Söndrig skärm på Xperia z2

Permalänk

Söndrig skärm på Xperia z2

Hej, nu hände det en olycka då skärmen på min Sony Xperia z2 tablet gick sönder för en stund sedan och det enda som händer när jag försöker laga på den är att den e helt svart då skärmen är ganska sprucken. Vet någon här om det är "bara" skärmen som är sönder eller om det oxå kan vara något med tekniken i den som farit då den är ganska allvarligt skadad. Vet någon oxå om hur dyrt det är att fixa en sån grej?

Permalänk
Medlem

Reagerar den fortfarande när du trycker på den med fingret? Om du får reaktion så kan det vara glaset som är sönder vilket är relativt lätt och billigt att byta. Men får du inte någon reaktion så kan det vara hela skärmen som är trasig vilket kan bli dyrare.

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Skrivet av chickenowl:

Reagerar den fortfarande när du trycker på den med fingret? Om du får reaktion så kan det vara glaset som är sönder vilket är relativt lätt och billigt att byta. Men får du inte någon reaktion så kan det vara hela skärmen som är trasig vilket kan bli dyrare.

reagerar på så sätt att sprickorna lyser upp men annars helt svart, var det så du menade med att reagera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0ntt1_97:

reagerar på så sätt att sprickorna lyser upp men annars helt svart, var det så du menade med att reagera?

logga in på sonys hemsida och anmäl den som trasig, jag lagade min z3a genom dem nyligen för 1495kr, då var skärmen kass och touchen fungerade ej så det är inte super dyrt

Permalänk
Skrivet av LurifauX:

logga in på sonys hemsida och anmäl den som trasig, jag lagade min z3a genom dem nyligen för 1495kr, då var skärmen kass och touchen fungerade ej så det är inte super dyrt

Okej tack