Behöver hjälp med att få igång Apple tv via wifi

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med att få igång Apple tv via wifi

Hej
Har under dagarna försökt få igång en Apple TV via wifi nät och det fungerar verkligen inte. Får bara att Apple tv letar efter datum och tid. Har provat med restore med microusb kabel minst 5 gånger och inget vill gå igång. Får bara där det står dator och inställningar och inga andra funktioner. Lust att bara slänga ut skräpet ut ur fönstret. Tippar starkt på att det är en mjukvara bugg. Vet inte vad jag skall göra. Har bara möjlighet till ett Wifi nät som inte är mitt eget. Någon som har några vettiga idéer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Hej
Har under dagarna försökt få igång en Apple TV via wifi nät och det fungerar verkligen inte. Får bara att Apple tv letar efter datum och tid. Har provat med restore med microusb kabel minst 5 gånger och inget vill gå igång. Får bara där det står dator och inställningar och inga andra funktioner. Lust att bara slänga ut skräpet ut ur fönstret. Tippar starkt på att det är en mjukvara bugg. Vet inte vad jag skall göra. Har bara möjlighet till ett Wifi nät som inte är mitt eget. Någon som har några vettiga idéer.

Kör iofs min appleTv med kabel men kolla så wifi nätet du ska koppla upp mot inte är Mac adress låst. Om fallet är så ,så måste du lägga till appleTv mac adress i routern/brandväggen.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Vissa är ju defekta just gällande WiFi, Apple byter ut, kolla deras hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Se om jag kan lämna tillbaka fanskapet, litar numera mer på att köra vanlig hdmi till datorn istället.

Permalänk
Medlem

Det är en bugg i systemet. tydligen många som har samma problem. Först återställning med datorn genom en microusb som inte följer med vilket känns väldigt uselt. Därefter när det är klart och man kopplar in i tv ska man använda telefonen och skapa en internetdelning och använda det läget när apple tv frågar om internet, koppla samman med telefonen och låt allt gå igenom med telefonen och vips så hittar apple tv allt, sedan går man in i nätverk och dirigerar om att apple tv skall använda det befintliga wifi nätet. Klart. Att Apple inte har löst det hela är uselt gjort från apple sida. Det ligger en bugg begraven i systemet.