Permalänk

Sköna hörlurar

Jag söker dom bästa hörlurarna för sitt pris, jag har varit inne på att köpa trådlösa då sladden alltid på något sätt lyckas gå i sönder på mina.
Siberia "v1" var nog dem skönaste hörlurarna jag någonsin använt ***bort/moderator***

Krav:
Inte för uteslutande av ljud så som mina Siberia v2 är just nu då jag tenderar att sitta med ena hörluren av eller båda pga av detta.
Ljudet ska ju inte vara kassa som på vissa 70 kr hörlurar men annars spelar det väl inte så stor roll då jag burkar kunna klara mig.
Trådlösa är alltid ett plus men inget måste.
Pris är ju en av dem viktigaste punkterna då jag inte har jätte mycket pengar.
Sköna kuddar som gärna är av modell tyg (eller vad det kallas för) inte skin.

Är tacksam för svar och all hjälp jag kan få länka allt ni hittar och egna erfarenheter är helt okej!

§9
Permalänk
Inaktiv

siberia v1 är inga hörlurar... men annars kan du prova hd558 om du vill ha öppen hörlurar

om du spelar rätt mycket så rekommender jag slutna hörlurar

Permalänk
Medlem

Ska du ha headset eller hörlurar?
Kolla på Qpad QH-85 om du vill ha öppna. Samma som rosade QH-90 fast ej stängda.
Om det är hörluar du ska ha så kan du titta på Creative Aurvana som har fått bra kritik.

Permalänk
Skrivet av pepparkakor:

siberia v1 är inga hörlurar... men annars kan du prova hd558 om du vill ha öppen hörlurar

om du spelar rätt mycket så rekommender jag slutna hörlurar

Det jag menade var headset antar jag då, vad är det för skillnad på headset och hörlurar generellt sätt?

Jag spelar ganska mycket dock tycker jag inte om att mycket ljud blir uteslutet som på mina g35.

Vad är siberia v1 då?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Ska du ha headset eller hörlurar?
Kolla på Qpad QH-85 om du vill ha öppna. Samma som rosade QH-90 fast ej stängda.
Om det är hörluar du ska ha så kan du titta på Creative Aurvana som har fått bra kritik.

Vad är skillnaden mellan hörlurar och headset?

Vad jag förstått det så sluter slutna ute mycket mer ljud men har mer bas pga det, har kollat mycket på QH-85.

Eftersom jag inte tycker om att få för mycket ljud utifrån uteslutet så antar jag att QH-85 är ett bättre val än QH-90

Men vad finns det fler för alternativ har även kollat på corsairs 2100 då jag provade 1500 för ett tag sedan och säger inte nej till trådlöst, har du några erfarenheter med dem?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget? Rekommenderar valfri hörlur enligt känsla och ljud som du tycker är bra med modmic.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av jappejopp:

Det jag menade var headset antar jag då, vad är det för skillnad på headset och hörlurar generellt sätt?

Jag spelar ganska mycket dock tycker jag inte om att mycket ljud blir uteslutet som på mina g35.

Vad är siberia v1 då?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Headset har en mic, hörlurar är utan.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

@jappejopp: headset är hörlurar med mic.

Jag har QH-90, dom sluter ute en del ljud men självklar inte alls.
Jag har datorn i vardagsrummet och när man spelar störs man man inte ett dugg av det som stör omkring, en annan TV tex. Har man inget ljud i lurarna kan man föra ett samtal med en annan person.

För övrigt är lurarna enormt sköna, och ljudet är grymt bra!

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget?

Har själv vart igenom tre stycken Corsair Vengeance 1500 (varav en v2) och skulle absolut inte rekommendera dem pga Corsair's sketna mjukvara. Det har blivit lite av en personlig tumregel att aldrig mer köpa något från Corsair som kräver mjukvara eller drivers.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Jag har länge kört med Sennheisers HD500-serie (just nu HD558 hemma och HD598 på jobbet, jag hör ingen större skillnad på dom). Dom är mjuka och sköna med bra ljud.

Permalänk
Medlem

Sennheiser G4ME One om du är sugen på öppet headset.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om denna hörlursguide av Mad Lust Envy: https://www.google.com/url?q=http://www.head-fi.org/t/534479/...

Dock mestadels hörlurar, väldigt få headsets.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådstart redigerad*

Observera att vi ej tillåter handel i forumet, se §9 i regelverket.
/moderator

@jappejopp

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Vad har du för budget? Rekommenderar valfri hörlur enligt känsla och ljud som du tycker är bra med modmic.

