Renault Kangoo II -09 Vilket ljud ska jag köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

Renault Kangoo II -09 Vilket ljud ska jag köpa?

Hallå. Jag har förgäves googlat och försökt hitta ens storleken på högtalarna som sitter i den nya firmabilen, så tänkte att någon här kanske visste lite mer!

Jag har sett att det sitter mid-range högtalare i båda dörrarna sen är det också två diskanter på instrumentpanelen.

Finns det någon som vet vilken storlek det är på dessa - och kanske till och med ett bra alternativ till original? (låter för jävligt)

Kan väl tänka mig att lägga upp mot en tusenlapp för dessa 4 högtalare. Har redan ett slutsteg, sub och en bilstereo med ok effekt (4x50w tror jag det var)

Tackar på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Tumba
Registrerad
Jan 2003

Borde vara 6.5 eller 5.5". Bäst är att öppna dörrsidan och mäta hålet. Då är du helt säker på att det blir rätt. Brukar vara typ 4 skruvar och plastclips för att få loss den

Skickades från m.sweclockers.com

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2