Playstation 4 blir inte bakåtkompatibel

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Jaså? Sätt in din Grim Fandango CD från 1998 och återkom med hur bra det gick.

Jazz rabbit är en titel som fungerar, efter viss ändring (finns på google), funkar i alla fall med win 7 Är ärligt få titlar jag inte fått fungera på win 7, kommer inte på en enda. Insane är en gammal goding som faktiskt fungerar idag (lite kul att så gammalt spel har lite förstörelse emulering , även om den inte är helt verklig dock).

Tror säkert det finns gamla spel som inte fungerar, men personligen inte saknat dessa.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jazz rabbit är en titel som fungerar, efter viss ändring (finns på google), funkar i alla fall med win 7 Är ärligt få titlar jag inte fått fungera på win 7, kommer inte på en enda. Insane är en gammal goding som faktiskt fungerar idag (lite kul att så gammalt spel har lite förstörelse emulering , även om den inte är helt verklig dock).

Tror säkert det finns gamla spel som inte fungerar, men personligen inte saknat dessa.

1nsane (ja det är en etta) är ett rätt "nytt" spel, mycket runt 2000 fungerar fortfarande men det är även mycket som inte fungerar. Är själv retrospel samlare så har testat MÄNGDER, Jag gör digitala kopior av alla mina spel sedan lagras majoriteten utom favoriterna i lufttäta lådor, sparar plats och tid och originalen går inte sönder och sedan kör dem på maskiner med tidsenlig hårdvara men har testat tusentals spel på W7 maskiner när jag klonar spelmediet (samt testas det i virtuella maskiner med OS spelet är skapt för) och det är extrema mängder som inte fungerar på modern hårdvara och moderna OS.

Backar du klockan till 1995 och bakåt så är det mer regel än undantag att det inte fungerar, 16-bittars Windows/Dos lirar inte fint på dagens maskiner

Men var glad att du haft turen att nästan allt du testat fungerat Man skulle sammanställt en lista med de många terabyte spel man har för att se vad som fungerar eller inte, men vem har tid med det :S

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

1nsane (ja det är en etta) är ett rätt "nytt" spel, mycket runt 2000 fungerar fortfarande men det är även mycket som inte fungerar. Är själv retrospel samlare så har testat MÄNGDER, Jag gör digitala kopior av alla mina spel sedan lagras majoriteten utom favoriterna i lufttäta lådor, sparar plats och tid och originalen går inte sönder och sedan kör dem på maskiner med tidsenlig hårdvara men har testat tusentals spel på W7 maskiner när jag klonar spelmediet (samt testas det i virtuella maskiner med OS spelet är skapt för) och det är extrema mängder som inte fungerar på modern hårdvara och moderna OS.

Backar du klockan till 1995 och bakåt så är det mer regel än undantag att det inte fungerar, 16-bittars Windows/Dos lirar inte fint på dagens maskiner

Men var glad att du haft turen att nästan allt du testat fungerat Man skulle sammanställt en lista med de många terabyte spel man har för att se vad som fungerar eller inte, men vem har tid med det :S

Jazz rabbit är ju före 2000 Men originalet har viss problem med win 7, dock är det enkelt att få tag i en modda version som funkar utan något krångel (bara att starta). Men förstår om det finns titlar innan 2000 som inte fungerar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jo då har köpt en blå kontroll av den nya revisionen då jag vill kunna spela två på Borderlands (2/pre-seq) så blir att utvärdera den. Kan öppna den med och se om jag ser ngon skillnad på de analoga styrspakarna på kretskortet

Alltid trevligt med folk som kan gå lite hands-on, på YouTube talades det bara om skillnaden på "the ribbon cable" i innanmätet på den "nya" PS4 kontrollen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Alltid trevligt med folk som kan gå lite hands-on, på YouTube talades det bara om skillnaden på "the ribbon cable" i innanmätet på den "nya" PS4 kontrollen.

Skickades från m.sweclockers.com

Återkommer med lite mer info om kontrollen när jag har tid

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.