Microsoft visar ny bakgrundsbild för Windows 10

Permalänk
Avstängd

"Creepy"

Like teit og tvilsom som trampstamp logoen på Corsair's ting (som de har fjernet igjen).

Permalänk
Medlem

Den är väl snygg och så men rent designmässigt inget man inte har sett förut. Det faktum att de gjort det fysiskt gör i alla fall att jag ställer mig mer förlåtande till den.

Tror inte jag kommer köra den dock, föredrar ljusare bakgrund.

Har kört Harmony sen Windows 7 kom, aldrig bytt på någon av mina installationer. Det enda störande är bandingen, så ja MS, se till att skeppa png:er till 10:an, alternativt dithra lite om 8 bitar inte räcker fullt ut.

Permalänk
Medlem

Åh. Jag vill ha en animerad bakgrundsbild. Då skulle jag ta menybakgrunden till The Last of Us.

Permalänk

Riktigt snyggt! Och smart uppbyggd också!!
Med smart menar jag att den ljusa delen av bilden ligger högertill.
Det gör att ikonerna som i standardutförande ligger till vänster inte drunknar.

Skrivet av Dalthor:

Åh. Jag vill ha en animerad bakgrundsbild. Då skulle jag ta menybakgrunden till The Last of Us.

Det fanns i Windows 7 och Vista.
Jag känner till 2 olika versioner. Det ena kallades Dreamscene och det andra kallades Stardock Deskscapes/Dreamscapes nånting.
Asläckert! Speciellt tillsammans med Windows Gadgets som även det försvunnit i nya Windows versioner.

Det är sånt som får en att vakna till lite ibland och tycka nya Windows ibland utvecklas med helt irrationella beslut.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Ser väldigt snyggt ut

Permalänk
Medlem

Behåller min cheva 55a som bakgrunds bild iafl ^^

Visa signatur

Fractal Define S / Ryzen 1700 @ 4.086 GHz @ 1,38vc (109x37.3) / Noctua NH-D15 / Asus ROG Strix Gaming-F / 2x8GB G.Skill Flare-X 3196.2Mhz 14,14,14,34,67,T1 / Samsung 970 Evo Plus 1TB / 2TB Western Digital Black / MSI Dragon GTX 1080 Gaming-X/ FSP Aurum Pro 1200W / Acer Predator 27" xb271hbmi / Philips Fidelio XHR 2 / Vmod Boom Pro Mic

Permalänk
Avstängd

Föredrar varmare bakgrundsfärger, 8.1 var snygg!

Permalänk

liknar ngt jag gjorde med pov-ray för 10 år sen

Permalänk
Skrivet av phreec:

Såg rätt nice ut men snacka om overkill procedur för att få fram nåt som en 3D grafiker kunnat slå ihop på säkert 5 minuter i valfri 3D program.

Det förutsätter att man visste vad man var ute efter. Att testa alla iterationer innan det slutgiltiga resultatet kom fram hade möjligtvis tagit längre tid med 3D-rendering.