Taket är väl 1500 men gärna runt 600-800 så det är där jag vill hålla mig, jag har just nu en kass deltaco mic då min mic inte fungerar som den ska och är inte jätte glad för mic som står på skrivbordet.
Finns det någon du rekommenderar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jerkanftw:

Headset har en mic, hörlurar är utan.

Okej då vet jag!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av biorrith:

@jappejopp: headset är hörlurar med mic.

Jag har QH-90, dom sluter ute en del ljud men självklar inte alls.
Jag har datorn i vardagsrummet och när man spelar störs man man inte ett dugg av det som stör omkring, en annan TV tex. Har man inget ljud i lurarna kan man föra ett samtal med en annan person.

För övrigt är lurarna enormt sköna, och ljudet är grymt bra!

Då jag tenderar att sitta med ena luren av pga av att höra vad andra säger och höra mig själv mer för att undvika att höja rösten för mycket så låter ju öppna bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av phreec:

Vad har du för budget?

Har själv vart igenom tre stycken Corsair Vengeance 1500 (varav en v2) och skulle absolut inte rekommendera dem pga Corsair's sketna mjukvara. Det har blivit lite av en personlig tumregel att aldrig mer köpa något från Corsair som kräver mjukvara eller drivers.

Taket är väl 1500 men vill hålla mig till det halva om detta går och om det inte finns motivation till dyrare t.ex trådlösa med bra kvalité:)

Okej ska ta och lägga det på minnet har hört mycket problem med 2000 och 2100 med om konstiga ljud när mic är igång osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Sennheiser G4ME One om du är sugen på öppet headset.

Har du någon motivering till det?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@jappejopp: QH-85 då. Samma som QH-90 fast öppna. Spana in dem.

Permalänk
Skrivet av grovlimpa:

Jag har länge kört med Sennheisers HD500-serie (just nu HD558 hemma och HD598 på jobbet, jag hör ingen större skillnad på dom). Dom är mjuka och sköna med bra ljud.

Vad ska det vara skillnad på dom?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av biorrith:

@jappejopp: QH-85 då. Samma som QH-90 fast öppna. Spana in dem.

Tänkte att kolla på Elgiganten då dom är 100 kr billigare än andra (649 kr)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio M1 är galet billiga just nu. Jag har gått igenom drösvis med lurar just pga bekvämligheten men också ljudkvalité. Bland annat Ultrasone DJ1 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=198349), Sennheiser Momentum (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1485311), Beyerdynamic DT770 och testat en hel del på Mediamarkt bland annat (hörlurar av bättre (1000kr+) kvalité).

Jag kör ofta med ena hörluren lite "avsides" men då det är on ear så stänger de inte ute ljud extremt mycket som andra over ear kan göra. Trodde aldrig jag skulle sitta och rekommendera on ear lurar då det är givet att få ont efter ett tag men då dessa är "heltäckande" på örat och materialet formar sig efter örat så är det faktiskt väldigt behagligt.

Dessutom är kabeln avtagbar, som en slags adapter, så du kan använda vilken längd du vill på kabeln. Dvs 3,5mm hona -> hane (följer ju med en givetvis).

Dessa + modmic bör inte bli så dyrt heller.

Jag vet inte vad folk jämför med riktigt när de jämför t ex QH-90/85/Hyperx cloud. Siberia-lurar? Andra dåliga gaming headsets? Eller Sennheiser Game? Andra vettiga, kvalitétslurar? Dvs, inte headsets. Bara intressant att veta. Det känns konstigt hur ett par Qpad/Kingston aka p15 style kan bli så hyllade. Verkar som att båda är baserade på Takstar.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av Minthon:

Kan tipsa om denna hörlursguide av Mad Lust Envy: https://www.google.com/url?q=http://www.head-fi.org/t/534479/...

Dock mestadels hörlurar, väldigt få headsets.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du koll på en bra fristående mic för då kan man ju köpa hörlurar med

Permalänk
Skrivet av lossah:

Philips Fidelio M1 är galet billiga just nu. Jag har gått igenom drösvis med lurar just pga bekvämligheten men också ljudkvalité. Bland annat Ultrasone DJ1 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=198349), Sennheiser Momentum (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1485311) och testat en hel del på Mediamarkt bland annat (hörlurar av bättre (1000kr+) kvalité).

