Permalänk
Medlem

Fråga om luftkylning till sli.

Goddag.

Så, tänkte ge mig på det här med sli. Har två st gtx 780 fabriksöverklockade kort som jag tänkte köra med sli.

Undrar om det kan räcka med de fläktar jag har. Det är två 140 mm fläktar i fronten som drar in luft, en 120 mm i botten som drar in luft, en 120 mm som sitter baktill ovanför grafikkorten som drar ut luft och en 140 mm i taket som drar ut luften. Sen är det såklart egen fläkt på nätaggregatet.http://imgur.com/m4iQjoY

Hur verkar det?

Mvh
/Christofer

Visa signatur

-=/chassi/=- Corsair Carbide Air 240
-=/mobo/=- Asus H81M-A
-=/cpu/=- Intel i7-4790k
-=/gpu/=- Asus 3070 dual oc
-=/ram/=- G.Skill TridentX DDR3-2133 Cl9 DC - 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris S:

Goddag.

Så, tänkte ge mig på det här med sli. Har två st gtx 780 fabriksöverklockade kort som jag tänkte köra med sli.

Undrar om det kan räcka med de fläktar jag har. Det är två 140 mm fläktar i fronten som drar in luft, en 120 mm i botten som drar in luft, en 120 mm som sitter baktill ovanför grafikkorten som drar ut luft och en 140 mm i taket som drar ut luften. Sen är det såklart egen fläkt på nätaggregatet.http://imgur.com/m4iQjoY

Hur verkar det?

Mvh
/Christofer

Det ska nog duga. Sätt bottenfläkten så att den blåser ut luft istället. kan eventuellt vara värt att satsa på en till fläkt i taket som tar ut luft.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Det ska nog duga. Sätt bottenfläkten så att den blåser ut luft istället. kan eventuellt vara värt att satsa på en till fläkt i taket som tar ut luft.

Varför vill du ha undertryck i lådan?

Personligen skulle jag ha kört vidare så som det är idag!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Varför vill du ha undertryck i lådan?

Personligen skulle jag ha kört vidare så som det är idag!

Tar för givet att han har fläktfilter i fronten, och då är det inte alls bra med inblås i bottnen, då det tar in ännu mer damm, då är det bättre att den fläkten tar ut värme från SLi konfigurationen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Tar för givet att han har fläktfilter i fronten, och då är det inte alls bra med inblås i bottnen, då det tar in ännu mer damm, då är det bättre att den fläkten tar ut värme från SLi konfigurationen.

450D har filter i botten, toppen samt fronten.
Därför vill jag har fläkten i botten som insug

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Tack för svar gott folk. Och det är så att det är filter i botten, annars hade nog blivit en tidig jul i chassit...

Kan ju i vilket fall testa båda två sätten med bottenfläkten och kolla temperaturerna, och sen sätta i ytterligare en fläkt i taket.

Tack igen för svar.

/Christofer

Visa signatur

-=/chassi/=- Corsair Carbide Air 240
-=/mobo/=- Asus H81M-A
-=/cpu/=- Intel i7-4790k
-=/gpu/=- Asus 3070 dual oc
-=/ram/=- G.Skill TridentX DDR3-2133 Cl9 DC - 16GB