöker alltid vara noggranna med att informera innan en server-omstart så att användarna kan hojta till om de håller på med något som måste avslutas innan omstarten. Vi admins har själva råkat ut för att bli av med dinos samt mats vid omstarter och uppdateringar. Vi förstår hur du känner dig, det suger när detta sker. Tyvärr så finns det inte mycket vi kan göra när detta inträffar och du måste även ha i bakhuvudet att spelet är en alpha där vi inte har någon kontroll över utveckling eller liknande. Vi försöker sköta uppdateringar och omstarter så snygg och kontrollerat som möjligt men vi kan aldrig garantera att ingen användare blir påverkad. Servern sköts av mig privat och jag gör ingen vinst på detta. Jag har bra hårdvara samt en dedikerad 100/100 lina i ett datacenter och känner att jag vill dela med mig. Jag hoppas du har förståelse för detta.

Med vänlig hälsning
NeVroe

Permalänk
Medlem

@NeVroe: Jag "hojtade till" och sa att jag tämjde två mammutar. det måste finnas något du kan göra som admin för att återställa detta. T.ex. spawna två mammutar och två ankylo (male and female på båda paren, som dog i server restarten) nära den blå obelisken i Nevroe 3 som jag tämjer själv?

Permalänk
Medlem

När kommer ni uppdatera till 180.0?

Permalänk
Medlem

Uppdatering till 180.0 sker vid 00:20 inatt.

Permalänk
Medlem

Taming tider

Tjena!

Har ni några planer på att göra taming tiderna kortare?
Skulle vara gött om de är någorlunda kortare

Tack!

Permalänk
Medlem

När kommer servrarna upp?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att snarast uppdateras servrarna till senaste.

Permalänk
Medlem

Servrarna är uppdaterade och påväg upp nu.

Permalänk
Medlem

Det har kommit ut en ny patch nu nevroe!

Permalänk
Medlem

Vi flyttade över till PvPvE 1 igår och är nöjda med vårt server byte.
Lite segt med updates kanske av tråden att dömma? Just nu är det ju 180.0 på servern, 183.32 är ute och statusen på 184 är "CURRENTLY DEPLOYING".
Kan inte komma in på NeVroe's TS heller. Vore super om det kunde ske en update snart så resten av min tribe som uppdaterat klienten kan komma in på servern

Permalänk
Medlem

Ser ingen av era servrar i server listan, är dom nere nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flärpen:

Ser ingen av era servrar i server listan, är dom nere nu?

Spelar på PvPvE 1 just nu så de är uppe men de är fortfarande inte uppdaterade, därför du inte hittar dem

Permalänk
Medlem

@nlkar: Aha, tackar. där fick man för autoupdate :/ bara att vänta då

Permalänk
Medlem

@flärpen: Går det ens att stänga av auto update på steam?

Permalänk
Medlem

@nlkar: Nej det gjorde det faktiskt inte.. bara vilken prio uppdateringen ska ha tydligen. "håll uppdaterat, uppdatera när jag startar, uppdatera alltid före andra" trodde helt säkert att man kunde stänga av.

Permalänk

Har flyttat min gubbe till server 1. Servern flyter på väldigt bra men det är lite ensamt
Finns det någon tribe som har plats för en ensam lvl 67 gubbe så hör av er. Heter Traktor ingame

Väl mött!

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk

Vet ej om servrarna är schemalagda att uppdateras automatiskt, men isåfall krävs det att ingen är online och lirar.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red