Jag kör ofta med ena hörluren lite "avsides" men då det är on ear så stänger de inte ute ljud extremt mycket som andra over ear kan göra. Trodde aldrig jag skulle sitta och rekommendera on ear lurar då det är givet att få ont efter ett tag men då dessa är "heltäckande" på örat och materialet formar sig efter örat så är det faktiskt väldigt behagligt.

Dessutom är kabeln avtagbar, som en slags adapter, så du kan använda vilken längd du vill på kabeln. Dvs 3,5mm hona -> hane (följer ju med en givetvis).

Dessa + modmic bör inte bli så dyrt heller.

Har aldrig tyckt om on ear men ska kolla närmare på dessa.
Måste fråga, hur mycket ljud släpper dessa ut då i jämförelse med andra heaset/hörlurar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jappejopp:

Har aldrig tyckt om on ear men ska kolla närmare på dessa.
Måste fråga, hur mycket ljud släpper dessa ut då i jämförelse med andra heaset/hörlurar?

Skickades från m.sweclockers.com

Har heller aldrig gillat on ear, just pga att det är givet att få ont. Men, igen, dessa är ju "heltäckande" på själva örat, jämför med andra on ear så förstår du vad jag menar. KEF M500 har t ex samma "design", som jag också testat och var väldigt bekväma. Jag är väldigt känslig vad gäller bekvämligheten då jag använder lurar i 5-8h i sträck.

Läcker ljud ungefär lika mycket/lite som ett par andra, slutna, lurar skulle jag nog säga.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av lossah:

Har heller aldrig gillat on ear, just pga att det är givet att få ont. Men, igen, dessa är ju "heltäckande" på själva örat, jämför med andra on ear så förstår du vad jag menar. KEF M500 har t ex samma "design", som jag också testat och var väldigt bekväma. Jag är väldigt känslig vad gäller bekvämligheten då jag använder lurar i 5-8h i sträck.

Läcker ljud ungefär lika mycket/lite som ett par andra, slutna, lurar skulle jag nog säga.

Du har inte koll på några trådlösa modeller som med är sköna?
Just nu äger jag ett par siberia v2 (med trasig mic och problem med sladden) och ett par Logitech g35 (som helt lagt av) lurar hade inte G930 varit så dyra hade jag funderat på dem.
Ska kanske skaffa mig ett par bra trådlösa lurar med annan mic istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jappejopp:

Du har inte koll på några trådlösa modeller som med är sköna?
Just nu äger jag ett par siberia v2 (med trasig mic och problem med sladden) och ett par Logitech g35 (som helt lagt av) lurar hade inte G930 varit så dyra hade jag funderat på dem.
Ska kanske skaffa mig ett par bra trådlösa lurar med annan mic istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska man ha lika bra trådlösa som trådburna måste man gå upp i pris rätt skapligt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av jappejopp:

Taket är väl 1500 men vill hålla mig till det halva om detta går och om det inte finns motivation till dyrare t.ex trådlösa med bra kvalité:)

Okej ska ta och lägga det på minnet har hört mycket problem med 2000 och 2100 med om konstiga ljud när mic är igång osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett par Sennheiser 518 + ModMic faller in i den budgeten.

Suverän ljudkvalité utan massa gimmicks. Men om du fortfarande vill testa surroundljud så kan du tanka Razer Surround helt gratis. Själv avstår jag från surround i FPS eller spel överhuvudtaget då stereo brukar va mer cleant och direkt men det kan va rätt nice för filmer och så.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Skrivet av phreec:

Ett par Sennheiser 518 + ModMic faller in i den budgeten.

Suverän ljudkvalité utan massa gimmicks. Men om du fortfarande vill testa surroundljud så kan du tanka Razer Surround helt gratis. Själv avstår jag från surround i FPS eller spel överhuvudtaget då stereo brukar va mer cleant och direkt men det kan va rätt nice för filmer och så.

Gillar inte surround funktioner så mycket dock hade jag velat ha ett par trådlösa om det finns men verkar vara dåligt utbud av det i den prisklassen jag kollar i.
Men tack föe tipset ska kolla in det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jappejopp:

Har du någon motivering till det?:)

Är det någon idé att skriva en när du tydligen letar lurar i ica basic klassen?

Jävligt sköna kåpor.
Öppna = ++ i spel för bättre upplevelse och höra vart saker kommer ifrån. Blir också inte så jävla varmt om öronen.
Inte förstörda för gaming även fast de har det i namnet. Har alltså fokus på att låta bra och inte som de flesta gaming lurar.
Inge surround 5.1 7.1, trådlös skräp. Bara vanliga stereolurar med kabel som det ska vara.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.