Knapptryckningar hörs i hörlurarna (Av någon annan?)

Permalänk
Medlem

Knapptryckningar hörs i hörlurarna (Av någon annan?)

Hej! Ja, som rubriken säger, när jag lyssnar på musik eller sitter å spelar så hör jag plötsligt ett par knapptryckningar. Det låter exakt som om någon trycker 3 gånger på en tanget och sedan väntar cirka 10s, och sedan trycker igen.
Det händer lite då och då, men det märks av extra mycket när jag lyssnar på musik.
Jag vet inte hur många gånger jag har kollat med anti-virus program och dem verkar inte hitta något..

Någon som kan hjälpa mig, håller på bli galen på detta.

Permalänk
Medlem

@Kladdan: Vad har du för moderkort/ljudkort? Ibland kan man få störningar som låter in i ljudet om man har ett sämre moderkort eller ljudkort. Det kan låta som klickande, brus och andra konstiga ljud. Hade ett problem där man kunde höra i hörlurar när man minimera och maximera fönster i windows, trots att alla ljud i windows var avstängda.

Så där är med största sannolikhet felet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

@Kladdan: Vad har du för moderkort/ljudkort? Ibland kan man få störningar som låter in i ljudet om man har ett sämre moderkort eller ljudkort. Det kan låta som klickande, brus och andra konstiga ljud. Hade ett problem där man kunde höra i hörlurar när man minimera och maximera fönster i windows, trots att alla ljud i windows var avstängda.

Så där är med största sannolikhet felet.

Jag har MSI Ms-7798. Det skulle kunna ha något med det å göra för även när jag lyssnar på musik och spelar, så kan volym höjas å sänkas lite av sig själv ^^

Permalänk
Medlem

@Kladdan: Om du går till ljud ikonen i höger nedre hörn och högerklickar och väljer uppspelningsenheter sen väljer du den du spelar med och trycker egenskaper där finns en flik som heter förbättringar, stäng av 'förbättringarna' och se om det blir bättre. Dessa 'förbättringarna' kan orsaka missljud.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

@Kladdan: Om du går till ljud ikonen i höger nedre hörn och högerklickar och väljer uppspelningsenheter sen väljer du den du spelar med och trycker egenskaper där finns en flik som heter förbättringar, stäng av 'förbättringarna' och se om det blir bättre. Dessa 'förbättringarna' kan orsaka missljud.

Tackar, hoppas det är borta nu